Sydän särkyy noista kiertokoirista
Torilla ja apulassa ilmoituksia noista ihanista, omistajiinsa kiintyvistä, hyvätapaisista aikuisista perheenjäsenistä joita ei nyt jostakin syystä enään jaksetakkaan. Miten vieläkin niinniin monet ottaa koiran tietämättä mitä sitoutumista ja työtä ja rahanmenoa se merkitsee. Ja että koira tosiaan kiintyy laumaansa ja kärsii kun lauma hylkää ja jättää, uuteen on usein vaikea sopeutua ja koira päätyy kiertoon ongelmakoirana. En voi ihmisten sydämettömyyttä tässäkään asiassa ymmärtää.
Kommentit (14)
Ja mua raivostuttaa typerät jotka ulkoiluttaa pieniä koiria tuolla pakkasessa, ja koirat palelluksissa kolmella tassulla hyppii.
Niinpäniin, mitenhän ne pienet koirat tarpeensa tekee jos niitä ei ulkoiluta, pakkasellakin.
Ei kaikki ole niin mustavalkoista. Itselle kehittyi astma ja oli pakko luopua 6 vuotiaasta rakkaasta koirasta. Täs on aikaa jo viitisen vuotta mutta vieläkin on ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki ole niin mustavalkoista. Itselle kehittyi astma ja oli pakko luopua 6 vuotiaasta rakkaasta koirasta. Täs on aikaa jo viitisen vuotta mutta vieläkin on ikävä.
Minullakin on astma, ja syön mieluummin allergialääkkeitä kuin luovun karvaisesta kaveristani.
Vierailija kirjoitti:
Miten valitsit uuden omistajan? Itsellä varmaan edessä uuden kodin etsiminen koiralle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on astma, ja syön mieluummin allergialääkkeitä kuin luovun karvaisesta kaveristani.
Ei auttanut lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten valitsit uuden omistajan? Itsellä varmaan edessä uuden kodin etsiminen koiralle.
Haastattelin tarkasti ja halusin nähdä uuden kodin omin silmin. Koe aika oli ehdoton.
Surullistahan se on. On kuitenkin väärin kuvitella, että koira ei voisi kiintyä uuteen omistajaan. Mulla on kiertokoira enkä muita aio enää ottaakaan. Vaikka lemmikin lähteminen Sateenkaarisillalle tekeekin aina kipeää, en enää ota pentuja vaan iäkkäämpiä koiria ja kissoja, jotka tarvitsevat rauhallisen ja rakastavan loppuelämän kodin. Molemmat kissani ovat myös kodinvaihtajia. Lapseni ovat jo aikuisia ja teen etätöitä kotona, joten mulla on rajattomasti aikaa ja runsaasti tilaa nelijalkaisille ystävilleni.
Vierailija kirjoitti:
Surullistahan se on. On kuitenkin väärin kuvitella, että koira ei voisi kiintyä uuteen omistajaan. Mulla on kiertokoira enkä muita aio enää ottaakaan. Vaikka lemmikin lähteminen Sateenkaarisillalle tekeekin aina kipeää, en enää ota pentuja vaan iäkkäämpiä koiria ja kissoja, jotka tarvitsevat rauhallisen ja rakastavan loppuelämän kodin. Molemmat kissani ovat myös kodinvaihtajia. Lapseni ovat jo aikuisia ja teen etätöitä kotona, joten mulla on rajattomasti aikaa ja runsaasti tilaa nelijalkaisille ystävilleni.
Joskus kodinvaihtaja pääseekin parempaan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on tilanne, jossa jokainen tekee omalta kannaltaan parhaan ratkaisun. En lähtisi moralisoimaan myöskään koirasta luopumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus kodinvaihtaja pääseekin parempaan kotiin.
Tai ainakin sopivampaan. Mun karvaköörini joutuu olemaan vain aika lyhyitä aikoja keskenään ja kun ei ole pieniä lapsiakaan, iäkkäämpi eläin saa olla rauhassa aina kun haluaa.
Eihän kukaan lapsistaankaan luovu, sen pitäisi olla elinikäinen sitoumus, ei mikään kokeilu.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan lapsistaankaan luovu, sen pitäisi olla elinikäinen sitoumus, ei mikään kokeilu.
Aika usein luopumisen syy on lapsella todettu allergia. Ei jää muuta vaihtoehtoa kuin etsiä lemmikille uusi koti tai viedä se piikille. On myös lemmikkejä, joiden isäntä tai emäntä on kuollut tai joutunut laitoshoitoon eikä omaiset voi ottaa lemmikkiä. Omat kissani tulivat perheen lapselle puhjenneen kissa-allergian vuoksi. Ovat olleet mulla jo 8 vuotta ja vaikuttavat erittäin tyytyväisiltä elämäänsä. Nytkin toinen makaa mun sylissäni. Pitäisi siivota, mutta en nyt voi 😂
Ja vanhoista koirista luovutaan.