Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työkkäri pakottaa töihin jossa töitä on 50-60h viikossa?

Vierailija
26.01.2019 |

Olen valmis tekemään 8h per päivä sitä enempää en jaksa vaikka sais kuinka paljon rahaa

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Systeemikikkailija pro kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon tämän nyt sinulle lyhyesti. Työkkäri ei voi pakottaa ketään yhtään mihinkään tai minnekään. Kysyttävää?

Tavallaan ei voikaan. Kyl se nyt kuitenkin tavallisen miehen taloutta heilauttaa jos kahteen kuukauteen ei tuu rahaa kassasta.

Työkkäri ei pysty aiheuttamaan mitään taloudellista tuhoa, vaikka vastaisi kaikkeen ei ja näyttäisi samalla pitkää nenää. Siinä vaiheessa pitää toki olla valmis marssimaan lääkärin vastaanotolle.

Lisään vielä, että irtisanouduin itse aikoinaan ja otin ihan suosiolla kolmen kuukauden karenssin. Nyt toimisin toisin. Menisin lääkäriin ja hommaisin saikkua ensimmäisenä.

Saikuttelun avulla pystyy välttämään kaikki sanktiot ja myöskin vaatimukset. Etenkin, jos saikuttaa masennuksen tms. turvin. Lapsikin osaa esittää surullista, joten saikkumasennuslappu on jokaisen käden ulottuvilla.

Fyysisiä vaivoja on myös paljon, joita on helppo esittää. Esimerkiksi itse käytän niitä vammoja, joita minulla on aiemmin todettu, joten niiden esittäminen on lasten leikkiä.

Onnekseni minulla on ollut paljon vaivoja eri puolella kroppaa. Saan saikkua ihan milloin vaan tarvis vaatii.

Suosittelen. Saikuta.

sairauspäivärahassakin on maksimimäärä.

Mitä sitten? Käy välillä vaikka pyörähtämässä työttömänä työnhakijana vastaamassa taas ei kaikkeen TE-toimistossa ehdotettuun ja aloittaa saman ruljanssin röyhkeästi alusta.

Voi vaikka vaihtaa välillä saikutuksen syytä, niin ei käy liian tylsäksi saikuttaa aina jostain masennuksesta. Välillä voisi ottaa käyttöön toisen mysteerioire-kohdan kehosta: selän.

Selästä sitä voikin jäytää vaikka miten ja kylläpä on lääkärille hankala tehtävä todeta vaiva olemattomaksi, kun on harjoitellut etukäteen.

Olkapää on kans hyvä.

Siis miten niin mitä sitten? Kunta voi laittaa sinut samantien kuntouttavaan työtoimintaa, perusteluna pitkä sairauskierre.

No arvaa mitä silloin tehdään? Silloin saikutetaan ja nautitaan vaikka ihan vaan kotona tai vaikka ulkomaan lomallamatkalla saikkupäivärahoista.

Usko nyt jo. Oikein tehtynä saikutus on se kortti, joka pelastaa kaikista yhteiskunnan vaatimuksista ja sanktioista.

Vierailija
22/32 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on voimassa työaikalaki. Jos duunissa työaika on koko ajan tuo minkä otsikossa sanot niin siellä rikotaan työaikalakia, ja laittomuuksiin ei sentään työkkärikään voi pakottaa.

Juuri näin. Mikään työpaikka ei voi pakottaa sinua tekemään ylitöitä. Toisaalta, jos sinua ei kiinnosta ja tulee yt:t , niin voi olla, että sinä lähdet ensimmäisenä.

Zinkkis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen valmis tekemään 8h per päivä sitä enempää en jaksa vaikka sais kuinka paljon rahaa

Mikä työtehtävä ja työpaikka on kyseessä? Ei kuulosta lailliselta.

Onko sinut siis joku ollut jo valmis palkkaamaan kyseiseen paikkaan ja paikka luvattu sinulle muiden hakijoiden joukosta? Et sitten työhaastattelussa tullut sanoneeksi jotain tyyliin että kylläpä kuulostaa raskaalta? Olisivat varmaan valinneet jonkun muun.

Vierailija
24/32 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on voimassa työaikalaki. Jos duunissa työaika on koko ajan tuo minkä otsikossa sanot niin siellä rikotaan työaikalakia, ja laittomuuksiin ei sentään työkkärikään voi pakottaa.

Kuljetusalalla 12h työpäivät on ihan normi.

Ap

Vuosityöaika ei siltikään voi olla samassa suhteessa pidempi. Ylitöiksi menee, jos tasoittumisjaksolla menee yli.

Vierailija
25/32 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sinä kirjoitit aloituksessa VIIKKOtyöajasta. Laki kieltää yksiselitteisesti tuollaiset työviikot. Yrittäjä itse voi tehdä vaikka 120 viikkotuntia, mutta ei kuljetusalalla ainakaan ajamalla itse.

Työkkäri ei muuten pakota ketään mihinkään työhön. Sieltä tulee vaan kirje, jonka otsikko on "työtarjous", mutta oikeasti siinä kirjeessä käsketään VAIN OTTAA YHTEYTTÄ tiettyyn työnantajaan, ei käsketä mennä töihin.

Kuljetusalalle ei oteta niitä, jotka vaativat työehtosopimusten noudattamista, mutta sitä työnantaja ei varmasti kerro työkkärille. Tämä on varma tieto, sillä eräs pitkään kuljetusalalla työtä tehneellä tutulla on tämä kokemus. Työhaastattelussa oli nimittäin kysytty tätä.

Vierailija
26/32 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä näin? Työaikalaki nääs...

Vierailija
27/32 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon tämän nyt sinulle lyhyesti. Työkkäri ei voi pakottaa ketään yhtään mihinkään tai minnekään. Kysyttävää?

Tavallaan ei voikaan. Kyl se nyt kuitenkin tavallisen miehen taloutta heilauttaa jos kahteen kuukauteen ei tuu rahaa kassasta.

Työkkäri ei pysty aiheuttamaan mitään taloudellista tuhoa, vaikka vastaisi kaikkeen ei ja näyttäisi samalla pitkää nenää. Siinä vaiheessa pitää toki olla valmis marssimaan lääkärin vastaanotolle.

Lisään vielä, että irtisanouduin itse aikoinaan ja otin ihan suosiolla kolmen kuukauden karenssin. Nyt toimisin toisin. Menisin lääkäriin ja hommaisin saikkua ensimmäisenä.

Saikuttelun avulla pystyy välttämään kaikki sanktiot ja myöskin vaatimukset. Etenkin, jos saikuttaa masennuksen tms. turvin. Lapsikin osaa esittää surullista, joten saikkumasennuslappu on jokaisen käden ulottuvilla.

Fyysisiä vaivoja on myös paljon, joita on helppo esittää. Esimerkiksi itse käytän niitä vammoja, joita minulla on aiemmin todettu, joten niiden esittäminen on lasten leikkiä.

Onnekseni minulla on ollut paljon vaivoja eri puolella kroppaa. Saan saikkua ihan milloin vaan tarvis vaatii.

Suosittelen. Saikuta.

Kiitos tästä vinkistä. Minäkin olen monisairas ja yt tulossa, lähden varmaan ekana.

Vierailija
28/32 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen. Saikuta.

Ihmettelen sitä miten moni sanoo : saikuta.

Tiedän sen, että osa saa saikkua helposti. Mutta osa ei saa saikkua juuri ikinä, ei edes tosi sairaana.

En tiedä mistä johtuu, että lääkärit päättävät joistakin ihmisistä heti, että töihin vaan siitä.

Tätä minäkin olen ihmetellyt, kun jotkut sanovat että eivät saa sairaslomaa.. oletteko sanoneet vastaanotolla että ette jaksa tai pysty töihin?

Pari kyyneltä voi auttaa myös.

Lisäksi jos maanantaina soitatte työterveyteen että ette pysty menemään töihin ja saatte lääkäriajan vaikka torstaille, lääkäri kirjoittaa tietenkin maanantaista asti sen sairasloman kun sanotte että ette ole kyenneet töihin koko viikkona vaikkapa ahdistuksen/kivun/unettomuuden vuoksi. Ja lisää tulee noilla oireilla, aivan varmasti.

Vierailija
29/32 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Monessa muussakin työpaikassa tehdään 12 tunnin työvuoroa, mutta viikkotyöaika ei saa jatkuvasti ylittyä. Esimerkiksi kaivoksissa on paljon muualta tulevia työntekijöitä, jotka tekevät 12 tunnin työvuoroja ja se jälkeen on aina pitkä vapaa, jolloin he ehtivät käydä kotona.

Vierailija
30/32 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista työpaikkaa voi olla olemassa.

Kertoisitko, mikä tai edes minkä alan firma tuollaista työaikaa vaatii?

Ei kukaan jatkuvasti saa/voi tehdä töitä joko 10 h/pv tai vähän yli 7 h joka päivä ilman vapaita.

Ja tämäkin olisi "vain" se 50 h/viikko.

Raskaassa liikenteessä 8h työpäivä on lyhyt päivä. Työaika saattaa olla esim 6-18 josta neljä tuntia on katkoa jotka maksetaan sidonnaisuustunteina muttei kerrytä viikottaista työaikaa. Menee kuljetusalan työaikalakien mukaan

Ap

Kuljetusalalla seurataan kaikkein tarkinten työ- ja lepoaikoja. Pitkien työvuorojen vastapainona on pitkät vapaat.

Ei välttämättä ole pitkät vapaat. Olen bussikuskina pääkaupunkiseudulla. Meillä on 4 vapaapäivää ja kymmenen työpäivää kahdessa viikossa. Vapaat voi olla laitettu niin, että 1 vapaa, 5 töitä, 1 vapaa, 5 töitä ja 2 vapaata.

12h työpäivän jälkeen voi olla 5h päivä. Viikkotyöaika on 40h viikossa, 80h/2vko, MUTTA työsidonnaisuus 53-55h/vko. Aika väsynyttä porukkaa on bussien puikoissa.

Vierailija
31/32 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vuosityöaika ei siltikään voi olla samassa suhteessa pidempi. Ylitöiksi menee, jos tasoittumisjaksolla menee yli.

Linja-autopuolella päivän pituutta lisää ns. odotustunnit, joista maksetaan palkka, mutta ei lasketa työaikaan. Voi olla 3-4 12 tunnin työpäivää peräkkäin ja sitten 1-2 "normaalin" pituista. Konkreettista ajamista 40h, mutta kaikea muuta sitten loput.

Vierailija
32/32 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen. Saikuta.

sairauspäivärahassakin on maksimimäärä.

Mitä sitten? Käy välillä vaikka pyörähtämässä työttömänä työnhakijana vastaamassa taas ei kaikkeen TE-toimistossa ehdotettuun ja aloittaa saman ruljanssin röyhkeästi alusta.

Voi vaikka vaihtaa välillä saikutuksen syytä, niin ei käy liian tylsäksi saikuttaa aina jostain masennuksesta. Välillä voisi ottaa käyttöön toisen mysteerioire-kohdan kehosta: selän.

Selästä sitä voikin jäytää vaikka miten ja kylläpä on lääkärille hankala tehtävä todeta vaiva olemattomaksi, kun on harjoitellut etukäteen.

Olkapää on kans hyvä.

Siis miten niin mitä sitten? Kunta voi laittaa sinut samantien kuntouttavaan työtoimintaa, perusteluna pitkä sairauskierre.

No arvaa mitä silloin tehdään? Silloin saikutetaan ja nautitaan vaikka ihan vaan kotona tai vaikka ulkomaan lomallamatkalla saikkupäivärahoista.

Usko nyt jo. Oikein tehtynä saikutus on se kortti, joka pelastaa kaikista yhteiskunnan vaatimuksista ja sanktioista.

Oletan, että olet vielä aika nuori, tai ainakin vielä vähän lapsellinen, kun et näytä ymmärtävän neuvosi seurauksia. Vai jätätkö ne tahallaan kertomatta?

Minimitoimeentulon pystyy kyllä hankkimaan lusmuillen. Ja ihan hyvä, kaikille ei ole työtä jatkossa, ja hyvä jos joku tyytyy kituuttamaan loppuelämänsä yhteiskunnan armopaloilla.

Mutta kun neuvot tätä toisille, muista kertoa, että kun olet tuota jatkanut muutaman vuoden, vaihtoehdot elämässä supistuvat. Työtä on yhä vaikeampi löytää. Rahan puute vaikuttaa kaikkiin valintoihisi. Ammattitaitosi ja uskottavuutesi työnhakijana rapisee. Useimmat, jotka tuolle tielle lähtevät, voivat jatkossa vain haaveilla paremmasta toimeentulosta. Se vaikuttaa myös ihmissuhteisiin. Työttömyys on suurimpia syitä etenkin miehen jäämiselle yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä