Yksinäisyys kun kaverit perheellistyy
Ennen luonani kävi monesti ystäviä yötäkin, ja oltiin, juteltiin ja pelailtiin yömyöhään. Nyt ei enää käy ketään. Mistä sitä löytäisi uusia kavereita?
Kommentit (4)
Toisaalta kaikkialta ja toisaalta ei enää oikein mistään, jollet sattumalta löydä samaan tilanteeseen joutunutta ihmistä. Heitä on, mutta kun kaverien pitäisi olla suurin piirtein samalla aallonpituudella, oikean löytyminen on lottoamista; pelkkä kaverittomuus kun ei riitä kriteeriksi.
Perheellistyneet kaverisi alkavat palailla takaisin, kun perhe-elämä alkaa maistua puulta tai rakoilla. Minua pyydeltiin lapsenvahdiksi (turhaan) aika usein, siis lapsen kaveriksi sillä aikaa kun entinen kaverini oli jossain muualla. Yksisuuntaisena puhelinihmissuhdeterapeuttina oleminen oli toinen tehtävä, johon kelpasin. Nyt olen yli viisikymppinen ja aikoinaan perheytyneet kaverit ovat muista vain. Ja uusia ei koskaan löytynyt.
Kun ihminen saa lapsia, koko elämä muuttuu. Auttaa sitä lapsetontakin kaveria, kun ymmärtää tämän. Aikaa on niin paljon vähemmän, ja pienten lasten kanssa on sitä huolenpitoa vuorokauden ympäri. Jos oikeasti haluat pitää kiinni niistä kavereistasi ja ystävistäsi, kannattaa ymmärtää tämä ja aktiivisesti miettiä, miten ystävyyden tai kaveruuden säilyttäminen onnistuu.
Kyllä mä itse aikanaan lapsettomana olin kavereilla yötä vaikka heillä oli lapsia, eihän se mikään ongelma ole jos kyse on aidosti siitä että haluaa vaan viettää aikaa kaverin kanssa. Ei tietenkään valvottu aamuun koska sitten aamulla piti taas herätä eikä juopoteltu tai luukutettu musiikkia mutta ihan normaalia juttelua ja leffan katselua ei estä kyllä ne lapset. Ja nyt kun meillä on lapsia niin kyllä meillä on ollut yötä mun lapsettomat sisarukset ja seka lapsettomat että jo lapsia saaneet kaverit.
Grindr'istä