Puhuttaisinko Kokoomuksen haluamasta yleistuesta ja siitä, mitä kurjuutta se on Britanniassa aiheuttanut
Puhutaan nyt varsinaisesta aiheesta. Mietitään, miksi Kokoomus tuollaista haluaa Suomeenkin. Mitetitään, mitkä muut puolueet haluavat. Ja pohditaan, kuinka voimme tuon estää.
Ja ei kauhistella tässä ketjussa mitään tekoripsiostoksia. Pysytään asiassa.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
1979-1990 oli Thatcher pääministerinä. Pokka pitää on tehty 90-luvulla.
Eli hyvin näytti Onslowin perheellä kulkevan. Ei mitään pakkotöitä kenelläkään. (Rose kerran yritti työskennellä. Sitä kesti varmaan vain päivän)
Kyllä tuo uusin äärettömän kurjistava yleistukimalli on tullut tällaisena ihan 2000-luvun konservatiivihallituksen perverssinä kehitelmänä.
Wikipediassa on näin:
Pokka pitää on brittiläinen komediasarja, jota tehtiin vuosina 1990–1995.
Eli jos Thatcher oli pääministeri 1979-1990, on pokka pitää tehty kokonaan Thatcherin valtakauden jälkeen.
Hyvin näytti Rosella, Daisylla ja Onslowlla menevän. Ei mitään pakkotöitä tai pupukursseja.
Vierailija kirjoitti:
Olkaa tarkkana vaalien alla. Nuo puolueethan yrittävät huijata hölmöjä puhumalla kauniisti, kuinka heidän malli kannustaa töihin ja sillä vedetään kaikki mukaan yhteiskuntaan.
Todellakin vedetään, nöyryytettäviksi orjiksi ja pelleiksi.
Olen aina äänestänyt kokoomusta, mutta nyt meni maku. Pelottaa ihan ajatella, millaiseksi Suomi on muuttumassa. Koska kaikki puolueet tuntuu nyt olevan aika radikaaleja suuntaan jos toiseen.
Jos yleistuki tulee käyttöön, se mullistaa koko Suomen yhteiskuntarakenteen. Nuoret naiset eivät voi enää heilastella parhaimpia vuosiaan, heidän on mietittävä vakavasti kumppania joka on tukena, kun tulot ovat epäsäännölliset. Nykyään harva enää on 50 v samalla alalla, varsinkin kun tekniikka tulee muuttamaan maailmaa ja alat muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli hyvin näytti Onslowin perheellä kulkevan. Ei mitään pakkotöitä kenelläkään. (Rose kerran yritti työskennellä. Sitä kesti varmaan vain päivän)
Kyllä tuo uusin äärettömän kurjistava yleistukimalli on tullut tällaisena ihan 2000-luvun konservatiivihallituksen perverssinä kehitelmänä.
Minusta tästä on syytetty Thatcheria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tästä on syytetty Thatcheria.
Thatcher sai paljon pahaa aikaan, mutta kyllä tämä malli tällaisenaan on tuoreempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan. Vaikea uskoa, että tänä keväänä kukaan enää äänestäisi Kokoomusta.
Ääniosuus tulee olemaan Kokoomuksella 21...23%. Saattaapi olla suurin, kun demareilla veturit yskii. Kepu jää pääministeritaakasta johtuen 18...20% tasolle. Persut yllättävät melko varmasti Oulun tapahtumien siivittämänä ja päätyvät 9...11% äänisaaliiseen.
Luulen, että viime päivien ja pitkin kevättä tulevat uutiset jättävät Kokoomuksen noin 14 prosentin tuntumaan. Vihreät tulevat olemaan sdp:n kanssa ykköspaikan kisaajat.[/quote
In your dreams. Arvioi nyt hyvä ihminen historiaa ja katso nykytilannetta ja mieti uudestaan. Kokoomuksella on AINA +-20% kannatus. Tapahtui mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä äänestää yhä uudelleen hallitus, joka on epärehellinen ja rajoittunut?
Minä kannattaisin täysin vastikkeetonta kansalaispalkkaa. TE-toimiston ja Kelan saisi lakkautta.
Puolueet huijaavat puhumalla kamalista asioista kauniisti.
Eskmerkki Zyschowitz: mitä te vasemmisto valitatte terveyspalveluiden yksityistämisestä. Sitähän te köyhät olette aina halunneet, että pääsette yksityislääkärille. Nyt te pääsette, miksette ole iloisia!
Niinpä. Jätti sanomatta, että omalla rahalla varakas pääsee kelle lääkärille vaan ja ilman niukkuutta. Kunnan rahalla yksityiselle pääsee vain sille resurssimäärälle, mille kunta on toimintaa ostanut. Eikä koskaan heti erikoislääkärille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääniosuus tulee olemaan Kokoomuksella 21...23%. Saattaapi olla suurin, kun demareilla veturit yskii. Kepu jää pääministeritaakasta johtuen 18...20% tasolle. Persut yllättävät melko varmasti Oulun tapahtumien siivittämänä ja päätyvät 9...11% äänisaaliiseen.
Luulen, että viime päivien ja pitkin kevättä tulevat uutiset jättävät Kokoomuksen noin 14 prosentin tuntumaan. Vihreät tulevat olemaan sdp:n kanssa ykköspaikan kisaajat.[/quote
In your dreams. Arvioi nyt hyvä ihminen historiaa ja katso nykytilannetta ja mieti uudestaan. Kokoomuksella on AINA +-20% kannatus. Tapahtui mitä tahansa.Mutta nyt menee vähän liian paksuksi. Keskiluokka tajuaa, toivottavasti, ja se voi olla ratkaisevaa.
Muistatteko mitä Petteri Orpo totesti Hesarissa vuonna 2015?
Aikamoista kansan aliarvioimista.
Anna-Liina Kauhanen HS Julkaistu: 22.8.2015 2:00 , Päivitetty: 22.8.2015 7:14 "Ei sillä, että Orpon ma7 7aha n myyttoelinja olisi mitenkään erityisen liberaali. Hän kuvaa itseään pragmaatikoksi – kun nyt on tulijoita, tyrvaepaekkkaprosessin pitää olla tehokas. Rasismia Orpo ei siedä. "On kahta kriittisyyttä. M66aa hön73uuttöpölitiikkaan voi suhtautua kriittisesti tai voi olla niin sanotusti mööhönmyyt77ta jakriittinen. Esimerkiksi päkålaisten motiivien arvostelu on rasismia.""
Petteri Orop oli siis niin väärässä tuon rasismikortin kanssa kun olla voi. Petteri Orpolla oli omat taloudelliset intressit mielessä. Petteri Orpo totesi 2015, että "tarvitaan valtavasti lisää uusia asuntoja". Kalliiksi tuli taloudellisten motiivien mukaan toimiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
In your dreams. Arvioi nyt hyvä ihminen historiaa ja katso nykytilannetta ja mieti uudestaan. Kokoomuksella on AINA +-20% kannatus. Tapahtui mitä tahansa.Mutta nyt menee vähän liian paksuksi. Keskiluokka tajuaa, toivottavasti, ja se voi olla ratkaisevaa.
No ei. Keskiluokka on sen sijaan ymmärtänyt, että sen ei tarvitse saamattomien vätysten itsestä johtuvis työttömyysjaksoja kustantaa.
En varmaan kuulu alle kolmen tonnin palkallani keskiluokkaan, mutta en minä ainakaan halua mitään yleistukimalleja Suomeen. Enkä olisi halunnut aktiivimallia. Minä kannatan perustuloa, vaikka se ei suoraan vaikuttaisi omaan tilanteeseeni mitenkään. Vaikuttaisi vain sitä kautta, että on miellyttävämpää elää yhteiskunnassa, joka perustuu luottamukseen ja mahdollisuuksiin pelotteiden sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Keskiluokka on sen sijaan ymmärtänyt, että sen ei tarvitse saamattomien vätysten itsestä johtuvis työttömyysjaksoja kustantaa.
En varmaan kuulu alle kolmen tonnin palkallani keskiluokkaan, mutta en minä ainakaan halua mitään yleistukimalleja Suomeen. Enkä olisi halunnut aktiivimallia. Minä kannatan perustuloa, vaikka se ei suoraan vaikuttaisi omaan tilanteeseeni mitenkään. Vaikuttaisi vain sitä kautta, että on miellyttävämpää elää yhteiskunnassa, joka perustuu luottamukseen ja mahdollisuuksiin pelotteiden sijaan.
Kyllä meitä älykkäitä, nokaansa pidemmälle ajattelevia töissä käyviä on onneksi muitakin. Ei töissä käyminen nyt jokaista niin pilalle saa, että alkaisi heti köyhiä vihaavaksi Kokoomus-pelleksi, kun saa kolmen tonnin palkan. Tai edes kuuden tonninkaan.
Oma palkkani on piirua vailla 5000 ja osingoissa kiinni kymmeniä tuhansia enkä ikimaailmassa äänestäisi kokoomusta (enkä kuvittele olevani mikään isokenkä näillä spekseillä, ison rahan etu ei ole minun etuni). Raha ei ole korvannut sieluani ja sydäntäni. Paljon mieluummin voi verorahojani käyttää työttömien, lasten ja vanhusten elämän edistämiseen kuin epämääräisiin yritystukiin ja hyväveljien lehmänkauppoihin.
Ihan tässä sydäntä kylmää kun miettii mihin sitä ollaan menossa.
Palvelusetelit ovat uusi tapa leikata köyhän tuloja ja kurjistaa pienyrittäjiä.
Yleensäkin aktiivimalli, ynnä muut hallitukset toimet ovat kurjistaneet mua niin että tulot 2019 tammikuussa ovat 50 euroa alhaisemmat kuin vuosi sitten 2018. Vaikka siis vuokrat, kulut ja hinnat ovat nousseet, mulla on käytössä vähemmän rahaa kuin ennen.
Lisäksi tutkimuksen mukaan minimitulo jolla pk-seudulla selviää on 530 euroa korkeampi kuin mun kuukausitulo.
Äänestäkää vasemmistoa ihan vaan oikeudenmukaisuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ajatus ok, jos hoidetaan palkkatulon verottoman osan rajan sovittamisella riittävän ylös. Rakenteellisille vätyksille en vastikkeetonta hyvää soisi. Heillä on aikaa tehdä jotain yleishyödyllistä ihan oppimismielessäkin.
No kerropa, mikä on rakenteellinen vätys ja kuinka, millaisella byrokratiakoneistolla rakenteellinen vätyksellisyys mitataan.
On varmasti ihanan helppoa elää tuollaisen mustavalkoisen maailmankuvan kanssa. Mutta älä huoli, teinivuosien jälkeen useimmat kehittyvät näkemään elämässä enemmän sävyjä.
Vierailija kirjoitti:
Oma palkkani on piirua vailla 5000 ja osingoissa kiinni kymmeniä tuhansia enkä ikimaailmassa äänestäisi kokoomusta (enkä kuvittele olevani mikään isokenkä näillä spekseillä, ison rahan etu ei ole minun etuni). Raha ei ole korvannut sieluani ja sydäntäni. Paljon mieluummin voi verorahojani käyttää työttömien, lasten ja vanhusten elämän edistämiseen kuin epämääräisiin yritystukiin ja hyväveljien lehmänkauppoihin.
Ihan tässä sydäntä kylmää kun miettii mihin sitä ollaan menossa.
Näitä lukee niin helpottuneena kokoomuspoikien vouhottamisten jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan nyt varsinaisesta aiheesta. Mietitään, miksi Kokoomus tuollaista haluaa Suomeenkin. Mitetitään, mitkä muut puolueet haluavat. Ja pohditaan, kuinka voimme tuon estää.
Ja ei kauhistella tässä ketjussa mitään tekoripsiostoksia. Pysytään asiassa.
Kokoomus haluaa tuon Suomeen luodakseen nöyrän köyhälistön ja halpatyömarkkinat.
Ja asiallinen keskustelu meni pöntöstä alas viestissä numero 2. Eli eka vastaus jo vei metsään. Näköjään sama linja jatkuu myöhemminkin. Ei tarvi 2.sivulle edes mennä näköjään.
Totta. Mutta mikäli oikein muistan, Tony Blair toi Britanniaan workfare-idean. Tuo universal credit taitaa olla vielä myöhempi kehitelmä.