Tuparit budjetilla? Mitä tarjottavaksi
Otsikko. Vieraita tulossa 6-8 + meitä on 2. Kokkaus/leipomistaidot rajalliset, mutta eivät olemattomat.
Kommentit (49)
Minä voi tulla juhliinne hieromaan kaikkien naispuolisten vieraiden jalkapohjat.Miltä kuulostaa?
Pellille itse tehty pizza on meillä maistunut illanistujaisissa tosi mainiosti. Tee erilaisia.
Kasvispizzaan sopii mainiosti ihan ohueksi pilkottu sipuli, paprika (jos löydät alesta), tuore tomaatti samoin edellytyksin, eli alesta, feta ellei ole vegaaneja.
Kinkkusuikaleita saa halvalla, pepperonin sijaan olen itse ostanut Lidl:n salami milanoa ja leikannut viipaleet neljään osaan, riittää paremmin.
Lidlissä kilon pala kermajuustoa maksaa 3 €, raasta itse.
Lidlissä on myös mainioita valmiita pizzapohjia, joista tulee juuri pellillinen ja siinä on kastikekin mukana. Kastikkeesta saa mainion tuunaamalla, eli laittaa siihen soosiin lisäksi yhden purkin tomaatipyrettä, puristaa sekaan valkosipulia ja lisäksi oreganoa. Toki itse tekemällä saa pohjan halvemmalla. Mutta jos haluaa vähän oikaista. Yksi pohja maksaa 2,50 € ja tota tuunattua soosia riittää pariin pohjaan.
Kaveriksi vaikka ihan vihreää salaattia.
Pöytään sipsejä ja dippiä ehkä? Keveämmäksi vaihtoehdoksi voi tehdä porkkanatikkuja.
Jos on tarkoitus nauttia alkoholia, niin aika simppelit, suolaiset tarjottavat tekee hyvin kauppansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilko iso kulho vihersalaattia ja sitten erillisiin pieniin kulhoihin pilkottua tomaattia, kurkkua, sipulia, paprikaa, oliiveja, maissia, ym. vihanneksia. Kukin kokoaa omanlaisensa salaatin tarjolla olevista aineksista.
Paria erilaista salaatinkastiketta. Patonkia, levitettä ja muutamaa erityyppistä juustoa.
Paista uunissa kanansiipiä ja liha- ja kalapullia, jotka myös omiin kulhoihinsa tarjolle. Popparia, sipsejä ja dippiä. Makeaksi tarjottavaksi grillitikkuihin vuorotellen laitettuja mansikoita ja vaahtokarkkeja.
Nuo tarjottavat mahtuvat budjettiisi, ovat lisäksi simppeleitä laittaa.
Mansikoita tammikuussa...
Muutenkin tosi tylsää
No tämä selvä!! Eli siis EI näin. Kerrohan nyt masterchef, millainen on loistakas menu 60-70 euron budjetilla.
No on noi mansikat nyt aika hupsu ehdotus "budjettitupareihin". Joku pieni rasia maksaa tyyliin neljä euroa (jos edes riittää) ja siinä ei montaa mansikkaa ole. Vaikka mansikat halkaisisi, niin puolet budjetista menis pelkkiin mansikoihin, jotka lisäksi näin tammikuussa ovat aika mauttomia.
T.eri tyyppi, jota mansikat nauratti
Pakastepiirakoita koska taidot rajalliset.
Vierailija kirjoitti:
Pilko iso kulho vihersalaattia ja sitten erillisiin pieniin kulhoihin pilkottua tomaattia, kurkkua, sipulia, paprikaa, oliiveja, maissia, ym. vihanneksia. Kukin kokoaa omanlaisensa salaatin tarjolla olevista aineksista.
Paria erilaista salaatinkastiketta. Patonkia, levitettä ja muutamaa erityyppistä juustoa.
Paista uunissa kanansiipiä ja liha- ja kalapullia, jotka myös omiin kulhoihinsa tarjolle. Popparia, sipsejä ja dippiä. Makeaksi tarjottavaksi grillitikkuihin vuorotellen laitettuja mansikoita ja vaahtokarkkeja.
Sanoisin että tää ehdotelma ei kymmenelle hengelle mitenkään mahdu budjettiin, varsinkaan jos isäntäväen on tarkoitus tarjota yhtään mitään juotavaa.
"muutamaa erityyppistä juustoa". "mansikoita" "paria erilaista salaatinkastiketta". Kalapullat nyt on muuten vaan aika outo, oletan että ne ostettais valmiina?.
Kuuluuko koko illan juomat tarjota kaikille tällä 70 eurolla vai voiko olla, että talo tarjoaa boolia ja voi halutessaan ottaa opm? Onko kaikki vieraat aikuisia? Ruokarajoitteet, tykkäämiset yms? Saako olla retroa vai pitääkö olla trendikästä hifistelyä? Monta kysymystä.
Mieleen tulee retroruoat: pari erilaista pizzaa tarjolle, salaattia (itse kooten), patonkia, levitteitä, mokkapaloja, keksiä, karkkia, sipsejä, porkkaanaa, kurkkua, dippejä. Juomaksi booli (kirkasta, limsaa, vichyä) sekä loppurahalla olutta ja viiniä (?).
Nachopelti, salaattia, karkkia, keksiä, sangriaa...
tikkupaloja vaihtoehto 1 (mozzarella, kirsikkatomaatti, basilika, öljyä, pippuria), vaihtoehto 2 (itsetehtyjä lihapullia, juusto, viinirypäle), munakasrulla (tästä tulee kivan näköisiä viipaleita), muffinsseja (kuorrute tekee näyttävän näköiseksi), marjapiirakan palasia, sipsit, dippi, mokkapaloja. Kuoharia jos jää rahaa tai sitten boolia. Jos tekee pieniä muffinsseja ja pieniä korkeita piirakan palasia niin ovat näyttävän näköisiä. Sellaisia tapas-tyyppisiä.
Käy ostaan metripizza karvaranteilta, maksaa alle 30 euroa, leikkaat sen slaisseiksi, leivo perinteinen täytekakku lisäksi, sen tekoon ostat itsellesi tapiopullon, niin varmasti onnistuu.
Salaatti ja kolmioleivät. Kääretorttu. Booli.
Salaatin voi jättää pois, jos haluaa panostaa leipiin kunnolla.
Kotikalja jonka vahvuus noin 10% prosenttia valmistuu noin 2-3 viikossa, litramäärä on todella halpa
Jos tarjoatte alkoholia, booli vie jo puolet budjetista vaikka yrittäisi miten halvalla.
Paria sorttia pizzaa (itsetehtyjä pellillinen, raasta itse juusto) tai peltipiirakkaa vihersalaattia.
S-market ja k-kaupat myy kohtuuhintaisia paistovalmiita yrtti- ja valkosipulivoipatonkeja pakasteesta.
Naposteltavaksi popcornia, suolakaloja, suolatikkuja.
Mandariinilohkoja, porkkanatikkuja ja jos edullisesti löytyy paprikaa, viinirypäleitä kurkkua, coctailkirsikoita, ehkä dippi.
Toivottavasti ei ole ruokarajoitteisia...
Älä pidä koko kutsuja. Niin kalliita kippoja, että persnettoo teet kuitenkin. Niitä pysty kukaan ostamaan.
Ihan näivetyn kun edes ajattelenkin juhlia, joiden budjetti on 50-70 euroa. En järjestäisi kuin korkeintaan kakkukahvit joihin itse tekisin täytekakun, leipoisin pullaa/kahvikakkua ja jotain suolaista piirakkaa.
Minusta ei tupareiden budjetin tarvi olla tuon isompi. Eli itse tehtyä pitsaa, popcornia, siosejä, karkkia ja sangriaa.
Ihmettelen, mikä on ongelma.
Anteeksi, mutta nauratti tuo yksi ehdotus kanankoivista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mansikoita tammikuussa...
Muutenkin tosi tylsää
No tämä selvä!! Eli siis EI näin. Kerrohan nyt masterchef, millainen on loistakas menu 60-70 euron budjetilla.
Mitä jos jokainen osallistuu 50€ niin saatte edes kohtuulliset juhlat.Noin pieni summa liikenee jokaiselta
Minen lähe kenenkään tupareita makselemaan, perkele. Jos pitää tuparit maksaa ite.
Vierailija kirjoitti:
Minä voi tulla juhliinne hieromaan kaikkien naispuolisten vieraiden jalkapohjat.Miltä kuulostaa?
Pahalta!🤢
Pastasalaattia, yrttivoipatonkia, cocktailpiirakoita munavoilla, aurinkoisia teeleipiä, feta-pinaattipiirakka, focaccia, mustikkapiirakkaa...
Spaghettia, pari eri kastiketta. Keitettyä riisiä, voi ottaa samaa kastiketta.
Tacoja, pari halpaa vaihtoehtoa täytteeksi.
Uunissa ranskalaisia ja kolmeen osaan pilkottuja nakkeja.
Iso kulho salaattia, jossa revittyä salaattia, pilkottua kurkkua.
Jälkkäriksi halpoja kauden hedelmiä, nyt taitavat sitrushedelmät olla halvimpia.
Kutsuihin ohjeeksi OPM, eli ymmärtävät tuoda Oman Pullon Mukaan.
Have fun!
Riippuu kanssa tuoko kaikki omat juomat, tarjoatteko itse? Juomiinhan tuo raha menee, tai sitten pelkkään ruokaan. Muutama patonki, levitteet, lasagne ja salatti esim..