Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne käteisellä olevat säästöt piiloon?

Vierailija
25.01.2019 |

En oikein keksi mitään paikkaa. Pitäskö vaan ostaa lukollinen säiliö.

Ei ole mitään isoja summia mutta haluaisin silti pitää varmassa paikassa.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on autotallin väliseinään tehty jemma, jossa mulla on käteistä eri valuuttoina. Suurimmat summat olen vakuumipakannut, jotteivat tuhoudu.

Kolikoita mulla on purkissa sisällä lipaston päällä. Jos joku vie, niin sitten vie.

Vierailija
62/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pankit rupeaa muuttumaan sellaisiksi että kohta kannattaa ne rahansa jonnekkin piilottaa.Kun ei meinaa omiansa ulos saada .Kaiken maailman ihmeellisyyksiä täytyy hakea omien rahojensa takia typerää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varsin lapsellista piilottaa rahoja, senkun pitää ne hyllyssä tai vaikkapa sänkypöydän laatikossa. Tai ihan tilillä tai lompakossa jos on toimeentulolla.

Vierailija
64/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keneltä yrität piilottaa? Puolisolta vai verottajalta vai murtovarkaalta?

Minä talletin tililleni 3000 e, ja johan pankki otti yhteyttä ja halusi tietää, mistä noin järkyttävän suuri summa on peräisin. Ettei vain ole rahanpesua.

Normikäytäntö. Minä talletan käteistä tilille osissa otto-automaatilla.

Vierailija
65/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säilytä seuraava Seiskan tai jonkun muun lehden mainoskirjekuori. Avaa nätisti. Laita rahat siihen kuoreen mainosten väliin. Voit säilyttää vaikka pöydällä, ei varmasti varkaat vie.

Vierailija
66/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapetoin kerran seinät seteleillä.

Myöhemmin pidin lapsen sukassa rahoja.

Myös tyynyn alla oon pitänyt.

Vierailija
67/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä laita keittiöön, mulla oli 3000 rahaa kahvipurkissa, meille murtauduttiin ja vietiin astiat kuivauskaapista. Onneks rupunen kahvipurkki ei kelvannu, sen jälkeen kyllä laitoin rahat muualle.. olin aina aatellu ettei varkaat tongi keittiön kaappeja..

Miksi säilytät tonneja käteisenä etkä tilillä?

Helpompi säästää käteisellä.

Ei muuten ole.Kaikkein helpoin tapa säästää on  siirtää suoraan palkkapäivänä rahaa sijoitustilille ennen kuin palkasta on maksanut ainuttakaan kulua ja opetella elämään pienemmällä rahalla loppukuukausi. Verkkopankissa saa sen automatisoitua.  Sijoitustililtä sen voi sijoittaa edelleen ja laittaa rahan töihin. Nyt sä vaan pidät sen toimettomana mikä  on typerää.

Vierailija
68/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan 63: lle kuka täällä toimeentulotuesta on puhunut. Ihan tavis työssäkäyväkin voi haluta pitää eri paikoissa rahojaan. Onhan käteinen osassa maailmaa ainoa turva jos joku katastroofi tulisi. Minun elinaikana on ollut monenlaista pankkilakkoa ja datakatkosta, onhan se hyvä että on silloin käteistä.

Vierailija
69/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukanvarteen säästäminen ei taida olla rahanpesua.

Ei se olekaan, mutta jos joskus tulee tarve laittaa ne tilille, herää epäilys, että ne on vääryydellä hankittu. Sen takia pitää säilyttää myös ne automaatin nostokuitit.

Vierailija
70/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks ne setelit kuulu jemmata taulun taakse?

Vierailija
71/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on isommat setelit (n.1000e yhteensä) mun lempilevyjen kansipapereiden välissä. Pitää olla aika kärsivällinen voro jos meinaa 500 nykyään parin euron arvoista levyä käydä läpi. Kolikkopurkki on näkyvillä. Kassakaappi olisi aika ilmeinen ja jos se ei ole seinässä kiinni niin helppo viedä mukanaan.

Tilillä en juuri uskalla rahaa säilyttää kun toimeentulotuella.

(Kyllä olen säästänyt toimeentulotuesta tuon summan niukalla tuhlaamisella enkä pode huonoa omaatuntoa tai aio ilmoittaa siitä kelalle.)

Vierailija
72/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain listaa seinästä irti ja sinne koloa pykäämään.

Vierailija
73/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä laita keittiöön, mulla oli 3000 rahaa kahvipurkissa, meille murtauduttiin ja vietiin astiat kuivauskaapista. Onneks rupunen kahvipurkki ei kelvannu, sen jälkeen kyllä laitoin rahat muualle.. olin aina aatellu ettei varkaat tongi keittiön kaappeja..

Ei muuten ole.Kaikkein helpoin tapa säästää on  siirtää suoraan palkkapäivänä rahaa sijoitustilille ennen kuin palkasta on maksanut ainuttakaan kulua ja opetella elämään pienemmällä rahalla loppukuukausi. Verkkopankissa saa sen automatisoitua.  Sijoitustililtä sen voi sijoittaa edelleen ja laittaa rahan töihin. Nyt sä vaan pidät sen toimettomana mikä  on typerää.

Entäs jos sijoitukset  menee  jonkun muun ahteriin etkä voi mitään.Täytyy todella tietää mihin ne laittaa.

Vierailija
74/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki tehdään myös näin, mutta jos yhtäkkiä onkin viikon sähkökatko eikä saa rahaa automaatilta eikä kortilla voi maksaa niin millä ostat bensaa tai ruokaa? Niillä sijoituksilla? Miten? Käteisvarat pitää aina olla.

Vierailija
75/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvassa on semmoinen kuitukangas pohjassa, olen ottanut sitä yhdestä kohtaa auki ja kätkin sinne rahoja ja niittasin takaisin kiinni. Mietin vaan että jos äkkikuolema tulee niin kukaan ei tiedä rahoista.

Vierailija
76/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää johti ruokaan pakastaa. Sin kääryleitten sisään pakata.

Vierailija
77/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassakaappi on kyllä huonoin vaihtoehto, senhän vorot kantavat mukanaan jos ei ole kiinteästi seinään muurattu. Itse laittaisin pakastimeen muovirasiassa puolukoiden ja hirvenlihojen alle. Tai kattilakaappiin jonkin kattilan sisään.

Kuolinpesien ostajat käyvät monesti kaiki kirjat läpi, ihmiset käyttävät seteleitä kirjanmerkkeinä ja myös säilyttävät kohtuullisia nippuja kirjojen välissä.

Vierailija
78/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aina ihmettelen, mitä hyötyä kassakaapista, jos se on pieni kannettava lipas.

Rosvot kyllä saavat sen auki, kun ensin kiikuttavat mukanaan ulos.

Itse en näe vaivaa piilotella seteleitä saati koruja. Jos minullakin on vaikeuksia muistaa, missä ne ovat, miten varkaat ne löytäisivät nonkonmarikodistani. :D

Vierailija
79/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän minigrippussissa likapyykkikorin pohjalla. Ei kukaan rosmokaan ala paskaisia kalsareita kaivelemaan ja kun asun yksin, ei tarvi pelätä, että joku muu pyykätessään löytäisi rahnat.

Voro voi haluta pyykkikorisi koska siihen on hyvä lastata vaikkapa muumimukikokoelmasi.

Vierailija
80/83 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki tehdään myös näin, mutta jos yhtäkkiä onkin viikon sähkökatko eikä saa rahaa automaatilta eikä kortilla voi maksaa niin millä ostat bensaa tai ruokaa? Niillä sijoituksilla? Miten? Käteisvarat pitää aina olla.

Eipä auta, että sulla on käteistä, kun bensapumput toimivat sähköllä. Samoin kauppojen kassat.