Luottotiedot tarkastetaan - Mitä tarkoittaa?
Olen vuokraamassa asuntoa ja ilmoituksessa sanotaan, että luottotiedot tarkastetaan. Mitä se tarkoittaa?
Kommentit (35)
Mistä ne tarkastetaan? Voinko itse ensin tarkastaa?
Että sinulla ei ole maksuhäiriömerkintöjä. Tällöin maksat todennäköisemmin vuokrankin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne tarkastetaan? Voinko itse ensin tarkastaa?
Naapurin Jormalta.
Kai itse tiedät että luottotiedot kunnossa.
Kai sinä nyt itse tiedät, oletko sössinyt raha-asiasi niin, että sun luottotiedot on menneet!
Kannattaa suoraan sanoa jos luottotiedoissa on merkintä, jotkut vuokraavat tästä huolimatta, toiset eivät, luottotiedot tarkistetaan nykyään lähes aina asunnon vuokrauksen yhteydessä, yksityisissä vuokran antajissa voi olla poikkeuksia.
Tarkoittaa sitä, että tarkastetaan onko luottotiedoissa häiriömerkintöjä. Jos olet jättänyt laskuja maksamatta pitkäksi ajaksi ajaksi niin, että laskut menevät perintään/ ulosottoon niin siitä saa merkinnän luottotietoihin. Siitä taas seuraa ettei saa esim asuntoa, ei voi ostaa velaksi mitään jne..
Voinko minä tarkastaa naapurin Jorman luottotiedot?
Asiakastieto Oy. Voit ne tarkistaa itsekin, maksaa jonkin verran.
Tarkistavat siis ettei sinulla ole maksuhäiriöitä.
Vierailija kirjoitti:
Voit tarkastaa naapurin jorman.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kymmenen vuotta vanhassa ketjussa.
Siis sehän on väärin. Sitäkö tahdot sanoa, että yksityishenkilö voisi tarkistaa yksityishenkilön luottotietoja.
Sehän olisi tosiaan sama, kuin peniksesi mittaus. Mutta Sosialisteille kaikki on mahdollista!
Elämä ja muiden oikeuksien rikkominenhan on ihan ok, kunhan ne eivät ole omia oikeuksiasi.
-Zinkkis
Voin siis tarkastaa naapurin Jorman luottotiedot maksua vastaan? Paljonko maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Voin siis tarkastaa naapurin Jorman luottotiedot maksua vastaan? Paljonko maksaa?
Et voi.
https://www.takuusaatio.fi/tietoa-ja-ratkaisuja/maksuhairiomerkinta/luo…
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään väliä, koska naapurin Jorma maksaa.
Luonnollisesti näin.
-Zinkkis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi.
https://www.takuusaatio.fi/tietoa-ja-ratkaisuja/maksuhairiomerkinta/luo…
Voi tietenkin, kun laittaa vain raksin ruutuun, että naapurin jorma hyväksyy.
-Zinkkis
Kenellä on pääsy luottotietoihin?
Vierailija kirjoitti:
Voit tarkistaa mutta sinulla pitää olla siihen hyväksyttävä syy. Olet esim. lainaamassa hänelle rahaa, vuokraamassa hänelle asuntoa, tms. Muuten se on rikos. Katso lisää
Asiakastiedon sivuilta.
Sitä että luottotietosi tarkastetaan.