Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut eivät osaa englantia?

Vierailija
25.01.2019 |

Ottaen huomioon, että sitä kuulee joka paikassa ja vlogit ovat nykyään suosiossa, en ymmärrä miten englanti voi olla jollekin vaikeaa.
Mikä siis on syy miksei englanti tartu joillakin? Miksei sanavarasto kartu tai kielioppi jää päähän? Osaako joku englantia osaamaton sanoa mikä on "ongelman ydin".

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin koulussa pitkän saksan aikoinani, englantia en ollenkaan.

Vierailija
2/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 80 % maailman ihmisistä ei osaa englantia. Heistä suurin osa ei menetä tästä syystä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei osaa laulaa (vaikka kuuleekin laulua joka päivä), joku ei opi kieliä, jollain ei ole matikkapäätä, joku ei osaa kirjoittaa tarinoita (vaikka kirjoittaa itse joka päivä). Elämä on. Ei siihen sen kummempaa selitystä ole.

Vierailija
4/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono pohjataito ala-asteella, kun oli kärsimätön opettaja, joka mollasi tyhmäksi. Sen päälle kielitaidon rakentaminen on ollut haastavaa. Puhun kuitenkin, kun monesti on pakko, mutta aika tankerokieltä.

Vierailija
5/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys, minä en vain osaa muodostaa lauseita oikein. Puhuttua ja kirjoitettua kieltä ymmärrän.

Olen niitä jotka oppinsa saivat 70 ja 80 luvulla. Koulussa piti ääneen lukea englantia ja koko luokka nauroi ääneen, kun yritin lukea. Jäikö tuosta jokin pelko vai olenko vain tyhmä?

Vierailija
6/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, mistä kiikastaa. Olen kympin tyttö, kirjoitin L:n paperit ylioppilaskirjoituksissa. Ainoa häpeäpilkku oli englanti. Työskentelen kansainvälisessä työyhteisössä ja joudun kommunikoimaan englanniksi päivittäin, silti se ei vaan suju minulta. Kieliä puhutaan ympärilläni, mutta en 'kuule' sitä. Minun pitää erikseen kovasti keskittyä, jos joku puhuu minulle. Sama juttu on musiikin kanssa. En koskaan tiedä, mitä laulussa sanotaan, ellen erityisesti keskity kuuntelemaan sanoja. Olen yli nelikymppinen.

Vierailija
7/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni luulee osaavansa englantia. Englanti on siitä metka kieli, että mitä enemmän sitä opiskelee, sitä vähemmän sitä ymmärtää osaavansa. Osaan ruotsia (erinomaisesti), saksaa (erinomaisesti), ranskaa (välttävästi), italiaa (välttävästi) ja englantia ??? Näistä osaamistani englanti on ehdottomasti vaikein.

Vierailija
8/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 80 % maailman ihmisistä ei osaa englantia. Heistä suurin osa ei menetä tästä syystä mitään.

That must be bullshit. English is spoken everywhere in the world, I would say that the truth is about the opposite of your version, at least 80% of the world's population can speak English at least at some level.

Vierailija
9/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta!

Vierailija
10/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraiden kielten opiskelu aloitettiin liian myöhään. 10-vuotiaalle kieli ei tartu yhtä luontevasti kuin nuoremmille. Ei ysärillä lapsuuttaan viettänyt altistunut englannin kielelle yhtä paljon kuin lapset nykyisin mm. YouTuben myötä.

Vierailija
11/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt vain haistelisit sitä veellä alkavaa.

Vierailija
12/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei ole ikinä ollut tarvetta opetella englantia, eikä sitä ole koulussakaan opetettu, niin miten sitä osaisi?

Vierailija
13/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

That must be bullshit. English is spoken everywhere in the world, I would say that the truth is about the opposite of your version, at least 80% of the world's population can speak English at least at some level.

In business communities and top level politics, perhaps. But you don't have to visit China, Japan or Brazil to realize that English is not what think. A visit to Germany or France shows you that ordinary people's skills in English are very often non-existing.

Vierailija
14/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut juuri käyttöä puhutulle englannille. Osaan lukea ja kirjoittaa englantia hyvin, olen paljon tarvinnut sitä opinnoissa ja töissä. Mutta puhumaan en ole pariinkymmeneen vuoteen juuri joutunut, siis kouluaikojen jälkeen, joten aika tankeroa takeltelua se ääntäminen ja sanojen löytäminen puhumiseen riittävällä nopeudella on.

Vierailija
15/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitus otetaan loukkauksena? Kai sitä saa kysyä uteliaisuudesta.

Vierailija
16/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta mitkään kielet pätkääkään joten en niihin aikaani tuhlaa.

Vierailija
17/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa, mistä kiikastaa. Olen kympin tyttö, kirjoitin L:n paperit ylioppilaskirjoituksissa. Ainoa häpeäpilkku oli englanti. Työskentelen kansainvälisessä työyhteisössä ja joudun kommunikoimaan englanniksi päivittäin, silti se ei vaan suju minulta. Kieliä puhutaan ympärilläni, mutta en 'kuule' sitä. Minun pitää erikseen kovasti keskittyä, jos joku puhuu minulle. Sama juttu on musiikin kanssa. En koskaan tiedä, mitä laulussa sanotaan, ellen erityisesti keskity kuuntelemaan sanoja. Olen yli nelikymppinen.

Sama juttu. Olen miettinyt taustaa tähän. Meillä ei kotona lapsena tv ollut koskaan niin kovalla, että olisin kuullut englantia tv-sarjoissa eli kielen kuuleminen jäi englannin tunneille.

Nykyään katselen/kuuntelen englanninkielisiä ohjelmia, bongaan sanontoja, huomaan sanoja, huomaan mitä jäi tekstissä kääntämättä.

Luen juorulehtiä englanniksi. Omassa nuoruudessa lehtiä ei juuri ollut.

Vierailija
18/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki katso telkkua niin paljon että kuulisi tai kuuntelisi enklantia niin paljon.

Vierailija
19/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole eläessäni katsonut yhtä ainuttakaan vlogia sen enempää suomeksi kuin englanniksikaan mutta olen englanninkielisten äänikirjojen suurkuluttaja joten osaan kieltä.

Vierailija
20/26 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta mitkään kielet pätkääkään joten en niihin aikaani tuhlaa.

Kysymys on tärkeä siksi, että englanniksi on paljon sellaista tärkeää mitä suomeksi ei ole saatavilla, esim. laajasti tutkimusta. Toki kullakin omat priorieettinsa elämässä.