Wish sitten vei multa rahat!!!
Eli siis maksoin tavalliseen tapaani verkkopankin kautta, sillä se on valittavissa check outissa. Hyväisyin maksun, mutta sen sijaan että tavarat olisivat siirtyneet tilaushistoriaan, ne jäivät kärryyn alennuskoodeineen päivineen. Kirjauduin verkkopankkiin, ja rahat ovat lähteneet tililtäni!!! Worldline Sweden AB'lle, joka ilmeisesti omistaa Klarnan joka tekee yhteistyötä Wishin kanssa.. Päivitin Wishin monta kertaa ym mutta ei, tavaroita en ole saamassa, lähetyksen varmistavia sähköpostejakaan ei ole tullut.
Arvatkaa ketuttaako, kun kysessä ei ollut mikään miniostos. Tilaan Wishiltä jotain kerran tai pari vuodessa koska haluan suosia paikallista ekologisuuden vuoksi, ja sen kerran kun teen niin käy näin!! Kirjoitin kyllä sähköpostia, mutta saa nähdä saanko vastausta lainkaan...
Kellekkään muulle käynyt näin??
Kommentit (49)
Mulle kävi samoin. WISH aspa vastasi että rahat palautuu Klarnasta 15 päivän sisällä. Epäilen. Mikä on sp osoite Klarnaan? Siellä on vaan joku asiakaspalvelu botti.
Mulle kavi just ihan samoin! Onko kukaan taalla saanut rahojaan takas ja miten?
Hjelp
mä tilasin samasta kaupasta ja verkkopankissa maksoin millä muullakaan sen olisin maksanu kun verkkopankissa saa nähdä saanko tilaamaani tuotetta
Saahan noita kirppikseltä, tori. fi.
Eli miksi ostat kiinakrääsää?
peetu kirjoitti:
mä tilasin samasta kaupasta ja verkkopankissa maksoin millä muullakaan sen olisin maksanu kun verkkopankissa saa nähdä saanko tilaamaani tuotetta
Minä otan aina laskulla, ei tartte maksaa ennen kun tavara on käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaat wishiltä, koska haluat suosia paikallista? Eikö se ole pelkkää kiinalaista romua?!
🙄 Miten sun kaltaiset on päässeet edes peruskoulusta, ei ymmärretä lukemaansa 👌
Siellä hän se lukee. Hän ostaa Whisiltä, koska haluaa suosia paikallista...kiinalaista.
Ohis
Täysin normaalia Wishiä. Rahat palautuu automaattisesti 2 viikon sisään tilille josta maksoit. Käytä jatkossa aliexpress niin ei tarvi pettyä.
Wish on todella hankala kiinankauppa maksutapojensa vuoksi.
Klarnan mukanaolo nostaa hintoja jonkinverran ja Paypal maksutavan puuttuminen on ostajan kannalta puute.
Halvemmalla samat tuotteet saa yleensä Ebayn kautta ja maksutapa Paypal kyllä palauttaa rahat mikäli tuote ei vastaa tilattua tai tuotetta ei tule maksamisesta huolimatta.
Itselläni ongelma meneillään myyjän kanssa, sillä ostettua tuotetta ei vieläkään, yli kuukauden jälkeen ole saapunut, joten lähipäivinä riitautan asian ja olen varma että Paypal palauttaa rahani mukisematta kunhan kerron heille ongelmastani.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä vttua te tilaatte sitä p*skaa sieltä??! Luulin että ihmiset ovat ymmärtäneet lopettaa sen rikollisen toiminnan tukemisen mutta ei näköjään. Vàjakkeja olette kaikki, hyi oksennus. Ja anna kun arvaan, äänestätte kaikki vihreitä. Kukaan muu ei voi olla noin tyhmä.
Paitsi minä, Perussuomalainen etelä-suomesta :-)
Mutta mehän ollaankin kaikki na tseja kun ei suostuta maksamaan euron tuotteesta 10 euroa kotimaisessa kivijalkakaupassa+postikulut 5 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko maksaa luottokortilla? Ei kai nyt kukaan hullu nyt suoraan verkkopankista maksele mitään mihinkään ulkomaisiin firmoihin?
Minulla ei ole luottokorttia, pelkkä pankkikortti. Vaihtoehtoina maksulle oli verkkopankki tai luottokortti.
Ap
Eikä luottotietoja että olisit voinut tilata laskulla?
Noissa wishistä tilatuissa tuotteissa saattaa mennä usempi kuukausikin ennen kun lähtevät eteen päin tai saapuvat perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko maksaa luottokortilla? Ei kai nyt kukaan hullu nyt suoraan verkkopankista maksele mitään mihinkään ulkomaisiin firmoihin?
Minulla ei ole luottokorttia, pelkkä pankkikortti. Vaihtoehtoina maksulle oli verkkopankki tai luottokortti.
Ap
Eikä luottotietoja että olisit voinut tilata laskulla?
Tai vanhat velat estää lähettämisen?
AP sanoi että ei tilaa wishiltä kuin pari kertaa vuodessa, koska haluaa suosia paikallista. Luetun ymmärtämistä voisi harjoitella.
Worldline Sweden AB ei annat yhteistietojaan nettisvuilla. Ei löydy e-mailia tms.
https://www.ecc.fi/ Varoittaa ostamasta yritykseltä/välittäjältä joka ei anna selvästi tietojaan.
Ostin tavaran. Tavaraa ei tullut. Rahat jäi kyseiselle puljulle. Oma pankkini ei voi auttaa.
Suomen Kuluttajaviranomainen ei voinut auttaa, vaan pyysi ottamaan yhteyttä ko. linkkiin.
eec.fi ei myöskään anna e-mailia, johon heille voisi huijaukset kertoa.
Verkko-ostoksissa viranomaiset on täysin kädettömiä. Palkkaa ne saa kyllä tyhjämpäiväisitä neuvoista.
Hei! En ole koskaan ostanut Wish:iltä mitään joten voisiko joku ystävällinen kertoa mitkä muut mahdolliset verkkokauppojen ostokset näkyvät tilillä Wordline Sweden AB:n veloituksina? Googlaamalla ei löydy muuta kuin tämä keskustelu!
Kannattaako tilata jotain halpaa kiinalaispaskaa, kaupan nimikin jo kertoo että toivotaan toivotaan että saa sitä mitä tilasi?
Tokmannille tein tilauksen
Odotin kuukauden
Soitin ja penäsin he sit ilmoitti et ei ollut kirjautunut heille, vaikka maksoin heti
Eli jäi bittiavaruuteen kuulemma. Eli on nii perhanan helppo netissä jäädä tyhjin käsin
Aina on tulleet Wishistä ja muista ns. krääsäkaupoista tuotteet. Siinä vaan kestää todella kauan ja ihan mitä tahansa ei kannata tilata:
-Kosmetiikka on ehdoton ei, koska ainesosalistat ei välttämättä pidä paikkansa, valmistusolosuhteet ei valvottuja jne. Voi sisältää terveysriskin. Mitään iholle tai kehoon laitettavaa ei kannata tilata. Itse en tilaisi myöskään meikkisiveltimiä, mutta ehkä ne voi olla ok, jos ne pesee huolellisesti ensin.
-Vaatteiden ja kenkien laatu ja koot voi olla ihan mitä sattuu. Villapaitoina myytävät esim. usein äärimmäisen ohutta keinokuitua, eli ei ainakaan lämpimiä. Koot voi olla pieniä tai isoja.
-Tuotteen hinta aina muuttuu kun koon, värin tms valitsee ja laittaa ostoskoriin. Samoin postikulut ovat usein suuremmat kuin tuotteen hinta.
Onnistuneita ostoksia ovat olleet LED rengasvalo, vastavalosuoja linssiin, tarrat ja avaimenperä. Kovin usein en tilaa, ehkä kerran/pari vuodessa. Kaiken muun saa kaupoista Suomessa ja vähän laadukkaammista nettikaupoista.
Ali express on just surkeampi ite minulta vietiin 50e ja en saanut takaisin.
Happened to me too! It's already 2days! My orders are still in the cart but they deducted it from my bank account. Worst thing is that, it was a big amount!