Tulipahan todistettua että 450€ riittää mainiosti ruokakuluihin 6 hengen taloudessa
Ja tiedän kyllä ettei kaikki usko ja luullaan provoksi, aivan sama mulle.
Vaati ainoastaan hieman suunnittelua ja hintavertailua. Käytän foodie.fi -sovellusta. Kaksi kertaa viikossa kauppaan eikä listasta poiketa yhtään.
Tuohon summaan mahtui myös karkkipäivän herkut.
Kommentit (42)
Oliko kokeilu vai onko ruokamenot jatkuvasti samaa luokkaa?
Vierailija kirjoitti:
Ajanjakso?
Viikko
Ap
Aha. Minulla menee yksin asuvana ruokaan ainakin 300e kuussa. Syön kyllä hyvin, paljon kalaa, lihaa, kasviksia ja kalliita juustoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajanjakso?
Viikko
Ap
XDDD!
Ootko Ap kokki? Meinaan osaatko siten suunnitella ruokalistat edukkaiksi ja huoneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ajanjakso?
Sori, siis kuukausi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajanjakso?
Viikko
Ap
No ei ollut tämä oikea Ap 😁
Ap
Jaa. Meillä meni tässä kuussa ruokaan reippaasti alle 300 euroa enkä tarvitse foodieta mihinkään. Kaupassa käytiin miltei joka viikkokin.Eineksiä ei ostettu.
Jahas. Meillä menee varmaan 1200e, seitsemän hlö joista pari teiniä, pari koululaista, vanhemmat ja vauva. Ei edes harmita käyttää rahaa laadukkaaseen ruokaan, sehän on vain satsaus hyvinvointiin. Teen kyllä paljon itse, leivon leivät yms. eikä tuhlailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajanjakso?
Viikko
Ap
Eli teillä menee 1800 e/kk:ssa. Ja 6 henkeä. Uskon kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Oliko kokeilu vai onko ruokamenot jatkuvasti samaa luokkaa?
Tavallaan oli kokeilu mutta kyllä tästä tuli nyt elämäntapa. Tajusin, että meillä menee yli 1000€/kk ruokakauppaan ja halusin järkeistää sen. Aiemmin tuli ostettua aina ne tietyt jutut, vaikka niitä olikin jo kotona. Meni ihan kamalasti ruokaa hävikkiin. Leivät tein itse. Leivoin välipalaksi piirakoita, pannareita yms. Hedelmiä ainoastaan niitä, joiden kilohinta on alle euron. Isoja satseja ruokaa, jota sitten hieman varioitiin pari seuraavaa päivää ja otin töihin evääksi.
Ap
Satunnainen vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajanjakso?
Viikko
Ap
Eli teillä menee 1800 e/kk:ssa. Ja 6 henkeä. Uskon kyllä.
Tuo kelle vastasit ei muuten ollut oikea Ap. Terveisin Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajanjakso?
Sori, siis kuukausi. Ap
No, nyt en usko alkuunkaan.
Pitääkö tuo sisällään vaan ruuan vai onko mukana kaikki muutkin ruokakauppaostokset kuten vaipat, vessapaperit, hygieeniatuotteet jne.? On meinaan aika iso ero loppusummaan.
Meillä menee 500e/kk kun minä hoidan kauppaostokset. Jos vaimo hoitaa niin 1000e. Sillä erotuksella että kun minä ostan jääkaappi on täynnä tavaraa. Ei eneksiä, kasviksia, kalaa, lihaa, maitoa, rahkaa, luonnonjogurttia, pähkinöitä, leipää, hedelmiä. Vaimo kun ostaa niin rahat menee mutta kaapissa ei ole kuin valo. Seuraavana päivänä on taas mentävä kauppaan jos meinaa lämmintä ruokaa tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Aha. Minulla menee yksin asuvana ruokaan ainakin 300e kuussa. Syön kyllä hyvin, paljon kalaa, lihaa, kasviksia ja kalliita juustoja.
Meillä menee noin 650 e/kk, kaksi aikuista, hävikkiä ei juuri tule, eli emme osta tarpeetonta.
Sisältää myös hygieniatuotteet ja pesuaineet. Meillä on kotona tooodella iso täyttöpakkaus käsitiskiainetta, joka saatiin joululahjaksi toissajouluna. Pyykinpesuaine on myös sellainen jättipakkaus eikä sitä tarvitse ostaa kuin noin kerran kolmessa kuukaudessa. Vessapaperin ostan Prismasta, 25 senttiä rulla - hiton halpaa. Konetiskiainetta on joku iso pakkaus ja sen ostin viime kuussa. Sitä pitää ehkä ensi kuussa ostaa.
Ap
Voisitko heittää esimerkin parin päivän aterioista? Siis mukaanlukien aamu-ja iltapalat jne.
Mitä ostitte ja mitä ruokaa niistä teitte?