Miksi keski-ikäiset naiset pelkää päätä myöten laskeutuvia hiuksia niin paljon, että on pakko laittaa hiukset ihan pallomaisesti?
Näin:
https://www.google.com/search?q=pallo+kampaus&tbm=isch&ved=2ahUKEwjDkpy…
Tai näin:
https://www.google.com/search?q=pallo+kampaus&tbm=isch&ved=2ahUKEwjDkpy…
Eikö vähempi riitä?
Kommentit (77)
40-luvulla syntyneillä maalaistädeilläni oli tuollaiset vielä 90-luvulla varsinkin juhlissa, mutta siirtyivät kyllä jo viimeistään 10 v sitten lyhyempiin, kevyempiin malleihin.
Harvalle vanhalle ihmiselle sopii sellainen kampaus, että pitkät hiukset roikkuvat sivulla. Ikinuoret voivat pitää sellaista kampausta.
Roikkuvat ei sovi, roikkuvat muuten kilpaa naaman kanssa (nehän av:n mukaan pitää leikata, kun 30 tuli mittariin). Ja tuolla tupeerauksella saadaan keski-iässä ohenevat haituvat näyttämään tuuheammilta, ehkä siksi.
t: pitkätukkainen viiskymppinen
Jostain syystä aina, kun käyn kampaajalla, he laittavat tukkani leikkaamisen jälkeen palloksi. Ihan sama, mitä pyydän. Pyöröharjaföönillä oikein vasiten väännetään juuri sellainen kaamea tätimäinen pallura. Sitten menen kotiin, kastelen hiukset ja föönaan ne luonnolliseen muotoon. Eli epäilen, että osaa ohjataan kampaajalla voimakkaasti tähän malliin.
Veikkaisin, että tällä yritetään lähinnä kätkeä iänmyötä ohenevaa hiusta, ja siten vanhuuden ensimerkkejä? Eihän se ohut hiirehänäthius ole kauhean imarteleva ja nuorekas vanhemmalla naishenkilöllä. Lisäksi vielä nuoruudesta opittu kampaus/föönityyli niin lopputulos on tuo :) minkäs teet, jos ei ole kummoisempia hiuksia. Ohuet ja päätäpitkin suorat hiukset vanhentaa mielestäni paljon 40+ ikäisellä varsinkin. Toki poikkeuksiakin on.
Tätipallo, alias Kypärä. Yleensä vielä musta. Siinä sitten onkin hetkessä lisätty ikää vähintään 10 vuotta!
N53
Onko sitten parempi vanhemmalla ihmisellä ohut tukka päätä pitkin? Ei sekään ainakaan nuorenna tai kaunista.
Miten pitäisi kammata?
Ei pallopäätä muttei liruakaan.
Roikkuva keskipääjakaus, ei kiitos. Lyhyt kananperse? Ei kiitos. Permanentti? Ei kiitos. Tupeeraus tai föönaus? Ei kiitos.
Itse kyllä tykkään, että hiukan kohotan jotain kohtia tupeeraamalla ja käytän kiharrinta. Joskus laitan muutaman paplarin takaraivolle kun se on minulla ikävän litteä. Harjaan sitten auki ja hiukan tupeeraan, on paljon parempi kuin litteänä. On suoraan sanoen ruma kallonmuoto jos on ihan oma itsensä.
Ja minulla sentään paksut hiukset ikäisekseni.
En minä ainakaan ole edukseni jos tukka on ihan laittamatta tai vedetty päätä pitkin.
Onhan niitä välimuotoja, muukin kuin pallopää.
Googletitko ihan oikeasti "pallo kampaus"?
Tämä on kyllä totta,päätä myöten menevät hiukset on hyvännäköiset mutta tuollaiset "hiuskypärät" päässä näyttää typerältä.
Vierailija kirjoitti:
Ne päätä myöten laskeutuvat luurit on rumat.
Jaa. Mun mielestä taas paljon parempi kuin pallokampaus. Ei myös vanhenna. Joskus yksinkertaisuus on paras ratkaisu.
https://www.short-haircut.com/wp-content/uploads/2016/05/Long-Bob-for-F…
Vierailija kirjoitti:
Roikkuvat ei sovi, roikkuvat muuten kilpaa naaman kanssa (nehän av:n mukaan pitää leikata, kun 30 tuli mittariin). Ja tuolla tupeerauksella saadaan keski-iässä ohenevat haituvat näyttämään tuuheammilta, ehkä siksi.
t: pitkätukkainen viiskymppinen
Mulla on paksut hiukset. Tosin voihan nekin menettää.
En voisi kuvitellakaan että pitäisin hiuksia täysin vapaana, vaikka paksut ovatkin. Liikaa ikää minulla.
Vierailija kirjoitti:
Ai että mä olen kyllästynyt näihin keski-ikäisten naisten mollaamisketjuihin. Ihan sama mitä keski-ikäinen nainen tekee, väärin menee joka tapauksessa. Antakaa olla jo!
N49
Musta nää on taas hyödyllisiä. Minä en aina ole niin perillä keski-ikäisten tyylistä, kun olen vasta höyhensarjaa. Nytpä tiedän sitten senkin, mikä on kuuminta hottia, thanks!
N41
Ennen vanhaan ihmisillä oli todellista tyylitajua.
Eiköhän nykyiset parikymppiset piirtele 30 vuoden päästä edelleen niitä kalapuikkokulmakarvoja ja virittele massiivisia irtoripsiä.
Oi aikoja, oi tapoja.
Minkähänlainen se teidän mielestänne sitten pitäisi olla se keski-ikäisten kampaus?
Mitä te nuoret olette arvostelemaa kenenkään hiustyyliä, kun itse noudatatte orjallisesti omia sääntöjänne. Kaikilla, näköön ja hiusten kuntoon ja väriin ja kasvojen muotoon katsomatta, on samanlaiset päätä pitkin roikkuvat, epätasaisesti hapsottavat luiruhiukset.
Minusta nuo ovat ihania!
Tosi naisellisia.
87 vuotias mummoni tykkää pallomaisista kampauksista. Hänellä on kyllä paksu tukka, kauniisti harmaantuneet ja yhä elinikäisen voimisteluharrastuksensa jäljiltä hyvä ryhti. Hänen tyyliinsä ei oikein sopisi poikatukka tai keskijakauksella roikkuvat puolipitkät hiukset, joten makunsa kullakin. Minun mielestäni hyvinkin tyylikäs nainen.
Olen vähän yli viisikymppinen ja ainakin yhdellä työkaverilla on tällainen. Suuriin ikäluokkiin kuuluvat jäivät joku vuosi sitten eläkkeelle ja heillä oli tosi yleinen kampaustyyli.