Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka saada ystävä ymmärtämään, ettei ole mitään jenkkisotilasta

Vierailija
28.01.2019 |

Hyvä ystäväni jossain netissä, en edes tiedä missä "tavannut" amerikkalaissotilaan joka palvelee Afganistanissa. Siis Mä ymmärrän, että tää sotilas on oikeesti joku nigerialais tai muu rikollisliiga. Hän kuitenkin uskoo toisin. Tuore tapaus, Varmaa lienee kuitenkin, että jossain vaiheessa alkaa mitä ihmellisemmät rahanpyyntelyt. Tällä hetkellä "kohde" on itsekin sitä mieltä, ettei todellakin siinä vaiheessa kun raha tulee peliin, puhaltaa pelin poikki. Mut niin kai kaikki sanoo. Itsellä ei toki penniäkään kiinni, mutta harmittaa jo valmiiksi ystävän puolesta. Eikö nuo kuitenkin ole 100% huijareita? Vähän jo kuulosti siltä, että on rakastumaisillaan.. ja sillonhan viedään.. Suuttui, kun hänen kertoassaan ensimmäistä kertaa asiasta nauroin ettet oo tosissas.. Kuinka siis hienotunteisesti puuttua asiaan? vai ollako puuttumatta ja luottaa omaan arvostolukykyyn? Mielestäni fiksusta ihmisestä kyse kuitenkin. Ilmeisesti ne vaan osaa valita sanansa pelottavan oikein..

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske kaveris pyytää siltä rahaa.

Vierailija
22/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viestittelin aikani yhden tuollaisen kanssa ja väitin, että olen lähettänyt rahaa, eikö ole tullut perille? Ja sitten itkin tälle (hän oli lastenlääkäri), miten lapsenlapsi on sairas ja lääkkeet maksaa paljon, voiko hän auttaa. Kesämökillä vene upposti, tarvitsen rahaa jne.

Se romanssi kuivui sitten siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Minulla on myös yksi kaveri joka sekosi johonkin "näyttelijä-malliin", eikä millään suostunut uskomaan sitä huijaukseksi. Hänen onnekseen hänellä oli niin vähän rahaa että tuo huijari luopui hänestä. Kysyin tältä kaverilta joskus oletko ollut videopuhelinyhteydessä tähän mieheen, ja vastaukseksi tuli loukkaantunutta kitinää siitä ettei hän kunniallisena naisena mitään kyberseksiä harrasta. Muutenkin hän kuittasi kaikki kyselyt sillä että tuo mies kunnioittaa perinteisiä arvoja eikä siksi kerro itsestään liikaa ennen kuin tavataan oikeasti.

Vierailija
24/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän noita jenkkisolttuja on suht paljon liikenteessä, että ei se periaatteessa mahdotonta ole että sellaisen tapaa. Niillä kuitenkin on varsin hyvä liksa, ja sotatoimialueella ollessaan vielä kaikenlaiset bonukset sun muut eikä käytännössä mitään mihin ne rahat voi käyttää, joten jos rupeaa rahapyyntöjä tulemaan niin silloin varmuudella tietää että kysymyksessä on huijari. Jos taas yrittää houkutella Saksaan tapaamaan on todennäköisesti oikea (ja seksin tarpeessa).

Vierailija
25/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerran vedätin sellaista nigerialaishuijaria. Sepitti sydäntäsärkevän tarinan ja oli jostain varastanut toisen miehen kuvia profiiliinsa.  FB profiilikuvauksessa oli ihme ristiriita siinä, missä oli syntynyt, missä opiskellut, valmistunut ja missä mukamas nykyisin asui.  Hälytyskellot soi viimistään siin vaiheessa. Googlailin ahkerana ja etsin enemmän tietoa tuosta komistuksesta. No ei löytynyt oikein mitään muuta kun fb profiiliin viittavia juttuja. Vahtasi 24/ 7 milloin olin paikalla, ja heti pommitti viestein kun ilmestyin paikalle. Lähetteli liirum laarum runoja, netistä kopsattuja. Alkoi jossain vaiheessa jo hermostua uhun kun en lähtenytkään satasela mukaan vedätykseensä. Lepyttelin sitä ja pian oltiinkin fb:ssä "kihloissa" 😂

Siitäpä alkoikin mahdoton vahtaaminen ja epäily etä mulla on muitakin jannuja joille vietittelen. Yks kaks kertoi lähtevänsä tekemään "bisneksiä'" Nigeriaan. Meni jopa pari päivää ettei häiskästä kuulunut pihaustakaan. Sitten alkoi marista, että kun on juuttunut jonnekkin eikä ole rahaa eikä puhelinta jne.  En lähtenyt mukaan surkeaan esitykseen, naureskelin vain. Sitten se tyyppi pyysi saada soittaa. Annoin sille prepaid numeroni, ja soittihan se. Kuullosti juurikin sellaiselta nigerialaismongertajalta puhelimessa. Puhelu oli erittäin lyhyt, ehkä pari minuuttia. Taisi tulla häiskälle helvetin kalliiksi. Ilmeisesti tarkoitus oli että olisin soittanut takaisin. En soittanut. Seuraavaksi alkoi pommittaa FB:ssä viestejä joissa haukkui "yahooboy"ksi ym. Harmittaa vain etten kyennyt vedättämään pidempään sitä. Oli ihan hauskaa kiusata häiskää joka pykää noita huijausprofiilein luotuja tarinoita työkseen.

Vierailija
26/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloissa sotilaille maksetaan palkkaa eikä ole mitään syytä lähettää pennin hyrrää.

Vierailija
27/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen tasan yhden jenkki-sotilaan jolla oli suomi-vaimo, ja erohan siitä tuli, ei tavallinen suomalainen nainen ymmärrä yhtään mitä on sotilaan elämä....siis nato sotilaan elämä.

Sitten tiedän pari leskeä, jenkkejä, joiden mies ei sitten koskaan tullutkaan kotiin

Jos rakastaa tuntematon-sotilas-elokuvaa niin paljon että haluaa oman amerikkalaisen Hietasen niin siitä vaan

Ja kyllä, tässä tapauksessa kyseessä on huijaus, mutta vaikka olisi aito, niin ei se sotilaan vaimon elämä mitään herkkua ole

Mutta ymmärrän kyllä naisia, se uniformu, kun saa hormonit liikumaan ja aivoilla ei ole mitään käyttöä

Vierailija
28/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehota pyytämään johonkin videopuheluun. Huijareilla kai yleensä väärät kuvat nettiprofiileissa ja samalla kuulisi sen vääränlaisen aksentin.

Vierailija
29/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et mitenkään. Minulla on myös yksi kaveri joka sekosi johonkin "näyttelijä-malliin", eikä millään suostunut uskomaan sitä huijaukseksi. Hänen onnekseen hänellä oli niin vähän rahaa että tuo huijari luopui hänestä. Kysyin tältä kaverilta joskus oletko ollut videopuhelinyhteydessä tähän mieheen, ja vastaukseksi tuli loukkaantunutta kitinää siitä ettei hän kunniallisena naisena mitään kyberseksiä harrasta. Muutenkin hän kuittasi kaikki kyselyt sillä että tuo mies kunnioittaa perinteisiä arvoja eikä siksi kerro itsestään liikaa ennen kuin tavataan oikeasti.

Mietin melkein onko meillä sama tuttu. Olen justiinsa kuullut myös tuon että mitään Skype- tai muita videopuheluita ei soiteta koska se on moraalitonta ennen kuin ollaan naimisissa. Huh huh.

Vierailija
30/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiin ei se periaatteessa tarvitseee luoda kuin yksi toimiva konseppti niiin...

Vierailija
31/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samanlainen alotus ollu ennenkin :) Mut joo

On kierrätyskeskuspäivät olleet tänään.

Munkin vanhoja viestejä useita täällä ..

Sínkkis

Vierailija
32/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki noita huijareita on paljon. Ja kukapa ei haaveile amerikkalaisesta rauhanturvaajasta, nimittäin mä ainakin 😍

En silti lankeaisi tollaseen. Sit kun mies tekee ensimmäisen oudon liikkeensä niin äkkiä herätä kaveri tähän maailmaan.

Onhan täällä tarjolla rehellisiä suomalaisia rauhanturvaajiakin.

Vierailija
33/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin melkein onko meillä sama tuttu. Olen justiinsa kuullut myös tuon että mitään Skype- tai muita videopuheluita ei soiteta koska se on moraalitonta ennen kuin ollaan naimisissa. Huh huh.

Tuo on nimenomaan noiden jenkkisotilaitten toimintamalli että kiusallisissa ja vaikeissa kysymyksissä vedotaan Raamattuun ja kristilliseen kasvatukseen, mutta luvataan kertoa kaikki kunhan ollaan naimisissa.

Vierailija
34/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kaveripyyntöjä tulee FB:ssä vähän väliä mullekin. Leski miehiä, sotilaita, yksinhuoltajia jne. jne. Ikinä ei mitään tietoja pitkältä ajalta kun profiilia katsoo.

Yhteenkään en ole vastannut, jotkut pitää pyyntöä päällä pitkään, toiset häviää muutaman päivän sisällä. Välillä ns. läpsystä vaihto eli joku poistaa pyynnön, niin toinen pyyntö on hetken päästä. Useita kymmeniä viimeisen viiden vuoden aikana.

Vierailija
35/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus saanut noita viestejä joissa joku rikas mies etsii perinteistä aitoa rakkautta eikä mitään pinnallista webcamcybersex-suhdetta. En kyllä ole koskaan niihin vastannut.

Vierailija
36/54 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että Jenkeissä sotilaiksi lähtevät vain pienimunaiset miehet.

Vierailija
37/54 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ikivanha temppu, joka toimii näköjään vieläkin loistavasti, vaikka hieman teknisesti modernisoituna. Kaikki Auervaarat ja muut ovat varmaan sadan vuoden ajan toimineet niin että ovat selittäneet moraalisyillä sitä miksi eivät ole halukkaita seksiin tai edes suuteluun naisen kanssa, vaikka ovatkin häneen niin palavasti rakastuneita. Siinä kohdassa pitäisi huijattavalla alkaa hälyytyskellot soimaan, mutta sen sijaan hän alkaa uskoa vielä vahvemmin löytäneensä täydellisen kumppanin joka kunnioittaa perinteisiä arvoja.

Vierailija
38/54 |
13.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyh... nää on niin näitä. Mulla on esim. viimesen 2 vuoden aikana tullut FB-kaveripyyntöjä yhdeltä YK:n erityisasiantuntijalta, kahdelta Afganistanissa palvelleelta sotilaalta ja yhdeltä lähetystövirkailijalta. Jännä, kun en tunne ketään noilla taustoilla. Yhteistä kaikille näille on, että kummasti sopivat oman profiilikuvani ikähaarukkaan, kaikki ovat riittävän kivan ja luottamusta herättävän näköisiä, kaikilla on muutaman päivän sisällä perustettu FB-profiili ja ystävinä pelkkiä naisia, tai korkeintaan 1 mies näön vuoksi. Kun noihin ei vastaa mitään, kaveripyyntö vain hiljalleen poistuu omalta listalta, yleensä muutaman viikon sisällä. 

Sama juttu läheisellä naispuoleisella kaverilla. Hänelle on tullut viestejä niin Tinderissä, kuin Facen kautta. Yksi mm. oli sellainen tapaus, että oli muka entinen sotilas ja nykyinen merimies (Jenkki) ja kuinka ollakaan, juuri muuttamassa Suomeen. Vaimonsa oli kuollut syöpään ja hän tahtoi löytää hyvän suhteen Suomesta. Siihen asti, kunnes hänellä tuli joku akuutti rahahuoli ja kun kaveri laittoi hänelle pitkän listan linkkejä ja varoituksia vastaavista tapauksista, hän sattuikin olemaan juuri seilaamassa Somalian edustalle ja siellä oli jotain häikkää, eikä enää vastannut....... kunnes puolen vuoden päästä oli samalla profiililla, mutta täysin eri ihmisen kuvalla jälleen Tinderissä. 

Hänen treffailuaan sivusta seuranneena, näillä miehillä tuntuu olevan jotenkin hassusti kaikilla aikomuksenaan muuttaa suomeen ja nimenomaan Hyvinkäälle, Helsinkiin, Lohjalle, Mäntsälään, aina sen perusteella, mitä kaverini on näihin vastannut. Parilla kokelaalla on ollut myös kovin huono tuuri vaimojensa kanssa, kun vaimolle on iskenyt joku sairaus, on jääty leskeksi ja sitten on tullut vielä rahahuoliakin....

Vierailija
39/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen sivusta seuraaja. Vaikka kuinka sanoo, ei viesti mene perille. Minulle kerrotaan kaikki viestit, ällöttäviä. Ei voi uskoa, että järkevä ihminen sekoaa täysin. Rahaa on pyydetty, kuvia lähetetty ja pakettejakin olisi pitänyt vastaanottaa. Nyt komennus lopuillaan ja "sulhanen" saapuu noutamaan. Ihan tässä täytyy jännittää millainen prinssi sieltä karauttaa valkoisella ratsullaan. Ikäeroa on runsaasti ja ei yhteistä kieltä.

Vierailija
40/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samanlainen alotus ollu ennenkin :) Mut joo

Ja näitä tulee lisää... Miten ihmisiä vieläkin haksahtaa näihin XD