Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset kävelevät kerrostalossa kantapäillään?

Vierailija
29.01.2019 |

Ihana rauha vallitsee silloin kun tömistelijä sattuu olemaan paikoillaan. En vain käsitä, miten vaikeaa on kävellä normaalisti eli laskien paino tasaisesti koko jalkapohjalle, milloin tömistelyä ei kuulu?

En voisi kuvitellakaan käveleväni samanlailla, tiedostaen samalla aiheuttavani päänvaivaa alapuolella asuville. Perheemme onneksi kyseinen tömistelijä ei herää kukonlaulun aikaan, vaan "vasta" seitsemän nurkilla.

Auttakaa minua ymmärtämään kantapääkävelijöitä!

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän yläkerrassa asuva mies k*see aina lorottamalla, siis aivan kauhea lorina. Omituinen tyyppi.

Meillä oli kanssa samalainen tapaus yläkerrassa, jotenkin ällötti kuunnella sitä lorinaa.

Täälläkin sama juttu. Oksettavaa kun harva se päivä joutuu kesken syömisen kuuntelemaan naapurin kusemista. En käsitä mitä tuollaisten metelikusijoiden päässä liikkuu, luulisi olevan epämukava ajatus, että naapurissa tiedetään kaikki vessakäynneistäsi. Ja miksi keskellä yötäkin pitää seisaaltaan lorottaa paineella keskelle vettä ja sitten vielä paiskata pöntön kansi kiinni (RÄMPS!) ja pudottaa vetonuppi posliinille (PLONK!)? Nämä kusiaiset ovat muuten aina myös kantapäätömistelijöitä.

Ehkä he eivät tiedä että se kuuluu naapuriin. Ei minulle ainakaan ole koskaan tullut mieleenkään vessassa ollessani, että kusemiseni saattaisi kuulua toiseen asuntoon.

Vierailija
102/148 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autistit saattaa kävellä varpaillaan, mutta ei ole neurotyypillistä toimintaa. Alkakaa suosia korkkia lattiamateriaalina kerrostaloissa. Korkki joustaa, on lämmin ja eristää askelääntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/148 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän yläkerrassa asuva mies k*see aina lorottamalla, siis aivan kauhea lorina. Omituinen tyyppi.

Meillä oli kanssa samalainen tapaus yläkerrassa, jotenkin ällötti kuunnella sitä lorinaa.

Täälläkin sama juttu. Oksettavaa kun harva se päivä joutuu kesken syömisen kuuntelemaan naapurin kusemista. En käsitä mitä tuollaisten metelikusijoiden päässä liikkuu, luulisi olevan epämukava ajatus, että naapurissa tiedetään kaikki vessakäynneistäsi. Ja miksi keskellä yötäkin pitää seisaaltaan lorottaa paineella keskelle vettä ja sitten vielä paiskata pöntön kansi kiinni (RÄMPS!) ja pudottaa vetonuppi posliinille (PLONK!)? Nämä kusiaiset ovat muuten aina myös kantapäätömistelijöitä.

Ehkä he eivät tiedä että se kuuluu naapuriin. Ei minulle ainakaan ole koskaan tullut mieleenkään vessassa ollessani, että kusemiseni saattaisi kuulua toiseen asuntoon.

Kyllähän se kuuluu. Minä lähinnä ihailen miten valtavan tilava rakko naapurillani on. Käsittämätön määrä nestettä mitä se rakko pystyy pitämään sisällään. Myös vessapaperin ottaminen rullasta kuuluu naapuriasunnoista.

Vierailija
104/148 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tömistekijä on mies, tapa on opittu armeijassa. Kun valitan mieheni tömistelystä, hän kuittaa että on mies eikä mikään marjanpoimija.

Ja asutaan siis kaksikerroksisessa omakotitalossa. Töminä kuulostaa norsulaumalta.

Vierailija
105/148 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä turhasta melusta kerrostalossa, mutta kenenkään kävely ei sentään minuakaan ärsytä. Välillä kuuluu, kun joku naapuri kävelee asunnossaan, mutta ei se minua haittaa.

Vierailija
106/148 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä turhasta melusta kerrostalossa, mutta kenenkään kävely ei sentään minuakaan ärsytä. Välillä kuuluu, kun joku naapuri kävelee asunnossaan, mutta ei se minua haittaa.

Mene pois, tämä on mielenterveyskuntoutujien vertaistukea varten aloitettu ketju.

Vierailija
107/148 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää korottaa kuin 🐎, eikö voi pissiä hiljaa kuin 🐁

Vierailija
108/148 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun taloon muutti yöaikaan elävä kanta-astuja. Se on rasittavaa ja häiritsee nukahtamista. Joka päivä illasta alkaen kovat töminät ainakin yö kahteen saakka.

Mitä nämä tunnista toiseen taukoamatta kävelijät oikein tekee? Senkin jälkeen nousee tasaisin väliajoin sängystä ja tömistelee Pahimmat kävelijät häiritsee useita kerroksia alaspäin.

Vierailija
109/148 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen balettitanssija ja kävelen aina varpaisillani.

Vierailija
110/148 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa kuunnella kun kantapäät kumisee laminaattilattialla 😬👺

Yleensä elämänkoululaiset kävelevät tömistellen.

Vierailija
111/148 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin ylimpään kerrokseen juuri näiden tömistelijöiden vuoksi. No näissä asunnoissa on sellaiset parketit, että kävely ilman töminää vaatii aika paljon. Alakerrassa sitten asuu joku ADHD aktiivinen lapsi, jonka tömistely raikaa voimakkaasti tänne yläkertaankin. Välillä kuuluu, kuinka vanhemmat oikein kannustavat tuohon tömistelyyn. Joku juoksukisa siellä kai on aina menossa. En uskalla edes kuvitella, millainen mekkala tuosta aiheutuu heidän alakerran naapurille, mutta veikkaan, että tuosta asunnosta tulee pian kiertopalkinto.

Vierailija
112/148 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itse ilahduttaa yläkerran kanta-astujaa säännöllisesti postiluukusta toimitetuilla ulostenäytteillä.

Vierailija
113/148 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

He kävelevät "väärillä lihaksilla". Olin ennen äänekäs kävelijä, kunnes aloittamani liikuntaharrastuksen myötä ryhti korjaantui ja takapuoli alkoi tehdä osansa liikkeestä.

Vierailija
114/148 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä koen itse myös paljon, kotona vaimo ja kolme lasta harrastaa samaa tömistelyä, menee hermo aivan totaalisesti, lienee joku sukuvika. Eikä ole korjaantunut toistaiseksi, perhe vaihtoon ?

Vierailija
115/148 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He kävelevät "väärillä lihaksilla". Olin ennen äänekäs kävelijä, kunnes aloittamani liikuntaharrastuksen myötä ryhti korjaantui ja takapuoli alkoi tehdä osansa liikkeestä.

Juuri näin, niitä jalkoja vaan laiskasti paiskotaan lattiaan kävellessä.

Vierailija
116/148 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko joku kävelee sillä tavalla, kantapää ei kosketa lattiaa? Miksi ihmeessä?

Äänekkyyteenhän asia ei tietenkään liity mitenkään.

Vierailija
117/148 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä teidän mieliksi kontata vaikka polvillaan, mutta tuskinpa se ainakaan hilkaisempaa on kuin NORMAALI kävely kantapäät lattiaa vasten.

Vierailija
118/148 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vähän säädän sitä. Päiväsaikaan saatan astua kovemmin, mutta ei minulle ole mikään ongelma hipsiä hiljaa yöaikaan. Peruskäytöstapoja.

Vierailija
119/148 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko joku kävelee sillä tavalla, kantapää ei kosketa lattiaa? Miksi ihmeessä?

Äänekkyyteenhän asia ei tietenkään liity mitenkään.

Te menettä taas ääripäihin, kuten somessa aina kaikessa. Ei tuo ole mikään joko-tai.

Voi myös kävellä silleen tasaisesti, astuen koko jalkapohjalla.

Vierailija
120/148 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on kanta-astua, - vai miten se oli...