Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä marginaaleja olette saaneet viime aikoina asuntolainaan?

Vierailija
28.01.2019 |

Meillä miehen kanssa bruttotulot yhteensä 6000 eur/kk ja lainaa suunnittelemme ottavamme noin 350 000,-

Teen alustavia laskelmia ja olisi kiva kuulla minkälaisia marginaaleja tällainen tavispari pankeista nykyään saa. Vanhassa lainassani on marginaali 0,65 - taitaa jäädä haaveeksi tuollainen taso tällä hetkellä? Jos olet ollut tyytyväinen pankkiisi, mainitse myös pankki!

Suuret kiitokset jo etukäteen vastaajille. :)

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

250000e sijoitusasunto ja ootte tavispari =)

Ostin tuon asunnon opiskelijana ja remontoin itse lattiasta kattoon. Aika paljon sai puristaa osa-aikaisia töitä opintojen ohella, jotta sain lainaa lyhennettyä pienistä tuloista. Asunto on Helsingissä hyvällä paikalla, hyvässä yhtiössä ja hyvä pohjaltaan, joten sen arvo on kohonnut huomattavasti niistä ajoista kun sen ostin.

Ihan tavallinen ihminen olen ja itse asuntoni maksanut. Tiedän, että nykyään ensiasunnon ostajat ovat vaikeammassa tilanteessa kun lainaa ei saa enää yhtä helposti. Omassa ikäluokassani olen kuitenkin ihan täysi tavis, jopa selvästi keskimääräistä pienituloisempi olen ollut koko elämäni.

ap

Vierailija
22/23 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luvattiinko teille oikeasti noin paljon lainaa? Meillä bruttotulot 5900 ja lainamaksimi on 250 000. Ei kyllä oteta niin paljoa.

Emme ole käyneet vielä pankissa neuvottelemassa, mutta olin kyllä ajatellut että saisimme tuon verran lainaa ongelmitta. Hypon kotibongarin mukaan tuon lainan saaminen pitäisi olla kohtalaisen helppoa meidän tuloillamme: https://kotibongari.fi/

Tuo ohjelma ei edes kysy vakuuksia, mutta meillä niitä on ostettavan kohteen lisäksi 250 000,-. Lisäksi toinen meistä on ensiasunnon ostaja. Ihmettelen jos ei tuota lainasummaa liikene.

ap

Millä aiotte sen maksaa? Teillä netto on n 4000

Nettotulomme ovat noin 5000 eur/kk. Lyhennyseräksi tulee 1500,- kun laina-aika on 25 vuotta ja korkoa 2%. Vastikkeisiin ja muihin asumiskuluihin menisi 500,-/kk. Jää vielä 3000 euroa elämiseen.

ap

Ei tuo korko ole tätä päivää.

Kokonaiskoron tulisi olla luokkaa 0,3-0,5%

Kehotan vaihtamaan lainanantajaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luvattiinko teille oikeasti noin paljon lainaa? Meillä bruttotulot 5900 ja lainamaksimi on 250 000. Ei kyllä oteta niin paljoa.

Emme ole käyneet vielä pankissa neuvottelemassa, mutta olin kyllä ajatellut että saisimme tuon verran lainaa ongelmitta. Hypon kotibongarin mukaan tuon lainan saaminen pitäisi olla kohtalaisen helppoa meidän tuloillamme: https://kotibongari.fi/

Tuo ohjelma ei edes kysy vakuuksia, mutta meillä niitä on ostettavan kohteen lisäksi 250 000,-. Lisäksi toinen meistä on ensiasunnon ostaja. Ihmettelen jos ei tuota lainasummaa liikene.

ap

Millä aiotte sen maksaa? Teillä netto on n 4000

Nettotulomme ovat noin 5000 eur/kk. Lyhennyseräksi tulee 1500,- kun laina-aika on 25 vuotta ja korkoa 2%. Vastikkeisiin ja muihin asumiskuluihin menisi 500,-/kk. Jää vielä 3000 euroa elämiseen.

ap

Ei tuo korko ole tätä päivää.

Kokonaiskoron tulisi olla luokkaa 0,3-0,5%

Kehotan vaihtamaan lainanantajaa

Laskin 2%:n korolla ihan arvioidakseni maksukykyämme. Korot kuitenkin nousevat tulevaisuudessa. Mistä pankista olet saanut alle 0,5% marginaalin?

ap