Postiennakolla maksaminen, mitä näkyy tiliotteella?
Otsikossa kysymys, mitä pitäisi näkyä tiliotteella, kun on maksanut postiennakko paketin? Kun tiliotteella ei näy "postiennakko" (vrt. Matkahuolto) , mutta ei myöskään suoraan sen yrityksen nimeä, jolta paketti on tilattu. Satavarma kuitenkin on, että paketti on maksettu. Eihän ne antaisi postista postiennakkopakettia ilman maksamista!? Sehän on sen idea että maksetaan ennakkoon.
Kommentit (12)
En nyt muista, en löytänyt. Mutta ei ole ollut mitään ongelmia.
Koska paketti on annettu? Siinä menee 2-4 päivää, että rahat näkyy.
Mulle tuli lasku/tiedustelu että heidän kirjanpidon mukaan olisi maksamatta lasku (vaikka se on siinä laskussakin merkitty postiennakolla toimitetuksi), ja muistan maksaneeni paketin hakiessani. Mutta tiliotteelta ei löydy tätä, eikä yhtään aiempaakaan maksua kyseiselle firmalle tai "postiennakkomaksua". Matkahuollosta hakiessa tiliotteella lukee maksunsaajana matkahuolto. Olen aika pulassa, jos joudun maksamaan kahteen kertaan tavarat.
Niin eikai siinä tiliotteella voi lukea maksun saajana esim. sen kaupan nimi, jonka postipisteestä paketti on haettu? Paketti on haettu ja maksettu viime kesänä, joten mulla ei tietenkään ole mitään paperikuitteja enää tallessa.
Siis oletkin se joka paketin lunastanut?
Ainakin sillon, kun ite postiennakon sain se maksettiin siinä tiskillä kortilla tai käteisellä. Ei se raha mennyt omalta tililtä lähettäjälle, vaan posti oli välikätenä eli korttimaksussa sen mukanen maksunsaaja.
Vierailija kirjoitti:
Niin eikai siinä tiliotteella voi lukea maksun saajana esim. sen kaupan nimi, jonka postipisteestä paketti on haettu? Paketti on haettu ja maksettu viime kesänä, joten mulla ei tietenkään ole mitään paperikuitteja enää tallessa.
Ootko kysyny Postista apua?
Onko rahat tililtä kuitennii veloitettu ilman selitystä.
Hae tilitapahtumista maksetulla, tai siis sillä summalla, jota yritys karhuaa? Jos löytyy, näet saajan nimen samalla, jos ei löydy, et ole maksanut..Jos kerran korttia olet käyttänyt?
Lähetin just yhden paketin pari viikkoo sit postiennakolla ja kävin katsoon muutaman päivän päästä tilille niin tiliotteella luki sen paketin vastaanottajan nimi, en muista lukiko muuta. Tosiaan maksanut siis postiin käteisellä/kortilla ja sit postista se raha tulee tilille 1-4 päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sillon, kun ite postiennakon sain se maksettiin siinä tiskillä kortilla tai käteisellä. Ei se raha mennyt omalta tililtä lähettäjälle, vaan posti oli välikätenä eli korttimaksussa sen mukanen maksunsaaja.
Niin itsekin ajattelin, että tiliotteella olisi näkynyt "posti" tms. Kun vastaavaa summaakaan ei tilitapahtumissa ollut. Mutta kyseisen firman kanssa oli kaikkea säätämistä (heillä ei ollut toimittaa juuri kyseistä tuotetta ja tilaus muuttui), enkä tarkasti edes muista, mitä loppujen lopuksi heiltä sain ja mitä muualta. Joten en siis voi luottaa loppusummaan ja etsiä sen avulla tapahtumista. Voihan rähmä mikä sotku. Jos joku osaisi sanoa varmasti, että postiennakolla maksaessa tiliotteessa lukee posti tms., niin voisin ruveta selvittämään, miksi mun tikuotteessa ei näy yhtään postiennakko maksua vuosiin (mikä siis ei voi pitää paikkaansa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin sillon, kun ite postiennakon sain se maksettiin siinä tiskillä kortilla tai käteisellä. Ei se raha mennyt omalta tililtä lähettäjälle, vaan posti oli välikätenä eli korttimaksussa sen mukanen maksunsaaja.Niin itsekin ajattelin, että tiliotteella olisi näkynyt "posti" tms. Kun vastaavaa summaakaan ei tilitapahtumissa ollut. Mutta kyseisen firman kanssa oli kaikkea säätämistä (heillä ei ollut toimittaa juuri kyseistä tuotetta ja tilaus muuttui), enkä tarkasti edes muista, mitä loppujen lopuksi heiltä sain ja mitä muualta. Joten en siis voi luottaa loppusummaan ja etsiä sen avulla tapahtumista. Voihan rähmä mikä sotku. Jos joku osaisi sanoa varmasti, että postiennakolla maksaessa tiliotteessa lukee posti tms., niin voisin ruveta selvittämään, miksi mun tikuotteessa ei näy yhtään postiennakko maksua vuosiin (mikä siis ei voi pitää paikkaansa).
No eikai yritys voi karhuta sinulta maksua tuotteista, joita eivät ole toimittaneet? Kai sen summan voi siitä päätellä? Oletko ihan varma, että olet maksanut kortilla?
Lähtisin perkaamaan tilitapahtumista tuolta ajalta pois sellaiset tapahtumat, mikä se ei ainakaan voi olla ja siitä sitten suuruusluokan mukaan etsisin oikeaa tapahtumaa..
Eikö kukaan osaa sanoa?