Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiihto koulussa /C:stä

Vierailija
25.01.2019 |

Eikö siellä opeteta hiihtoa yhtään edes ekaluokkalaisille, vaan suoraan aletaan hiihtää jotain hitonmoista lenkkiä? Opettaja jonon kärjessä ja huonosti osaavat 100 m jonosta jäljessä epätoivoisesti räpiköiden. Muut ohittavat ja pilkkaavat. Taatusti herättää suuren innon alkaa harjoittaa tuota niin ihanaa lajia. Ja sukset pakko ostaa..

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan hiihdon ja suunnistuksen olevan hyvää vaihtelua kiusaamistunteihin mitä joukkuelajit olivat.

Vierailija
42/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihto ei ole elämän perustaito, okei? Suomessa se on perinteikäs talviurheilulaji. Kaikkien ei tarvitse hiihtää kilpaa, kaikki voivat itse valita ne lajit, jotka kiinnostavat koulun ulkopuolella. Mutta koulussa hiihto nyt vaan on yksi lajeista. Ei kaikki liikkatunnit voi kaikkia miellyttää :)

Ja suurimmalla osalla tunneista kuitenkin pelataan jalkapalloa ja salibandya, joten mielestäni ihan hyvää vaihtelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joukkuelajeihin ei tarvita kuiteskaa mitään välineitä ostaa...

Vierailija
44/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän jokainen terve koululainen osaa hiihtää, luistella ja uida koulun alettua. Vai eikö muka osaa???

No ei osaa.

Vierailija
45/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiihto ei ole elämän perustaito, okei? Suomessa se on perinteikäs talviurheilulaji. Kaikkien ei tarvitse hiihtää kilpaa, kaikki voivat itse valita ne lajit, jotka kiinnostavat koulun ulkopuolella. Mutta koulussa hiihto nyt vaan on yksi lajeista. Ei kaikki liikkatunnit voi kaikkia miellyttää :)

Ja suurimmalla osalla tunneista kuitenkin pelataan jalkapalloa ja salibandya, joten mielestäni ihan hyvää vaihtelua.

Toive lähinnä olisi että kunnolla opetettaisiin sitä hiihtoa. Myös suksien ostattaminen vanhemmilla ei ole hyvä. Hiihto ei ole ainoa tai tärkein talvilaji kaikille.

Muutoin kouluhiihtoa vastaan minulla ei ole mitään.

Vierailija
46/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toive lähinnä olisi että kunnolla opetettaisiin sitä hiihtoa. Myös suksien ostattaminen vanhemmilla ei ole hyvä. Hiihto ei ole ainoa tai tärkein talvilaji kaikille.

Näin, en ole hiihdon vihaaja vaan hiihto on ok, mutta silti lapsi hiihtää vain koulussa, joten tyhmää maksaa välineistä, voitoista jne suuret summat, kun käyttö minimaalista.

Vierailija
47/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin, en ole hiihdon vihaaja vaan hiihto on ok, mutta silti lapsi hiihtää vain koulussa, joten tyhmää maksaa välineistä, voitoista jne suuret summat, kun käyttö minimaalista.

*VoitEista.

Vierailija
48/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä tänä päivänäkään en tiedä kaikkia sääntöjä kun niitä ei koskaan opetettu. Piti vain tietää. Se on mahtava pohja kiusaamiselle kun harrastajat tietysti osaavat.

Vierailija
49/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä tänä päivänäkään en tiedä kaikkia sääntöjä kun niitä ei koskaan opetettu. Piti vain tietää. Se on mahtava pohja kiusaamiselle kun harrastajat tietysti osaavat.

Mielestäni koululiikunnassa yksi isoimmista ongelmista oli juuri se, ettei mitään koskaan opetettu, vaan laitettiin vain lapset kisailemaan tai pelaamaan keskenään. Ne vapaa-ajalla harrastaneet sitten osasivat, muut eivät. Muissa aineissa sentään opetettiin tekniikkaa ja teoriaa sekä harjoiteltiin, liikunnassa piti vain osata valmiiksi ja verenmaku suussa riuhtoa ja kilpailla se liikunnantunti. Liikunta oli ykkösinhokkiaine mulle koulussa; muissa aineissa olin kympin oppilas.

Vierailija
50/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei muutes nykyään saa ostettua pitopohjasuksia (perinteinen tyyli) joita ei siis tarvitse voidella ollenkaan ja pitävät suurimmassa osassa talvisäistä! Käyvät hyvin sellaisille jotka hiihtävät pari kertaa talvessa

T. hiihtäjien vanhempi

Vierailija
51/56 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koululiikunta on typerää. Mun mielest se kannattais nykypäivänä hoitaa niin, että aina tulis lajinedustajat vetään oman lajin liikkatunteja erikseen

Ja sä olisit valmis maksamaan näiden asiantuntijoiden palkkiot?

Olen ymmärtänyt, että Suomessa urheilijoita tuetaan aika vähän. Ainakin sellaista valitusta olen kuullut. Jospa tehtäisiin diili, että heidän tukensa nousevat, mutta joutuvat myös opettamaan kouluissa lapsia?

Puoliksi vitsillä tämä. Minulla ei ole lapsia eikä urheilu edes kiinnosta. 

Vierailija
52/56 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei muutes nykyään saa ostettua pitopohjasuksia (perinteinen tyyli) joita ei siis tarvitse voidella ollenkaan ja pitävät suurimmassa osassa talvisäistä! Käyvät hyvin sellaisille jotka hiihtävät pari kertaa talvessa

T. hiihtäjien vanhempi

Eikös nämä ole hiton kalliita? Jos hiihtää pari kertaa talvessa koulussa, niin ehkä ei kalleimpia malleja halua ostaa.

Vierailija
53/56 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelässä ei ehkä tänä vuonna ole kouluhiihtoa. Talvettoman talven paras puoli. 

Vierailija
54/56 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pitäiskö opettajien olla yhtäkkiä jotain huippuhiihtäjiäkin. Opettakaa kakaranne hiihtämään ku ei Suomi muuten pysy pystyssä. Ja ehkä niistä voi sitte tulla niitä huippuhiihtäjiö

Jos ei osaa opettaa sitä ainetta mitä pitäisi opettaa, on syytä vaihtaa alaa.

Vierailija
55/56 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. hiihtäjien vanhempi

Eikös nämä ole hiton kalliita? Jos hiihtää pari kertaa talvessa koulussa, niin ehkä ei kalleimpia malleja halua ostaa.

Vanha ketju, mutta vastaan silti. Lapsi saattaisi innostua hiihtämään useammin kuin pari kertaa talvessa, jos sukset pitää ja luistaa. Ja koska lapset kasvaa nopeasti, hyviäkin hiihtovälineitä löytyy käytettynä. Mutta tietysti jos vanhemmalla on asennevamma hiihtämistä kohtaan, niin silloinhan mieluummin keksitään tekosyitä kuin järjestetään lapselle mahdollisuus mielekkääseen liikuntaan.

Vierailija
56/56 |
25.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempna kannustan viemään lapsia ladulle etenkin pienempänä (4-8v.). Tykkilumilatuja löytyy tälläkin hetkellä monesta paikkaa.

Hiihdossa kehittyy lihaskoordinaatio, liikkeiden sarjoittaminen, tasapaino, kehon hallinta yms. Etenkin lapsi, joka ei ole motorisesti lahjakas hyötyy hiihdosta paljon. Esikoiseni ei luontaisesti ole liikunnallinen. Hieman kömpelö, heikko tasapaino yms. Hän on hyötynyt valtavasti hiihtämisestä. Hiihtäjää hänestä ei tule, mutta hiihdossa ovat hänen motoriset taidot kehittyneet valtavasti, mistä on iloa ihan itsetunnonkin kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi