Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalipainoinen, kuinka monta kertaa syöt päivässä?

Vierailija
30.01.2019 |

Uudenvuodenlupauksena elämäntaparemontti, joka on lähtenyt ihan ok käyntiin pikkuhiljaa, mutta tuntuu vaikealta löytää sopivaa ruokarytmiä. Todella ristiriitaisia ohjeita olen myös kuullut/lukenut siitä kuinka usein olisi hyvä syödä. Eikä yhtä oikeaa vastausta ehkä olekaan, mutta kiinnostaa nyt kuitenkin nähdä mikä tuntuu olevan se yleisin vaihtoehto.

Normaalipainoinen, kuinka monta kertaa syöt päivässä?

Vaihtoehdot

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala, noin kello 12 joku pieni eväs kuten banaani tai välipalapatukka, kotona klo 16 ruokaa ja iltapala seitsemän jälkeen. Illalla on aina kamala syömishimo vaikka jaksan helposti aamukuudesta kotiin asti syömättä...

Vierailija
22/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin 6 kertaa koska yleensä elän sillä mitä päivän mittaan napostelen. Jos satun laittamaan hyvää ruokaa niin 3-4 kertaa päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala, kasin aikaan

Töissä syön kerran, yhden maissa

Välipala (yleensä banaani tai pari) ennen viittä

Kun palaan töistä, kunnon ruoka

Välipala illalla jos käyn lenkillä, salipäivinä joku palauttava juoma lisäksi

Iltapala, jotain kevyttä (leipää+kurkkua+tomaattia, luonnonjugurttia + marjoja tms)

Ei muuta. Ei herkuttelupäiviä, 1-2 kaljaa viikossa.

Vierailija
24/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi pientä/ kohtuullista annosta.

Vierailija
25/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä haluan niin paljon kuin haluan ja niin usein kuin haluan. Välillä mussutan jotain koko hereilläoloaikani. Elän syödäkseni.

BMI 19,7.

26/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miten ihmiset pystyvät syömään jopa 4-5 ateriaa päivässä. Eikö tuohon mene hirveästi aikaakin?

Itse syön vain lounaan ja illallisen, ja kun syön kunnon annokset (myös salaattia paljon) eli koskaan ole nälän tunnetta. Aamulla en ehdi syödä, juon vain kahvia samalla kun ajan töihin. Mutta ei mulla koskaan ole nälkä ennen lounasaikaa.

Miksi pitää puputtaa koko ajan jotain?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
27/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että syön kokoajan, mutta kyllä liikunkin kokoajan, joten pakkohan se on, että jaksaa.

Vierailija
28/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2x pvässä, joskus harvoin 3x. Mutta kun kyse ei ole kuinka usein vaan kuinka paljon. Istuin tuossa joku aika sitten hotellissa aamiaisella ja viereissä pöydässä sairaalloisen lihava, mun ikäinen (vajaa 50v), nainen söi valehtelematta kolme kertaa sen määrän ruokaa kun minä. Mä vedin kupin kahvia, kaksi lasia mehua ja lautasellisen pekonia, munakasta, karjalanpiirakan ja kurkkua, tomaattia ja paprikaa. Rouvalla vieressä oli tämän lisäksi yksi iso lautasellinen täynnä voileipiä (5kpl), joissa päällysteitä oli paksummalti kuin se sämpylä itsessään oli ja iso lautasellinen munkkeja, lettuja ja suklaafonduevaahtokarkkeja.

Vierailija
29/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltapala on täysin turha. Vain lapset tarvitsevat iltapalan.

Itse jätän väliin ennemmin aamu- kuin iltapalan, koska jos olen nukkumaan mennessä nälkäinen niin tulee helposti ahmittua. Tietysti jos söisi päivällisen vaikka 2-3h ennen nukkumaanmenoa niin en tarvitsisi iltapalaa, mutta syön sen paljon aikaisemmin.

Vierailija
30/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltavuorot hieman sotkee rytmiä. Minulla ei ole kovin nälkä aamuisin, syön yhden leivän, jugurttia ja mysliä. Viikonloppuisin teen smoothien. Aamuvuorossa syön kunnon lounaan, mutta kotona lounaalla vain teetä ja leipiä. Kunnon ateria illansuussa. En syö kotona välipaloja, enkä iltapalaa, hedelmä joskus.

Vierailija
31/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Mä en ymmärrä, miten ihmiset pystyvät syömään jopa 4-5 ateriaa päivässä. Eikö tuohon mene hirveästi aikaakin?

Itse syön vain lounaan ja illallisen, ja kun syön kunnon annokset (myös salaattia paljon) eli koskaan ole nälän tunnetta. Aamulla en ehdi syödä, juon vain kahvia samalla kun ajan töihin. Mutta ei mulla koskaan ole nälkä ennen lounasaikaa.

Se on se mihin kroppansa ja aivonsa totuttaa. Tuollainen "luolamies"-tyylihän on siinä mielessä paras, että ihmisillä, jotka syövät syömisensä esim. 8 tunnin aikaikkunalla, on matalampi rasvaprosentti vaikka ruokavalio olisi aivan sama kuin vastaavasti 12 tunnin aikaikkunalla syövillä.

Käsittääkseni aineenvaihduntansa voi koulia niin, että totuttautuu syömään vain kerran päivässä ja sitten on periaatteessa aivan sama mitä sipsi-kaljaruokavaliota noudattaa kunhan saa tarvitsemansa ravintoaineet.

Minä taas syön koko ajan jotain pientä enkä melkein ikinä isoja aterioita, en pidä siitä "kylläisyyden tunteesta" mikä on ehkä outoa. Hoikka ja ketterä olen silti.

Vierailija
32/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala, lounas (isoin ruoka päivässä), välipala, ehkä toinen välipala ja yhdistetty päivällinen/iltapala. Syön siis n. kahdeksan maissa illalla lämpimän ruoan, kyllä. Mutta se on kevyt. Esim. sosekeitto tai munakas tai kevyt pasta tai salaatti jossa protskua.

Vierailija
33/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kolme ateriaa päivässä:

- kunnon aamupala seitsemän aikaan

- lounas puolen päivän aikaan

- päivällinen kuuden aikaan

Joskus harvoin iltapalaksi hedelmä tai muuta kevyttä jos tuntuu että tarvitsee

Vierailija
34/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Mistä se aika on pois? Jostain turhasta palaverissa istumisesta tai vauvapalstalla roikkumisesta? Toiset ei tykkää syödä paljon kerralla. Enkä itse jaksaisi liikkua ilman aamupalaa ja pientä välipalaa. 

Vierailija
35/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kertaa, ei välipaloja tai karkkeja tms.

enkä näe nälkää.  ja harrastan salilla käyntiä + fillarointia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme