Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko mielestäsi oikein, että asumistukea saa, vaikka on säästöjä?

Vierailija
28.01.2019 |

Mielestäni on oikein.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein.

Vierailija
2/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan asumistukea 92 euroa kuukaudessa. Säästöjä tilliäni on n. 200 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on.

Vierailija
4/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni olisi fiksua, että tätä rajoitettaisiin

joko ajalla tai säästöjen suuruudella. Esim. 4 kk asumistukea maksettaisiin säästöistä huolimatta, sitten alettaisiin vastuuttamaan tuensaajaa maksamaan asumisensa ensisijaisesti säästöistä, tai, että kun säästöjä on yli 3000 €, on velvollinen käyttämään ne elämiseensä.

Vierailija
5/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaikki tuet (paitsi opintotuki) tulisi lopettaa ja kannustaa työkykyisiä töihin tai opiskelemaan. Eläkeläisille taas pitää maksaa eläke, jolla kykenee asumaan ja elämään.

Vierailija
6/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu säästöjen määrästä. Jos on satoja tuhansia on eri juttu kuin jos tilillä on max muutama tonni.

Vierailija
7/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien ei ainakaan kannattaisi enää säästää suoraan lapsilleen vaan alkaa maksamaan lasten vuokraa vasta heidän muutettua kotoa.

Vierailija
8/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te älypäät velvoittaisitte esim. opiskelijan maksamaan asumisensa "säästöistä", jos tämä on esim. perinyt kuolleelta vanhemmaltaan puolet asunnosta, jossa asuu leski vaikka loppuikänsä?

Sehän on omaisuutta eli varallisuutta eli säästöjä, mutta latin latia siitä ei saa, koska sitä ei voi lesken luvatta myydä eikä vuokrata, ja tällä on elinikäinen hallintaoikeus asuntoon.

Vierailija
9/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joko ajalla tai säästöjen suuruudella. Esim. 4 kk asumistukea maksettaisiin säästöistä huolimatta, sitten alettaisiin vastuuttamaan tuensaajaa maksamaan asumisensa ensisijaisesti säästöistä, tai, että kun säästöjä on yli 3000 €, on velvollinen käyttämään ne elämiseensä.

Itse käyn töissä ja saan asumistukea. Olen pikkuhiljaa saanut säästettyä rahaa, säästöjä on nyt hieman vajaa 4000e. Sillä rahalla selviän n. 3kk jos joudun työttömäksi tai pitkälle sairaslomalle yms.

Ilman asumistukea minulla ei olisi senttiäkään säästöjä ja olisin todella pulassa jos palkka jäisi syystä tai toisesta saamatta.

Vierailija
10/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tukea ~100€ kuukaudessa ja säästössä on ~11 000€. Ihan oikeudenmukaiselta asian koen.

Vierailija
11/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se raja on jotain 15 000 euroa. Ei sillä mitään asuntoa osteta.

Vierailija
12/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, kulutetaan ensin omat ja vasta sitten muitten rahat.

Vierailija
13/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se raja on jotain 15 000 euroa. Ei sillä mitään asuntoa osteta.

Mikä raja? t. asumistuen nostaja

Vierailija
14/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kaikki tuet (paitsi opintotuki) tulisi lopettaa ja kannustaa työkykyisiä töihin tai opiskelemaan. Eläkeläisille taas pitää maksaa eläke, jolla kykenee asumaan ja elämään.

Tiesitkö, että suuri osa asumistuen saajista on töissä?

Vierailija
15/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksipiippuista. Luulen että tämä johtaisi myös siihen, että toimeentulotukea haettaisiin enemmän, jos säästöt joutuisi käyttämään, vaikka ei toimeentulotukea muuten hakisi.

Vierailija
16/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod !!!!

Vierailija
17/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn töissä ja saan asumistukea. Olen pikkuhiljaa saanut säästettyä rahaa, säästöjä on nyt hieman vajaa 4000e. Sillä rahalla selviän n. 3kk jos joudun työttömäksi tai pitkälle sairaslomalle yms.

Ilman asumistukea minulla ei olisi senttiäkään säästöjä ja olisin todella pulassa jos palkka jäisi syystä tai toisesta saamatta.

Tämä vastaa aika hyvin kysymykseen "onko Suomessa liian hyvät tuet". On, kerta ne käytetään säästöjen kartoittamiseen.

Vierailija
18/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan lapsilisääkin 17 vuoden ajan, vaikka olisi miljonääri. Samasta osoitteesta nekin rahat tulee. Vaikka ko miljonääri ei olisi koskaan käynyt töissä ja verokikkailisi rahansa Caymansaarille.

Vierailija
19/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikein. Tilanteita on niin monenlaisia. Suomessa on suuri joukko töissä käyviä asumistuen saajia. Esim. itse olen säästänyt asuntoa varten. Nyt sitten työtuntejani vähennettiin ja olen osa-aikaisena väliaikaisesti. Olisi myös kohtuutonta vaatia perintöä saanutta nuorta opiskelijaa käyttämään rahat asumiseen.

Vierailija
20/60 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksipiippuista. Luulen että tämä johtaisi myös siihen, että toimeentulotukea haettaisiin enemmän, jos säästöt joutuisi käyttämään, vaikka ei toimeentulotukea muuten hakisi.

Eikö toimeentulotukea saa vasta kun ei ole varallisuutta?