Millainen paikka Kruununhaka on asua?
Olemme muuttamassa sinne, joten olisi kiva tietää minkälainen paikka se on lapsiperheelle asua.
Kommentit (36)
Mul on asunu joitain tuttuja siellä, ja en voi sille mitään et jotkut ei vaan mun mielestä oo sopinu sille alueelle. :DD
kuvittelen sinne just jonku arvo-mummon tai sit jonkun """""""sivistyneen""""""" varakkaan ihmisen. :DD
joo siis kruununhaasta tulee mieleen adjektiivit harmaa, kolkko, kova ja kylmä. :D en oo ite ainakaa kokenu mtn ihastumisen tunteita tota aluetta kohtaan..
Vierailija kirjoitti:
Minkäslainen paikka Sörnäinen on?
Juu ei
ainoostaa kulkuyhteyksien vuoks voisin asua. :DD mut samoil kulkuyhteyksil saa selkeesti halvemmanki asunnon hkistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei
Ai se on niin hirvee paikka, kun ei oo kaupungin kalleimpia asuntoja siellä, herää jo ullanlinna-kuplastasi
Ihana paikka. Asuttiin 10v, Meritullinkadulla mutta nyt Espoossa töiden takia. Kaipaan joka päivä takaisin sivistyksen pariin täältä junttilasta.
Ei kannata muuttaa itä-helsinkiin eikä kallioon tai sörnäisiin, kunnon ghettoja, rikollisuutta paljon, juoppoja, narkkareita
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata muuttaa itä-helsinkiin eikä kallioon tai sörnäisiin, kunnon ghettoja, rikollisuutta paljon, juoppoja, narkkareita
Suomessa ei ole ghettoja
Vierailija kirjoitti:
Ihana paikka. Asuttiin 10v, Meritullinkadulla mutta nyt Espoossa töiden takia. Kaipaan joka päivä takaisin sivistyksen pariin täältä junttilasta.
Sori mutta ei me helsinkiläiset olla sen sivistyneempiä tai viisaampia kuin landet
Paljasjalkainen stadilainen
Minulle oli aikoinaan pettymys. Kivinen, kolkko, uskomatonta kyllä vähän jopa ns. syrjässä vaikka virallisesti Hgin keskustassa onkin. Auton omistajalle painajainen. Raitiovaunupysäkkejä lisäksi ihan liian vähän, ei riittävästi puistoja. Kolea tuuli mereltä oli mikä vuodenaika tahansa.
Mieluummin itse asun Punavuoressa tai Töölössä. Siellä on oikeasti ne kaikki palvelut lähellä.
Olen alle 30v ja asunut sekä Ullanlinnassa että Töölössä (Kruununhaassa en, mutta oletan että se on pitkälti samantyylinen kuin Ullanlinna). Ja olen viihtynyt huomattavasti paremmin Töölössä, Ullanlinnassa on liikaa tärkeileviä turkistakkimummoja. Kauniita vanhoja rakennuksia löytyy kyllä sitten nimenomaan Kruununhaasta ja Ullanlinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ei
Ai se on niin hirvee paikka, kun ei oo kaupungin kalleimpia asuntoja siellä, herää jo ullanlinna-kuplastasi
Sörnäisissä on yhtä kalliita asuntoja kuin Meilahdessa tai Laaksossa, vaikka maine on samalla tasolla kuin Kontulan. Moni tosin luulee Vaasanaukion sijaitsevan Sörnäisissä, vaikka se on Harjussa. Johtuu tietysti hölmösti nimetystä metroasemasta. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole ghettoja
Taloyhtiötasolla on kyl noita vähän suurempia rykäelmiä kaupungin vuokra asuntoja joihin nimenomaan sijoitetaan narkkeja. Siellä ne sitten ryöstelee muita rapuissa yms toimintaa.
Tai näin sinne sijoitettu kunnallinen duunari (ilm epäsuosiossa oleva) väittää.
Itse sentään asun 600m kauempaa omistuskämpässä.. edelleen tosin mellunmäessä.
Lapsiperheille ei ehkä optimaalinen. Ystävä valitti että kaikki vauvan itkut kuuluu seinän läpi ja enempi arvostetaan hiljaista (vanhusten) elämää. Rikkaita piisaa. Lähelle päiväkotiin sielläkin tosi vaikea päästä. Plussaa esim. Kävelymatka stockan herkkuun ja moniin kivoihin puistoihin (esim lp Linja missä kesällä ilmaiset puistolounaat), Tervasaari lähellä, kaunista.
Kyllä on taas tasokasta keskustelua. Kukaan nyt tuskin vahingossa ja alueita vertailematta olisi muuttamassa jostain korvesta yhdelle Helsingin kalleimmista alueista. Mikä lienee tämän avauksen tarkoitus?
Mutta kyllä, Krunikassa on hieman kolkko tunnelma johtuen melko korkeista taloista ja kapeista kaduista sekä siitä, että puita näkyy vain käytännössä parissa puistossa. Meri on kuitenkin vieressä ja ovathan ne rakennukset suurimmaksi osaksi kauniita jugend-taloja. Niissä on ihan omanlaisensa tunnelma, korkeat huoneet ja mahdollisuuksia monenlaisiin sisustusratkaisuihin.
Olen asunut vuosia sekä Mariankadulla että Liisankadulla ja niistä ajoista on oikein kivoja muistoja. Toinen näistä asunnoista on edelleen sijoitusasuntona, vaikka olemme itse jo jokunen vuosi sitten muuttaneet perheellemme sopivampaan asuinpaikkaan ja asumismuotoon. Jos elämäntilanne olisi toinen, en pitäisi mahdottomana asua edelleen vanhoilla kulmilla. Kävelemisestä ja pyörällä liikkumisesta pitävälle alue soveltuu erinomaisesti.
Jos harrastaa lenkkeilyä on Töölö ehdottomasti parempi. Vihreitä polkuja on tarjolla enemmän Meilahden ja Hietaniemen suunnalla. Kruunuhaka on osin kolkko, koska alueella on paljon valtion virastoja ym. ankeaa. Tietynlainen lämpö ja omaleimaisuus puuttuu. Töölössä on myös uimaranta.