Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kaverin äiti

Vierailija
27.01.2019 |

Kyseessä eskarilaiset tytöt, jotka ovat olleet parhaita kavereita 3-vuotiaasta lähtien. Asutaan samalla asuinalueella ja tytöt näkevät toisiaan silloin tällöin vapaa-ajalla. Laitoin lauantai aamulla facebookin kautta viestiä, että voivatko tytöt nähdä sunnuntaina. Kyseinen äiti luki viestin, ei vastannut mitään ja laittoi pitkin eilistä päivää seinälleen kaikkia turhia huumori/ketjukirjepäivityksiä. Tänään häneltä tuli iltapäivällä viesti, että lapsen toinen kaveri on tulossa heille leikkimään. Minusta oli jotenkin tosi tökeröä, ettei voinut jo eilen laittaa viestiä, että heillä on sovittu jotain muuta.
Ei ole ensimmäinen kerta, kun viestiin vastaaminen kestää ja alan saada tarpeekseni. Jos lapset eivät olisi parhaita kavereita näin pitkältä ajalta, olisin jo aikaa katkaissut välit. Kyseinen äiti on tavatessa aina ystävällinen ja hyvin empaattisen oloinen, mutta yhteydenpito viesteillä on hankalaa. Muiden kanssa hän viestittää aktiivisesti, mutta minun viestit jotenkin ohittaa, eikä koe niitä tärkeiksi, vaan vastaa päivän tai useamman viiveellä. Reagoinko turhan voimakkaasti vai mitä mieltä olette? Lapsella on myös muita kavereita eli pitääkö vain ohjata leikkimään enemmän muiden kaveriensa kanssa ja unohtaa tämä paras kaveri.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin. Miksi et soita, kun haluat saada saman tien vastauksen? Tai jos et saa vastausta, teet uudet suunnitelmat, no big deal.

Olet kyllä nyt hiukan outo. Ensinnäkään tervejärkinen ihminen ei stalkkaa tuolla lailla muiden tekemisiä eikä ota henkilökohtaisena veetuiluna tuollaisia juttuja. Toiseksi se on sun lapsen kaverin äiti, ei se kaveri. Jos lapset leikkii mielellään keskenään, mikä sä olet sitä rikkomana vaan siksi, että ylipaisunut egosi on jostakin kärsinyt kolauksen?!!

Todennäköisesti tuo äiti ei vaan vielä tiennyt, tuleeko se toinen kaveri kylään vai ei, joten siksi ei vastannut. Tai muuten suunnitelmat olivat vielä eilen ns. vaiheessa.

Ja ei, en ole tuo äiti, en edes ole naamakirjassa.

Vierailija
2/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei halunnut lyödä seuraavan päivän aikatauluja lukkoon ja siksi ei vastannut. Halusi varmaan tavata omia kavereitaan mielummin ja jokun kaveri sitten kyläili lapsineen.

Kyllä tuo helpottaa, kun lapset kasvaa ja sopii menonsa keskenään. Oli tosi uuvuttavaa aikoinaan, kun piti treffailla ihmisiä vain siksi, että näiden lapset oli omien lasten kavereita. Mielummin olisi hengaillut omien hyvien kavereiden kanssa vapaa-ajalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota noin. Miksi et soita, kun haluat saada saman tien vastauksen? Tai jos et saa vastausta, teet uudet suunnitelmat, no big deal.

Olet kyllä nyt hiukan outo. Ensinnäkään tervejärkinen ihminen ei stalkkaa tuolla lailla muiden tekemisiä eikä ota henkilökohtaisena veetuiluna tuollaisia juttuja. Toiseksi se on sun lapsen kaverin äiti, ei se kaveri. Jos lapset leikkii mielellään keskenään, mikä sä olet sitä rikkomana vaan siksi, että ylipaisunut egosi on jostakin kärsinyt kolauksen?!!

Todennäköisesti tuo äiti ei vaan vielä tiennyt, tuleeko se toinen kaveri kylään vai ei, joten siksi ei vastannut. Tai muuten suunnitelmat olivat vielä eilen ns. vaiheessa.

Ja ei, en ole tuo äiti, en edes ole naamakirjassa.

Soittamalla lapsen kaverin äitiä ei tavoita, hän harvoin vastaa puhelimeen eli viestin lähettäminen on ainoa tapa, jos toivoo jotain vastausta. En tosiaan stalkkaa häntä, vaan hänen päivitykset tulevat aina ensimmäiseksi ruudulle. Siksi ärsyttää, ettei hän ehdi vastaamaan edes parilla sanalla, mutta ehtii kyllä Facessa jakaa huumoripäivityksiä. Lapset leikkivät mielellään keskenään, mutta ei yhteydenpito voi olla jäädä vain toisen vanhemman harteille. Miksi minun pitää aina olla se, joka ehdottaa aikaa ja odottaa toisen vastausta? Sillokn harvoin, kun hän kysyy, vastaan kyllä samanpäivän aikana, koska se on yksinkertaisesti kohteliasta.

Vierailija
4/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lapset sopimaan asiasta. Lapsesi kaveri voi kysyä äidiltään luvan ja tulee sitten leikkimään lapsesi kanssa. Sun ei tarvitse kaveerata sen äidin kanssa.

Vierailija
5/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti ei halunnut lyödä seuraavan päivän aikatauluja lukkoon ja siksi ei vastannut. Halusi varmaan tavata omia kavereitaan mielummin ja jokun kaveri sitten kyläili lapsineen.

Kyllä tuo helpottaa, kun lapset kasvaa ja sopii menonsa keskenään. Oli tosi uuvuttavaa aikoinaan, kun piti treffailla ihmisiä vain siksi, että näiden lapset oli omien lasten kavereita. Mielummin olisi hengaillut omien hyvien kavereiden kanssa vapaa-ajalla.

Onneksi ei enää kovin kauan tarvitse odottaa, niin lapset saavat keskenään sopia tapaamisia. Olemme siis lapsen kaverin äidin kanssa tietysti väkisin ystävystytty, kun ollaan useampi vuosi oltu jo tekemisissä, ollaan tehty yhdessä jotain pieniä reissuja, vietetty iltaa yhdessä ja siksi loukkaa, ettei hän voi vastata viesteihin edes samalla päivällä.

Vierailija
6/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä miten kannattaisi toimia, mutta tosi ärsyttävää tuommoinen on ettei voi mitään vastata. Mulla on kanssa yksi kaveri, joka vastaa päivien/viikonkin viiveellä wa-viesteihini, jos vastaa ollenkaan. Just päätin etten enää laittele hänelle viestiä, hän varmaan ottaa yhteyttä jos/ kun tarvitsee jotakin.

Sinuna ehkä koittaisin ehdottaa lapsellesi muita leikkikavereita, harmi tietysti lasten kannalta jos parhaan kaverin kanssa tapaaminen on haasteellista.

Vierailija
7/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin on selvää, että kaverin äidillä ei ollut vielä varmuutta sunnuntain aikatauluista joten ei voinut vastata ennen kuin tiesi varmuudella sopiiko heille että teidän lapset leikkivät sunnuntaina. Mielestäni juuri ap:n kaltaiset kyttääjät ovat niitä joiden kanssa on ahdistavaa olla yhteydessä. Kyttäävät milloin viesti on luettu ja monestiko on sen jälkeen oltu online. Aina ei ole aikaa vastata eikä pysty vielä sanomaan onnistuuko ehdotettu juttu. Heti vastataan kun saadaan selvyys ja sen pitää riittää toisellekin osapuolelle.

Vierailija
8/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella hyvällä, mä vihaan aikatauluttamista viikonloppuisin ja siksi just sellaiset "sopiiko tasan klo se ja se sunnuntaina" ahdistaa. Olipa se kaveri, lapsen kaveri tai omat vanhemmat/sisarukset.

Mulla vuorotyö, miehellä myös epäsäännölliset työajat, meillä monta lasta ja viikonloput just sitä aikaa, jolloin voi nukkua pitkään, syödä kun huvittaa ja nälättää ja tavata ihmisiä spontaanisti. Joidenkin kanssa sovitaan kyläilyjä viikkojenkin päähän, kun heillä aikataulut ei taivu nopeaan tapaamiseen, mutta just lasten lähellä asuvat kaverit ym, on niitä, joiden toivon soittavan et "sopiiko tunnin päästä ulkoilu" sen sijaan et pitäis lyödä lukkoon jo perjantaina sunnuntain tapaaminen.

Tämä ei tarkoita ettenkö tykkäisi lasten kavereista, tai omistani, tai arvostaisi heitä kovasti. Ymmärrän jos jollekin ei sovi ehdotettu tapaaminen lyhyellä varoitusajalla, sitten ehdotan uudelleen toisen kerran. Mutta kun on monta lasta talossa, niin jos jokaisen kohdalla yhdenkin kaverin kanssa sopii tarkkaa aikaa viikonlopulle, se tarkoittaa nopeasti täyteen aikataulutetua päivää, jossa saa vain haaveilla yhteisestä leffahetkestä tai kauppareissusta.

Vierailija
9/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä miten kannattaisi toimia, mutta tosi ärsyttävää tuommoinen on ettei voi mitään vastata. Mulla on kanssa yksi kaveri, joka vastaa päivien/viikonkin viiveellä wa-viesteihini, jos vastaa ollenkaan. Just päätin etten enää laittele hänelle viestiä, hän varmaan ottaa yhteyttä jos/ kun tarvitsee jotakin.

Sinuna ehkä koittaisin ehdottaa lapsellesi muita leikkikavereita, harmi tietysti lasten kannalta jos parhaan kaverin kanssa tapaaminen on haasteellista.

Samaa päätin tänään, etten enää laita hänelle yhtään viestiä eli hoitakoon itse yhteydenpidon. Lapset näkeköön toisiaan eskarissa ja vapaa-ajalla lapsi saa alkaa leikkimään muiden kaveriensa kanssa.

Vierailija
10/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä nyt selitys millekään, mutta...

Mua usein kritisoidaan, etten vastaile FB privaviesteihin nopeesti. Mun mielestä se ei ole nopean viestittelyn foorumi. Enkä ole puhelimelleni ladannut meseä, että voin vastailla vain koneelta. Sekin rajoittaa vastailuja, muttei estä mua huvittamasta itseäni huumoripäivityksillä.

Jos olisin ollut koneella, kun viestin lähetit, niin olisin voinut samantien laittaa, että "suunnitelmat auki vielä... palailen". Itseni tuntien, olisin valitettavasti unohtanut palata asiaan - ihan vaan höperön pääni takia. Sorry.

Vierailija
11/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita lapset sopimaan asiasta. Lapsesi kaveri voi kysyä äidiltään luvan ja tulee sitten leikkimään lapsesi kanssa. Sun ei tarvitse kaveerata sen äidin kanssa.

Joo, ei missään nimessä! Meille tunki yhdessä vaiheessa koko ajan lapsen kaveri, kun "nehän voi jo yhdessä sopia". Juu, nää ekaluokkalaiset lapset sopivat sitten mitä sopivat. Sen nyt tietää mitä se on.

Vierailija
12/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa päätin tänään, etten enää laita hänelle yhtään viestiä eli hoitakoon itse yhteydenpidon. Lapset näkeköön toisiaan eskarissa ja vapaa-ajalla lapsi saa alkaa leikkimään muiden kaveriensa kanssa.

Eli oma ylpeys on tärkeämpi kuin lapsen ystävyys? Taitaa kaikki pyöriä sun ympärillä yleensäkin? Joka ei siihen taivu, saa kärsiä nahoissaan?

Vierailija
13/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua usein kritisoidaan, etten vastaile FB privaviesteihin nopeesti. Mun mielestä se ei ole nopean viestittelyn foorumi. Enkä ole puhelimelleni ladannut meseä, että voin vastailla vain koneelta. Sekin rajoittaa vastailuja, muttei estä mua huvittamasta itseäni huumoripäivityksillä.

Jos olisin ollut koneella, kun viestin lähetit, niin olisin voinut samantien laittaa, että "suunnitelmat auki vielä... palailen". Itseni tuntien, olisin valitettavasti unohtanut palata asiaan - ihan vaan höperön pääni takia. Sorry.

Lapsen äidin kaverilla on taipuvaisuutta unohteluun eli siihen hän vetoaa aina, jos vastaa esim. 5 päivää myöhässä. Tuo on vaan tosi tylsää lapsen kannalta, kun joka päivä kysyy "onko X:n äiti vastannut" ja itselle tulee vielä hölmömpi olo, jos joutuu useamman kerran kysymään samasta asiasta.

Vierailija
14/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulle tuo oli niin paljon tärkeämpi ja kiireisempi asia, niin mikset voinut kysyä uudelleen tai ilmoittaa että teette toiset suunnitelmat, jos tyttöjen tapaaminen ei nyt onnistu?

Vierailija
15/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi nyt taas. Eiköhän kaverin äiti ilmoittanut sinulle heti kun tiesi tilanteen, eikä osannut arvata että ei kommunikoikaan aikuisen naisen kanssa vaan stalkkaavan teinin joka kyttää jotain huumoripäivityksiä ja kihisee loukattua egoaan kotona ruudun äärellä. Joo, on täysin normaalia että tämänkaltaisista asiosta tiedotetaan silloin kun tiedotettavaa on, eli kun oma tilanne varmistuu.

Vierailija
16/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli oma ylpeys on tärkeämpi kuin lapsen ystävyys? Taitaa kaikki pyöriä sun ympärillä yleensäkin? Joka ei siihen taivu, saa kärsiä nahoissaan?

Siis oletko tosiaan sitä mieltä, että toisen äidin on taivuttava jatkuvasti yksipuolisesti kyselemään, milloin lapset näkevät ja toinen vastaa, kun jaksaa? Joo, kyllä ylpeys jossain kohtaa menee edelle.

Vierailija
17/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei voi soittaa ja kysyä kaveritreffejä, kannattaa sitten laittaa viestiä ajatuksella, että kun vastaa niin sovitaan. Lapsi leikkiköön sitten muiden kanssa.

Vierailija
18/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin äiti ei tiedä, että lapset ovat bestiksiä, muuten kyllä varmaan viesteihinkin reagoitaisiin toisin.

Vierailija
19/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen äidin kaverilla on taipuvaisuutta unohteluun eli siihen hän vetoaa aina, jos vastaa esim. 5 päivää myöhässä. Tuo on vaan tosi tylsää lapsen kannalta, kun joka päivä kysyy "onko X:n äiti vastannut" ja itselle tulee vielä hölmömpi olo, jos joutuu useamman kerran kysymään samasta asiasta.

Tottahan tuo on, että lapsen kannalta on kökköä... Voisko miettiä, että jos et lapses kanssa puhu asiasta ennen kuin treffit on sovittu? Tai Yksinkertaisesti "varaat" viikon pari aikaisemmin leikkiajan?

Meneehän tuossa spontaanius, mutta ei tuota aikaa kauan kestä. Lapset kasvaa ja hetken päästä ovat keskenään sopimassa tapaamisiaan.

Toivottavasti lapset pysyvät kavereina, vaikkei vapaa-ajalla niinkään sais treffejä sovittua.

Vierailija
20/96 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmi ei siedä sua, ei tykkää, että lapset ovat kavereita.