Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Petetty ja jätetty, muutto pois yhteisestä talosta

Vierailija
26.01.2019 |

Miehellä toinen nainen ja haluaa erota. Meillä 4 lasta ja yhteinen talo joka laitettava myyntiin. Emme voi asua yhdessä, ja nyt mietimme kumman on muutettava. 200 m päässä olisi vuokrattavana rivitalokämppä johon muuttaisin, lapset olisivat vuoroviikoin. Minulla pienemmät tulot joten saisin asumistukea. Hyvä puoli olisi että lapset saisivat asua tutussa paikassa, eikä koulua tarvitaisi vaihtaa. Mitä mieltä ootte, kannattaako mun lähteä vai olisiko mies se joka lähtee? Itse en olisi halunnut edes erota..Toinen vaihtoehto on että mies vuokraa yksiön ja ottaa lapset joka toinen viikonloppu, eivät kyllä mahtuisi yksiöön.. vanhin on 16 v, hän sanoi ettei lähde kodistaan. Kamala tilanne!

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muuttakaa vaikka molemmat miehenne kanssa omiin yksiöihinne, johon lapset ei mahdu. Ihme porukkaa. Pidetään isän muuttamista yksiöön oikein vaihtoehtona.

Vierailija
22/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei se toinen nainen voi muuttaa teidän kanssa asumaan sinne taloon? Eikö siellä ole tarpeeksi tilaa? Iso talohan teillä täytyy olla kun lapsiakin on neljä. Jos miettisitte vähän asumisjärjestelyitä uusiksi. Kaikki sais jäädä vanhaan kotiinsa (paitsi se uus nainen) ja taloudellisestikin olisi helpompaa. 

Turha sitä perhettä on kokonaan hajottaa, vaikka miehellä onkin uusi nainen. Nyt vähän avarakatseisuutta ja luovia ratkaisuja kehiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa antaa iskän olla lähivanhempu ja ottaa muksut sinne uuden naisen luo. Itse muutat sinne missä työpaikkasikin on. Miehet tykkää ottaa vastuun lapsistaan eron jälkeen. Suo se toki hänelle.

Ja katkerot peukuttaa kiimoissaan.

Miten olisi, että aikuiset miettivät realistisesti ja järkevästi, missä ja kenen luona lapsilla on paras ja turvallisin olla?

No mutta jäi ihan yhtäläisesti lapset voi jäädä isälle? Iskä jää asumaan entiseen kotiin ja lasten ei tarvitse muuttaa koulua asuinpaikkaa. APN on kätevämpää muuttaa työpaikkansa lähelle. Tokihan iskän uusi nainen toivottaa myös lapset tervetulleeksi.

Vierailija
24/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on sivuseikka, kuka on halunnut erota ja kuka ei. Nyt vaan täytyy pohtia realistisesti, kummalla on varaa jäädä taloon ja kummalla ei ja toimia sen mukaan tai sitten myydä koko talo.

Jos kummallakaan ei ole varaa taloon niin se myydään.

Mies sen akan luokse ja käy tapaamassa ok-talossa lapsia tai jossain muualla.

Jos talo maksettu niin elatusmakdut voi maksaa könttinä niin että sulle jää talo.

Vierailija
25/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ero ja tuleva muutto ovat faktoja, niin minusta suunnitelmasi muuttaa lähelle vuokralle on vain järkevä. Turhaa ylpeyttä pitää kynsin kiinni oikeudesta asua hetki yhteisessä talossa, josta joka tapauksessa joutuu muuttamaan.

Lapset toki alkuun tulevat protestoimaan muutosta ja se tekee erosta osaltaan rankkaa, mutta turvaa tuo se, että aikuiset päättävät ja hoitavat asiat.

Vierailija
26/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kannattaa antaa iskän olla lähivanhempu ja ottaa muksut sinne uuden naisen luo. Itse muutat sinne missä työpaikkasikin on. Miehet tykkää ottaa vastuun lapsistaan eron jälkeen. Suo se toki hänelle.

Nimenomaan, tästähän miehet alati valittavat ja kilvoittelevat lapsista oikeudessa asti. Lapset miehelle tottakai, hänellähän on uusperhe jo valmiiksi järjesteltynä. Sinä olet järkyttynyt ja tarvitset aikaa erosta toipumiseen, yksin ja pitkään.

Vierailija
27/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, tästähän miehet alati valittavat ja kilvoittelevat lapsista oikeudessa asti. Lapset miehelle tottakai, hänellähän on uusperhe jo valmiiksi järjesteltynä. Sinä olet järkyttynyt ja tarvitset aikaa erosta toipumiseen, yksin ja pitkään.

Ei uusi nainen hyväksy tuollaista järjestelyä. Mies on saatava itselleen. Ei mitään edellisen liiton lapsia nurkkiin tuoretta rakkautta häiritsemään.

Vierailija
28/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin lasten elämän ja kouluympäristön mahdollisimman samana. Ei liikaa muutoksia heidän elämäänsä. Asukaa siis lähellä nykyistä kotia.

Miehen ei tarvitse ostaa yksiötä, älytön ajatuskin. Hänen pitää vuokrata kaksio tai kolmio ja ottaa lapsista hoitovastuu.

Vierailija
29/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks se mies ei voi muuttaa siihen rivariin?

Vierailija
30/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta lähikaupunkiin missä sun työ on. Mies kuitenkin muuttaa miinansa luokse tai muualle. Kun talo on myyty. Ajattele elämääsi pitkällä tähtäimellä.

Vierailija
31/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi että saatte jäädä kotiinne ja isä maksaa kunnon elarit ja asunnon lainaa

Vierailija
32/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei uusi nainen hyväksy tuollaista järjestelyä. Mies on saatava itselleen. Ei mitään edellisen liiton lapsia nurkkiin tuoretta rakkautta häiritsemään.

Sehän on vallan miehen ja samalla myös isän ongelma mihin lapsensa asuttaa, kun äiti on huonovointinen.

Vierailija
33/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin miehen ulos talosta ja jäin lapsen kanssa asumaan. Mies vuokrasi kolmion läheltä koulua.

Itselle olisi tietysti ollut helpompi aloittaa puhtaalta pöydältä eri asunnossa, ja halvempi tuollainen pienempi rivari.

Mutta lapsen kannalta koti säilyi, naapurissa kaverit, koulu, kaikki säilyi tuttuna. Hänen on helppo mennä koulun jälkeen itse suoraan isälle, ja isältä kouluun.

Laina oli tietysti iso, enkä saa sitä ikinä maksettua ennen eläkettä. Mutta sillä ei ole niin väliä, voin myydä talon kun lapsi lähtee opiskelemaan.

Vierailija
34/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkera kusipää.

Meillä akka lähti, mulle jäi kämppä velkoineen ja lapsi, onneksi olin hoitanut asiat niin että koko velka minun nimissä eikä akka maksanut euroakaan, nyt yrittää oikeusteitse saada lapsen huoltajuutta.

Vierailija
35/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sekoittuu pahasti omat tunteet ja lasten etu. Tuossa tilanteessa on paras ajatella asiaa pelkästään lasten edun kautta. Silloin ne vastauksetkin löytyy helpommin.

Jos lapset haluaisivat asua kotona, selvittäisin kaikin tavoin, voinko pitää talon heille.

Jos se ei olisi mahdollista, seuraavaksi selvittäisin, onko saatavilla asuntoa, joka olisi mahdollisimman lähellä vanhaa kotia, että heillä pysyisi koulut, harrastukset ja kaverit.

Viimeisenä vasta ajattelisin, mitä se mies tekee ja minne muuttaa. Se ei ole enää sinun asia. Voi toivoa, että hänkin ajattelisi lasten etua, mutta ei pidä lähteä sitä spekuloimaan ja märehtumään, eikä ainakaan antaa hänen tekemisten vaikuttaa omiin ratkaisuihin.

Vierailija
36/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin! Suurta jalomielisyyttä suorastaan, kun isälle omat rakkaimpansa antaa. Teineillä voi olla myös jotain uutta ja elämää suurempaa annettavaa tälle uudelle naiselle, nauttikoon hänkin tästä erosta, kun saa tuon ihanan miehenkin omakseen!

Vierailija
37/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja katkerot peukuttaa kiimoissaan.

Miten olisi, että aikuiset miettivät realistisesti ja järkevästi, missä ja kenen luona lapsilla on paras ja turvallisin olla?

Ai, ei ole oikeutta olla edes katkera? Kaiken paskan jälkeen ei siis edes saisi tuntea raivoa, vihaa, ei katkeruutta, vaan kääntää toinenkin poski, kysellä pettäjältä mitä mieltä ja järjestellä asiat hänen parhaakseen?

Kun pitää olla jalo ja antaa anteeksi, kun kuitenkin olet lihava ja rasvalettinen nalkuttaja, jolle on ihan oikein tulla petetyksi ja jätetyksi, mieluiten tietenkin jonkun itseä puolet nuoremman takia? 

Totta helvetissä asiat hoidetaan lasten kannalta parhaalla tavalla, kai täällä saa sentään lasten kuulematta tunteitaan purkaa, kun se puheen ja kirjoituksen tasolle jää??? ohis

Vierailija
38/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sinuna muuttaisin johonkin edulliseen kaksioon (pienten tulojenkin takia) ja ottaisin lapset sinne joka toinen viikonloppu. Mies ja lapset voivat jäädä taloon. Sitten kun talo on myyty, etsisin isomman asunnon, johon lapset voivat muuttaa pitkiksi viikoiksi eli joka olisi lasten pääkoti. Mutta mielestäni lapsilla on oikeus asua nykyisessä kodissaan niin pitkään kuin se vain on mahdollista. Kamalan raskasta olisi kantaa sekä vanhempien eron että kodin vaihtumisen taakka. Ja äläkä ajattele, että olet velvollinen aamusta iltaan huolehtimaan lasteb ruuat, pyykit, kaikki. Lapsilla on myös isä, ja se on isä, joka sinusta haluaa eroon. Päätä, miten itse haluat tehdä järjestelyt, ja pysy päätöksessä, vaikka kuka sanoisi mitä!

Vierailija
39/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se isä on mieltä? Haluaisi vain ratsastaa uuden naisensa kanssa iltaruskoon? Lapsia tapaisi mielellään silloin kun hänelle sopii, jos sopii. Kaikki lasten asiat hoitaa ap? Sillä ihanalla ja tuoreella pers...llä on myös toinen puoli, se ikävämpi, eli se entinen elämä ei sieltä mihinkään häviä.

Vierailija
40/40 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina asiat ei mene niinkuin haluaisi.. Meillä aikoinaan miehen uusi nainen olikin aika varakas ja lunastikin yhtäkkiä minut asunnosta eroon. Luonnollisesti oli myös helppo "ostaa" silloiset alakouluikäiset lapset puolelleen upeilla matkoilla ja uusilla harrastuksilla, joita ei aiemmin ollut keski- ja pienituloisen aikuisen perheessä. Aina ne uudet naiset ei karsasta niitä lapsia, vaan päinvastoin alkaa kilpailla äitiä vastaan. Onneksi on jo mennyttä aikaa, mutta silloin melkein jo junan alle juoksin.