Tyttäreni haluaa kotisynnytyksen ja minut kätilöksi
Tyttäreni on ensimmäinen raskautensa raskausviikolla 35+0, ikää hänellä 22 vuotta. Olen iloinen mummoksi tulos:ta ja luvannut mummon ja äidin velvollisuudella auttaa häntä ja vauvaansa kaikilla mahdollisilla keinoilla. Kysyin häneltä eilen jännittääkö häntä tuleva synnytys, kun hän on semmoinen jännittäjä luonne ollut aina, ja hän vaan sanoi ettÄ ei uskalla mennä synnyttämään sairaalaan (huonot muistot sairaalakäynneistä lapsuudessa) , vaan hän haluaa synnyttää kotona ja koska itse olen ammatiltani kätilö ollut 20 vuotta hän pyysi minua kätilöksi kotisynnytykseen. Kotisynnytyksessä hänen kanssaan olisi siis minä ja hänen miehensä. Lupasin että olen tytön tukena synnytyksessä mutta ehdotin silti sairaalaa, koska tiedän hänen luonteensa takia että kotisynnytys ei tule menemään hänellä hirveän hyvin. Hän vaan sanoi että sairaalaan hän ei mene. Miten puhuisin tytölle tästä ja mitä teen?
Kommentit (3)
Sano ettei sinulla ole kokemusta saatikka uskallusta tehdä kotisynnytystä. Kieltäydyt kunniasta, mutta sairaalaympäristössä voit auttaa.
Sano että kätilönä olet nähnyt niin monta surullista tarinaa, jos synnytys ei etenekään suunnitellusti, että et voi ottaa vastuullesi jos vauva kuolee kotisynnytyksessä. Pystyisitkö auhteillasi viemään häntä tutustumaan synnytyssaliin. Ja musiikit ja ammeet ym. saa sinnekin.
Älä suostu!