Mikä lentävä tuholainen meillä on kotona?
Se lentää, vaaleanruskea, puoli senttiä, kentää kuin yöperhonen, ohuet siivet. Ja lisääntyy.
Ei ole mikään normaali, jota kesäisin lentelee.
Mistä nuo näillä pakkasilla tulee?
Kommentit (14)
Kun ravistan vaatteita, niin niistä ei tule mitään.
Kaikki jauhot ovat purkeissa. Tai pitäisi olla.
Vaatekoi ja VOI V*TTU ne on perseestä! 😡
Koi. Elää ja lisääntyy mm. villa- ja silkkivaatteissa. Myös langat yms kelpaa oikein hyvin. Vaikea hävittää jos populaatio on päässyt isoksi.
Hitto kun mä en löytänyt sitä uutista joka oli vähä aika sitten Iltalehdessä. Joku vaarallinen koi taoi mikä lie se nyt oli joka levittää jotain loistautia. Harvinainen kyllä Suomessa, mutta mahdollinen vieras.
Meillä lenteli kerran tuonnäköisiä perhosia. Ihmettelin mistä tulivat, kunnes huomasin hamsterin siemenseospussissa pieniä matoja...yök. Ne mönkivät sieltä piiloihin, tekivät sellaisen seittikotelon ja sitten niitä lentelikin. En tiedä mitä lajia olivat.
Vierailija kirjoitti:
Hitto kun mä en löytänyt sitä uutista joka oli vähä aika sitten Iltalehdessä. Joku vaarallinen koi taoi mikä lie se nyt oli joka levittää jotain loistautia. Harvinainen kyllä Suomessa, mutta mahdollinen vieras.
Tätä minä tarkoitin. Nyt löysin sen. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005958331.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minä tarkoitin. Nyt löysin sen. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005958331.html
Hui!
Meiltä löytyi myös keittiöstä ruskea perhonen, mutta pitempi. Siitä irtosi kultaista "jauhetta" eli jokin perhonen se on, mutta mikä. Mistä tuholaisesta irtoaa kultajauhetta? Se oli täysin yksivärinen, sellainen lämmin kultaväri.
Jauhokoisa. Intianjauhokoisalla taas ruskea raita siivissä. Molempia alkoi pörräämään ympäri asuntoa. Luulin aluksi, että on joku ulkoa tullut elävä. Loppujen lopuksi jouduin heittämään kaiken pois kuiva-ainekaapista ja myrkyttämään 4 kuukautta putkeen ja siivoamaan joka kolon. Tulivat ilmeisesti naapurista pitkin vanhoja ilmastointihormeja. Jopa oboy-kaakao maistui niille.
perskärpänen