Miksi jotkut ihmiset kävelevät kerrostalossa kantapäillään?
Ihana rauha vallitsee silloin kun tömistelijä sattuu olemaan paikoillaan. En vain käsitä, miten vaikeaa on kävellä normaalisti eli laskien paino tasaisesti koko jalkapohjalle, milloin tömistelyä ei kuulu?
En voisi kuvitellakaan käveleväni samanlailla, tiedostaen samalla aiheuttavani päänvaivaa alapuolella asuville. Perheemme onneksi kyseinen tömistelijä ei herää kukonlaulun aikaan, vaan "vasta" seitsemän nurkilla.
Auttakaa minua ymmärtämään kantapääkävelijöitä!
Kommentit (148)
Autistit saattaa kävellä varpaillaan, mutta ei ole neurotyypillistä toimintaa. Alkakaa suosia korkkia lattiamateriaalina kerrostaloissa. Korkki joustaa, on lämmin ja eristää askelääntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän yläkerrassa asuva mies k*see aina lorottamalla, siis aivan kauhea lorina. Omituinen tyyppi.
Meillä oli kanssa samalainen tapaus yläkerrassa, jotenkin ällötti kuunnella sitä lorinaa.
Täälläkin sama juttu. Oksettavaa kun harva se päivä joutuu kesken syömisen kuuntelemaan naapurin kusemista. En käsitä mitä tuollaisten metelikusijoiden päässä liikkuu, luulisi olevan epämukava ajatus, että naapurissa tiedetään kaikki vessakäynneistäsi. Ja miksi keskellä yötäkin pitää seisaaltaan lorottaa paineella keskelle vettä ja sitten vielä paiskata pöntön kansi kiinni (RÄMPS!) ja pudottaa vetonuppi posliinille (PLONK!)? Nämä kusiaiset ovat muuten aina myös kantapäätömistelijöitä.
Ehkä he eivät tiedä että se kuuluu naapuriin. Ei minulle ainakaan ole koskaan tullut mieleenkään vessassa ollessani, että kusemiseni saattaisi kuulua toiseen asuntoon.
Kyllähän se kuuluu. Minä lähinnä ihailen miten valtavan tilava rakko naapurillani on. Käsittämätön määrä nestettä mitä se rakko pystyy pitämään sisällään. Myös vessapaperin ottaminen rullasta kuuluu naapuriasunnoista.
Jos tömistekijä on mies, tapa on opittu armeijassa. Kun valitan mieheni tömistelystä, hän kuittaa että on mies eikä mikään marjanpoimija.
Ja asutaan siis kaksikerroksisessa omakotitalossa. Töminä kuulostaa norsulaumalta.
En pidä turhasta melusta kerrostalossa, mutta kenenkään kävely ei sentään minuakaan ärsytä. Välillä kuuluu, kun joku naapuri kävelee asunnossaan, mutta ei se minua haittaa.
Vierailija kirjoitti:
En pidä turhasta melusta kerrostalossa, mutta kenenkään kävely ei sentään minuakaan ärsytä. Välillä kuuluu, kun joku naapuri kävelee asunnossaan, mutta ei se minua haittaa.
Mene pois, tämä on mielenterveyskuntoutujien vertaistukea varten aloitettu ketju.
Minun taloon muutti yöaikaan elävä kanta-astuja. Se on rasittavaa ja häiritsee nukahtamista. Joka päivä illasta alkaen kovat töminät ainakin yö kahteen saakka.
Mitä nämä tunnista toiseen taukoamatta kävelijät oikein tekee? Senkin jälkeen nousee tasaisin väliajoin sängystä ja tömistelee Pahimmat kävelijät häiritsee useita kerroksia alaspäin.
Kamalaa kuunnella kun kantapäät kumisee laminaattilattialla 😬👺
Yleensä elämänkoululaiset kävelevät tömistellen.
Muutin ylimpään kerrokseen juuri näiden tömistelijöiden vuoksi. No näissä asunnoissa on sellaiset parketit, että kävely ilman töminää vaatii aika paljon. Alakerrassa sitten asuu joku ADHD aktiivinen lapsi, jonka tömistely raikaa voimakkaasti tänne yläkertaankin. Välillä kuuluu, kuinka vanhemmat oikein kannustavat tuohon tömistelyyn. Joku juoksukisa siellä kai on aina menossa. En uskalla edes kuvitella, millainen mekkala tuosta aiheutuu heidän alakerran naapurille, mutta veikkaan, että tuosta asunnosta tulee pian kiertopalkinto.
Muistan itse ilahduttaa yläkerran kanta-astujaa säännöllisesti postiluukusta toimitetuilla ulostenäytteillä.
He kävelevät "väärillä lihaksilla". Olin ennen äänekäs kävelijä, kunnes aloittamani liikuntaharrastuksen myötä ryhti korjaantui ja takapuoli alkoi tehdä osansa liikkeestä.
Tätä koen itse myös paljon, kotona vaimo ja kolme lasta harrastaa samaa tömistelyä, menee hermo aivan totaalisesti, lienee joku sukuvika. Eikä ole korjaantunut toistaiseksi, perhe vaihtoon ?
Vierailija kirjoitti:
He kävelevät "väärillä lihaksilla". Olin ennen äänekäs kävelijä, kunnes aloittamani liikuntaharrastuksen myötä ryhti korjaantui ja takapuoli alkoi tehdä osansa liikkeestä.
Juuri näin, niitä jalkoja vaan laiskasti paiskotaan lattiaan kävellessä.
Siis oikeastiko joku kävelee sillä tavalla, kantapää ei kosketa lattiaa? Miksi ihmeessä?
Äänekkyyteenhän asia ei tietenkään liity mitenkään.
Voihan sitä teidän mieliksi kontata vaikka polvillaan, mutta tuskinpa se ainakaan hilkaisempaa on kuin NORMAALI kävely kantapäät lattiaa vasten.
Itse vähän säädän sitä. Päiväsaikaan saatan astua kovemmin, mutta ei minulle ole mikään ongelma hipsiä hiljaa yöaikaan. Peruskäytöstapoja.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko joku kävelee sillä tavalla, kantapää ei kosketa lattiaa? Miksi ihmeessä?
Äänekkyyteenhän asia ei tietenkään liity mitenkään.
Te menettä taas ääripäihin, kuten somessa aina kaikessa. Ei tuo ole mikään joko-tai.
Voi myös kävellä silleen tasaisesti, astuen koko jalkapohjalla.
Ehkä he eivät tiedä että se kuuluu naapuriin. Ei minulle ainakaan ole koskaan tullut mieleenkään vessassa ollessani, että kusemiseni saattaisi kuulua toiseen asuntoon.