Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka saada ystävä ymmärtämään, ettei ole mitään jenkkisotilasta

Vierailija
28.01.2019 |

Hyvä ystäväni jossain netissä, en edes tiedä missä "tavannut" amerikkalaissotilaan joka palvelee Afganistanissa. Siis Mä ymmärrän, että tää sotilas on oikeesti joku nigerialais tai muu rikollisliiga. Hän kuitenkin uskoo toisin. Tuore tapaus, Varmaa lienee kuitenkin, että jossain vaiheessa alkaa mitä ihmellisemmät rahanpyyntelyt. Tällä hetkellä "kohde" on itsekin sitä mieltä, ettei todellakin siinä vaiheessa kun raha tulee peliin, puhaltaa pelin poikki. Mut niin kai kaikki sanoo. Itsellä ei toki penniäkään kiinni, mutta harmittaa jo valmiiksi ystävän puolesta. Eikö nuo kuitenkin ole 100% huijareita? Vähän jo kuulosti siltä, että on rakastumaisillaan.. ja sillonhan viedään.. Suuttui, kun hänen kertoassaan ensimmäistä kertaa asiasta nauroin ettet oo tosissas.. Kuinka siis hienotunteisesti puuttua asiaan? vai ollako puuttumatta ja luottaa omaan arvostolukykyyn? Mielestäni fiksusta ihmisestä kyse kuitenkin. Ilmeisesti ne vaan osaa valita sanansa pelottavan oikein..

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkitin jo paljon juttuja. Ei tykännyt, että puutun asiaan. Koska just tää on ihan erilainen.. Jotenkin itseltä menee kohta yöunet. En edes tiedä miksi itse murehdin, ei oo multa pois. Ehkä välitän liikaa kaverista, enkä jotenkin haluis nähdä lopputulosta. Tosiaan itse sitä mieltä tässä vaiheessa, että ei todellakaan rupee mihinkään rahajuttuihin, mut pelkään pahinta..

ap

Kaverin puolesta kyselen.

Eiku, harmittelen.

Vierailija
42/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, mun ex-anoppi anto kanssa massia jollekin amerikkalaiselle upseerille ja siinä ei kyllä auttanu vaikka sanottiin exän kanssa että se on kusetusta! Yks hyvä merkki on löytyykö sitä ihmistä internetistä ollenkaan, toi ex-anopin upseerin kuva oli vaan otettu googlen kuvahausta ihan eri henkilöltä. Mutta ex-anoppi ei antanut tällaisen pikkuseikan vielä häiritä kun hän oman totuutensa kirkkaudessa katkas meihin välit. Toki ne välit sit palas kun sille lopulta selvis että se mies tosissaan on huijari. Kun rahahanat sulkeutu se kiristi ex-anoppia jollain videomateriaalilla mitä ex-anoppi oli sille itestään lähetellyt.......

Ettei sille oikeasti voi vältsiin kukaan ulkopuolinen mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki noita huijareita on paljon. Ja kukapa ei haaveile amerikkalaisesta rauhanturvaajasta, nimittäin mä ainakin 😍

En silti lankeaisi tollaseen. Sit kun mies tekee ensimmäisen oudon liikkeensä niin äkkiä herätä kaveri tähän maailmaan.

Miksi kukaan haaveilisi? Olen kommentoija nro3 ja vastaavan jenkkisotilaan oikeasti tuntevana en ymmärrä, miten hän eroaa suomalaisesta armeijan käyneestä miehestä (tai suomalaisesta rauhanturvaajasta)

Niinpä. Pahimmillaan PTSD:stä kärsiviä ihmisraunoita.

Vierailija
44/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nou cän duu. Eli mitään ei ole tehtävissä.

Paitsi yritä lainata häneltä rahaa. Sitten kun Nigerian-solttu on vienyt kaiken muun ja hän tajuaa erheensä, niin palautat. Ei jää ihan tyhjän päälle.

Vierailija
45/54 |
07.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun lähestymistapa oli aika loukkaava. Naurahtaa nyt tolleen kun toinen ihastuu. Oisit asiallisesti mutta varovaisen suoraan ottanut esille että oothan varma ettei ole huijaus, ja sitten kertonut millaisia huijaukset yleensä on, ja pyytää olemaan varuillaan.

Ei ole koskaan hyvä juttu jos toinen ylimielisesti naureskelee toisen miesjutuille.

Vierailija
46/54 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kerran vedätin sellaista nigerialaishuijaria. Sepitti sydäntäsärkevän tarinan ja oli jostain varastanut toisen miehen kuvia profiiliinsa.  FB profiilikuvauksessa oli ihme ristiriita siinä, missä oli syntynyt, missä opiskellut, valmistunut ja missä mukamas nykyisin asui.  Hälytyskellot soi viimistään siin vaiheessa. Googlailin ahkerana ja etsin enemmän tietoa tuosta komistuksesta. No ei löytynyt oikein mitään muuta kun fb profiiliin viittavia juttuja. Vahtasi 24/ 7 milloin olin paikalla, ja heti pommitti viestein kun ilmestyin paikalle. Lähetteli liirum laarum runoja, netistä kopsattuja. Alkoi jossain vaiheessa jo hermostua uhun kun en lähtenytkään satasela mukaan vedätykseensä. Lepyttelin sitä ja pian oltiinkin fb:ssä "kihloissa" 😂

Siitäpä alkoikin mahdoton vahtaaminen ja epäily etä mulla on muitakin jannuja joille vietittelen. Yks kaks kertoi lähtevänsä tekemään "bisneksiä'" Nigeriaan. Meni jopa pari päivää ettei häiskästä kuulunut pihaustakaan. Sitten alkoi marista, että kun on juuttunut jonnekkin eikä ole rahaa eikä puhelinta jne.  En lähtenyt mukaan surkeaan esitykseen, naureskelin vain. Sitten se tyyppi pyysi saada soittaa. Annoin sille prepaid numeroni, ja soittihan se. Kuullosti juurikin sellaiselta nigerialaismongertajalta puhelimessa. Puhelu oli erittäin lyhyt, ehkä pari minuuttia. Taisi tulla häiskälle helvetin kalliiksi. Ilmeisesti tarkoitus oli että olisin soittanut takaisin. En soittanut. Seuraavaksi alkoi pommittaa FB:ssä viestejä joissa haukkui "yahooboy"ksi ym. Harmittaa vain etten kyennyt vedättämään pidempään sitä. Oli ihan hauskaa kiusata häiskää joka pykää noita huijausprofiilein luotuja tarinoita työkseen.

Tuo kuvio toistuu näissä jutuissa aika usein. Välillä ryhdytään todella mustasukkaisiksi - jopa maanisella tavalla. Se on ihan puhdas hämäystarina jolla saadaan huijattavan fokus pois siitä jos hän epäilee tulleensa huijatuksi.

Vierailija
47/54 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on miespuolinen ystävä, joka lähettää viestejä maksullisiin chatteihin. Siellähän ne viestit ovat ihan varmasti niiltä naisilta, jotka ovat niissä kuvissa.

Vierailija
48/54 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverilla on kaapeli-tv, voi neuvoa katsomaan Catfishiä.

Vierailija
49/54 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ulkomaan naiset ja miehet pyytää rahaa vaatii maksaa heidän laskut ostaan heille ruokaa tupakkaa vaatetta vielä kavereiden laskut ja ostaan heille auto . Ihan vakio. Laittaan heille rahaa tilille heti joka lomakohteessa sama juttu.

Vierailija
50/54 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuinkahan paljon on sellaisia, jotka eivät edes kerro kenellekään nettirakkaastaan? niin ettei kukaan voi auttaa.

Vierailija
51/54 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi ettei saa antaa ulkomaan miehen ottaa kuvaa kun ne levittää sen ulkomailla että he on nainut tätä. Kuva leviää .

Vierailija
52/54 |
19.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaiset naiset myös vaatii ostaan heille vaatteita varastelee kenkiä kelloja .

Vierailija
53/54 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja kuinkahan paljon on sellaisia, jotka eivät edes kerro kenellekään nettirakkaastaan? niin ettei kukaan voi auttaa.

Hyvät ihmiset, jos teillä on esim. yksinäinen vanhempi tai isovanhempi, niin kysäiskää joskus onko hän löytänyt ketään kiinnostavaa naista/miestä tai onko etsinyt sellaista netistä. Ehkä hänellä on jo keskustelut menossa huijarin kanssa tai ehkä on jo menettänyt paljon rahaa. Ettekä tiedä asiasta mitään, koska ette tule ajatelleeksikaan että juuri teidän iskälle tai isoäidille voisi sattua sellaista.

Vierailija
54/54 |
23.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki noita huijareita on paljon. Ja kukapa ei haaveile amerikkalaisesta rauhanturvaajasta, nimittäin mä ainakin 😍

En silti lankeaisi tollaseen. Sit kun mies tekee ensimmäisen oudon liikkeensä niin äkkiä herätä kaveri tähän maailmaan.

Makunsa tietysti kullakin. Jenkkisotilaat Afganistanissa EIVÄT ole rauhanturvaajia, vaan osa maan asevoimia.

Yhdysvalloissa EI ole asevelvollisuutta kuten Suomessa. Kaikki armeijassa, laivastossa jne. palvelevat ovat sinne itse hakeutuneita ammattisotilaita.

Tästä johtuen jenkkisotilaat EIVÄT ole mitään average-tyyppejä, kuten Suomen asevelvollisuuden suorittaneet. He ovat pääosin alaluokkaa, etniset vähemmistöt ovat siellä vahvasti edustettuna. Päihde- ja huumeongelmat ovat tuossa populaatiossa yleisiä. Myös muut sosiaaliset ongelmat.

Upseerit ovat sielläkin eri juttu. Heidän koulutuksensa on periaatteessa akateeminen.