Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko olla kristitty jos uskoo jälleensyntymiseen?

Vierailija
30.01.2019 |

niin

Kommentit (144)

1/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Usko jälleensyntymiseen ei kuulu kristinuskoon. Sitä ei opeteta Raamatussa.

Vierailija
2/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aika pahoin vastoin uskontunnustuksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta uskoontullut kristitty voi olla kristitty ja uskoa kaikenlaista, kun ei ole vielä saanut opetusta tai kasvanut uskossaan. Vähän kauemminkin uskossa ollut kristitty voi uskoa oman uskonopetuksen vastaisia asioita, ei se sitä krisittynäoloa pois pyyhi.

Vierailija
4/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, kuinka "oikeaoppinen" haluaa olla. Monilla on valtava tarve määrittää muiden ihmisten uskon laatua ja sitä, kuka on oikeassa uskossa ja kuka ei. Jos tämä kontrolloinnin tarpeen pystyy jättämään omaan arvoonsa, voi itse määritellä olevansa ihan niin paljon tai vähän kristitty kuin itse haluaa.

Vierailija
5/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kristitty ja uskon Jumalaan ja jälleensyntymiseen.

Vierailija
6/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Eiköhän idea ole se, että uskoo Jeesuksen uhrityöhön ja pelastukseen yksin uskosta, yksin armosta, ei omilla ansioillaan. Jos on muissa opinkohdissa "harhassa", ei se ole niin kovin vakavaa.

Vierailija
7/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskohan on vahvaa uskoa siihen mitä ei ole todistettu, se on uskomaton voima.

Mitä todellista uskoa se on jos todistelua kaipaa.

Vierailija
8/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortodokseilla esiintyy tuota kummallista harhaoppia. Olisiko syy että ortodoksisella kirkolla on ennen sotia köyhissä oloissa. Ollut resurssi pula uskonopin opetuksessa?

9/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Eiköhän idea ole se, että uskoo Jeesuksen uhrityöhön ja pelastukseen yksin uskosta, yksin armosta, ei omilla ansioillaan. Jos on muissa opinkohdissa "harhassa", ei se ole niin kovin vakavaa.

Nähdäkseni karminen jälleensyntyminen on juuri ristiriidassa Jeesuksen uhrityön perusteella eli yksin armosta pelastumisen kanssa.

Karma tarkoittaa ansio-/rangaistuslogiikkaa. Armo tarkoittaa ansiotonta; Jeesuksen uhrityö tarkoittaa, että pahat tekomme ovat sovitetut eli me emme itse sovita niitä esim. seuraavassa elämässä.

Vierailija
10/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on ollut ensin: jälleensyntyminen vai kristinusko?

Vierailija
11/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonvapauden nimissä voi. Eikä kukaan ole pätevä väittämään uskoasi vääräksi.

Vierailija
13/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja mitenkä sitten sovitat tähän uskon että voit syntyä uudestaan  vaikka sammakoksi jos oikein huonosti satuit elämään.

Vierailija
14/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jälleensyntymiskohta on poistettu Raamatusta aikoja sitten.

Vierailija
15/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ortodokseilla esiintyy tuota kummallista harhaoppia. Olisiko syy että ortodoksisella kirkolla on ennen sotia köyhissä oloissa. Ollut resurssi pula uskonopin opetuksessa?

Ortodoksit ovat alkuperäisiä kristittyjä. Opetus on samaa kuin 2000v sitten. Siellä ei naispapit hillu kuten teillä. Siellä ei homoja vihitä etc.

Vierailija
16/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoohan selvä järki että Jumala on kaikkivoipa.  "Minä tahdon koota he joille olen tuottanut onnettomuutta".

Vierailija
17/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin tapoja uskoa jälleensyntymään kuin tuo itämainen, jossa voit syntyä vaikka sammakoksi.

Ap, tutustu eteläamerikkalaisten ajatusmaailmaan, niistä löytyy ainakin yhdistelmiä. Myös Euroopassa on (ollut) erilaisia suuntauksia, joissa kristityt uskovat jälleensyntymään. New age -liikkeen parissa ainakin.

Vierailija
18/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskoon KULUU jälleensyntymisoppi mutta nämä evankeliumit poistettiin 400-luvulla.

Itse olen kristitty. Uskon tai oikeastaan TIEDÄN jälleensyntymisen oevan totta, muistan täydellisesti esim 3 edellistä elämää. Siis ammattini, vanhempani, asuinpaikkani. Oon käyny kattomassa mun vanhaa edellisen elämän kotia Rsnskassa.

Vierailija
19/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tätä läpätystä uskosta, armosta, Jeesuksesta.  Hienoa se periaatteessa onkin. Mutta missä on seurakuntalaisten lähimmäisen rakkaus ja välittäminen uudesta ja vanhoistakin seurakunnan kristityistä? Surakuntayhteys tuo suuren vastuun miten toisemme kohtaamme, ettei se ole arvostelua ja väheksymistä ihmisen elämäntoiveista ja valinnoista. Vapailla uskonsuunnilla näitä tehtäviä hoitaa monestikin kouluttamaton ja ammattitaidoton, itsekin mahdollisesti hukassa oleva ihminen, niin kuin tavallisesti kaikki olemme.

Vierailija
20/144 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi koska Jeesuksen ylösnousemus oli merkkinä SIELUN KUOLEMATTOMUUDESTA uskovalle. Toisin kuin Jehovat ja Adventistit väittävät- he väittävät siis  että SIELU KUOLISI KUOLEMASSA ja jälleensyntyisi sitten uudleen- niin kristinuskolle on mahdottomuus se että sielu kuolisi ja vasta sitten syntyisi uudelleen.

TÄMÄ TEKISI  TYHJÄKSI KOKO KRISTUKSEN VOITON KSIELUN KUOLEMATTOMUUDESTA!

Koko Jeesuksen opin ydin on tuossa ettei sielu kuole  ja että se vaan menee ensin joko paratiisiin tai haadekseen (vangitut sielut) ja vasta viimeisenä Tuomiopäivänä kaikki kutsutaan Jumalan ja Jeesuksen eteen ja tuomitaan JOKO Jumalan luo tai Helvettiin joka on kadotus eli eroon Jumalasta, eli toinen kuolema.

Sielumme on siis koko tämän elämän tietoinen mutta  se elää kuolemankin jälkeen ja on vastuussa koko ajan siis ikuisesti siitäkin mitä täällä teemme. Se on yksilöllinen ja ikuinen, niille jotka uskossa pelastuvat jeesuksen Kristuksen sovitystön kautta ja saavat ikuisen elämän.

Olemme aina olemassa siitä lähtien kun synnymme jos vaan valitsemme niin.

Jeesus muuten kun kuoli ruumissaan sai esimerkkinä YLÖSNOUSEMUSRUUMIIN joka on kirkastettu versio maallisesta ruumiistamme. Hän meni ja hänellä oli valta mennä Haadekseen saarnaamaan siellä vangituille hengille, Paratiisin ja Haadeksen välillä on ylitsepääsemätön kuilu mutta vasta viimeisellä tuomiolla Jumala katsoo kuka on mitäkin.

Tämä on evlut kirkon kanta ja allekirjoitan. Kaikki on näin kuvattu meille Raamatussa sisällöltään.

Ei jälleensynnytä, vaan sielu siis elää aina jos niin valitaan ja Jumala suo.

Koska Jeesus meni Haadekseenkin vielä saarnaaman vangittuina oleville sieluille niin se merkitsee ehkä mahdollisuutta esim itsemurhan jne tehneille tai muuten raskautetusti tupeksineille saada armo.

Jeesus teki viimeiseen saakka työtä että jokainen pelastuisi.

Meidät ollaan valittu maailmaan saamaan elämän lahja.

Emme teoillamme saa elää vaan kaikki on armosta koska Hän rakastaa meitä Isänsä kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi