Millä perusteella Facebookissa määräytyy kaverilistan järjestys?
Kommentit (10)
Facebook listaa kaverit jollain omalla algoritmillaan niin että läheisimmät ovat ensin. Mulla on ekoina sisko, pari lähisukulaista, vaimo, rakastajatar, ex-rakastajatar ja pari prospektinaista joiden kanssa viestittelen paljon. Sitten joku hyypiö. Ehkä stalkkaajni.
Mulla ainakin messengerin listassa näkyy tosi oudosti, ihan random tuttuja ja läheisiä sekaisin.. ei vaikuta olevan mitään logiikkaa
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin messengerin listassa näkyy tosi oudosti, ihan random tuttuja ja läheisiä sekaisin.. ei vaikuta olevan mitään logiikkaa
Eikö logiikka messengerissä ole se kuka on tai on ollut just aktiivisena?
Olen huomannut samaa. Että se, jonka sivulla käyn aktiivisimmin, on listassa ensimmäisenä. Mutta sitä seuraavat ovat kaiketi itse kiinnostuneita minusta ja käyvät sivullani paljon, koska itse en käy heidän sivullaan. Joku logiikka siinä on, ei ole random järjestys. Ei myöskään liity tykkäämisiin, koska en itse harrasta sitä.
Tietysti se paras ensin. Sitten vasta muut. Sinä tietenkin viimeisenä - jos ylipäätään mainitaan....
Huoh.......
Puhelimessa minun kaverini näkyvät siinä järjestyksessä, jossa olen heidät ottanut listalle. Vanhimmat kaverit siis näkyvät viimeisenä. Kun klikkaan koko listan näkyviin, kaverit asettuvat aakkosjärjestykseen. Tietokoneen pikkukuvissa on myös ensin ottojärjestys, mutta koko lista näkyykin sekasotkuna. Kummallista on se, että kavereita ei voi panna itse valitsemaansa järjestykseen vaikka niin, että tärkeimmät näkyvät ensin ja loput vaikka aakkosjärjestyksessä.
Sovelluksessa mulla on vain aakkosjärjestyksessä mutta selaimen kautta ne on selvästi jossain läheisyysjärjestyksessä. Ensimmäisenä näkyy ne, joiden kanssa olen facessa eniten tekemisissä, viimeisenä ne joiden kanssa en ole käytännössä missään tekemisissä. Siis tekemisissä = postien tykkääminen ja kommentointi, meseviestittely.
Stalkkerit/stalkattavat näkyy ensimmäisenä.
Mikä lista? Jos katson kavereitani klikkaamalla ”kaverit” siinä näkyy tyypit aakkosjärjestyksessä etunimen mukaan.