Sain lähetteen kirurgille. Nyt jännätään pääsenkö leikkaukseen
Pitkän harkinnan jälkeen olen päättänyt hakeutua rintojen pienennysleikkaukseen. Vuosia olen kärsinyt yläselän särystä ja jumppa ym auttaa vain hetkellisesti. Fyssarilla, hierojalla, pt:lla juostu. Olen noudattanut annettuja ohjeita ja laihduttanut, mutta niistä saa vain apua vähäksi aikaa. Toivottavasti kirurgi katsoo leikkauksen tarpeelliseksi. Onko täällä muita rintojen pienennysleikkauksen läpikäyneitä?
Kommentit (12)
Minä en menisi vaikka hypyt jumpassa vain Triumphin urheiluliiveillä tai juoksu ei ole mielipuuhaa. Hyppyihin pitäisi olla tukevammat urheilurintsikat, mutta koska teen niitä harvoin, en ole ostanut. Pilates, jooga, uiminen, kävely, ryhmäliikunta ja todella hyvät liivit auttavat ja minulla ainoa yläselkäoire on pisto lapaluussa silloin tällöin. Pienennysleikkauksessa käsittääkseni siirretään myös nännit. Olen tunto-ja orgasmiherkkä nänneistä, iso osa seksuaalisuutta.
Mitä tarkoitat että "Olen noudattanut annettuja ohjeita ja laihduttanut, mutta niistä saa vain apua vähäksi aikaa."?
Vierailija kirjoitti:
Minä en menisi vaikka hypyt jumpassa vain Triumphin urheiluliiveillä tai juoksu ei ole mielipuuhaa. Hyppyihin pitäisi olla tukevammat urheilurintsikat, mutta koska teen niitä harvoin, en ole ostanut. Pilates, jooga, uiminen, kävely, ryhmäliikunta ja todella hyvät liivit auttavat ja minulla ainoa yläselkäoire on pisto lapaluussa silloin tällöin. Pienennysleikkauksessa käsittääkseni siirretään myös nännit. Olen tunto-ja orgasmiherkkä nänneistä, iso osa seksuaalisuutta.
Mitä tarkoitat että "Olen noudattanut annettuja ohjeita ja laihduttanut, mutta niistä saa vain apua vähäksi aikaa."?
Juu kyllä se seksuaalisuus ajaa ehtottomasti edelle kaikesta. Päätä särkee, olkapäitä ja niskaa särkee ja muutenkin on tukalaa. Mutta kun nännikin ihan siirretään. voi seksuaalisuus kärsiä. Voi hattarapäätä, voi.
Leikkaukseen meno on jokaisen oma asia, hattarapää voi olla menemättä ja pitää omat ajatuksensa ihan vaan ominaan.
Vierailija kirjoitti:
Kirurgin arvioinnissa tärkeintä on se mitta kaulakuopasta nänniin. Jos se kriteeri täyttyy ja ei ole liiemmin ylipainoa, leikkauslupa pitäisi tulla.
Mitä se mitta on ollut teillä, kelle tämä on mahdollisesti tehty? Mulla tuo on 32cm. Nänneissä ei ole koskaan ollut oikein mitään tuntoa muuten kuin sillon kun ne paleltuvat pakkasella ja tuntuvat sen jälkeen, että tippuvat irti, että leikkauksen sivuvaikutuksetkaan eivät haittaisi.. Vaikka mitä olisi päällä ja muuten olisi miten kuuma, niin aina ne ovat ihan siniset ulkoilun jälkeen :( Joogaa ym. ei voi edes ajatella, juokseminen pitää tehdä toinen käsi tissien päällä vaikka olisi parit liivit päällekkäin päällä, jopa kahvakuulailu on vaikeaa! En ole aloittaja.
Mulla matka kaulakuopasta nänniin on 31cm ja pääsin leikkaukseen. Kuppikoko on liivimallista riippuen D tai E
Vierailija kirjoitti:
Mulla matka kaulakuopasta nänniin on 31cm ja pääsin leikkaukseen. Kuppikoko on liivimallista riippuen D tai E
Mulla on yleensä välillä G-J...
Mulla tuo mitta on 36 cm ja pääsisin varmasti leikaukseen, jos rohkeus riittäisi. Kuinkahan pitkät jonot kunnallisella on noihin?
Miten sen lähetteen kirurgille saa? Työterveydestä vai terveyskeskuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirurgin arvioinnissa tärkeintä on se mitta kaulakuopasta nänniin. Jos se kriteeri täyttyy ja ei ole liiemmin ylipainoa, leikkauslupa pitäisi tulla.
Mitä se mitta on ollut teillä, kelle tämä on mahdollisesti tehty? Mulla tuo on 32cm. Nänneissä ei ole koskaan ollut oikein mitään tuntoa muuten kuin sillon kun ne paleltuvat pakkasella ja tuntuvat sen jälkeen, että tippuvat irti, että leikkauksen sivuvaikutuksetkaan eivät haittaisi.. Vaikka mitä olisi päällä ja muuten olisi miten kuuma, niin aina ne ovat ihan siniset ulkoilun jälkeen :( Joogaa ym. ei voi edes ajatella, juokseminen pitää tehdä toinen käsi tissien päällä vaikka olisi parit liivit päällekkäin päällä, jopa kahvakuulailu on vaikeaa! En ole aloittaja.
Minulla oli pienempi ja pääsin silti. Raja on muistaakseni 27 cm. Leikkauksen jälkeen tunto on ollut herkempi niin kuin olen kuullut muillakin käyneen. Tunto voi tietenkin myös kadota, mutta itselle se oli viimeisin asia mitä mietin leikkaukseen mennessä. Hyvin paljon paranemisessa merkitsee myös jälkihoito joten siihen kannattaa panostaa ja kuunnella haavahoitajan ohjeet huolella.
Vierailija kirjoitti:
itse hain työterveydestä
Vierailija kirjoitti:
Työterveydestä ja naislääkäriltä varmimmin. Jos sattuu nuiva miespuolinen terveyskeskuslääkäri, se voi nauraa ulos vaikka kuinka olisi sairashistoriassa mainintaa niskasäryistä.
Olen käynyt ja onnistui oikein hyvin. Leikkaukseen hakeutuminen on yksi elämäni parhaimpia päätöksiä. Vaikka iso leikkaus onkin kyseessä, sen kustannukset yhteiskunnalle eivät ole isot.
Kirurgin arvioinnissa tärkeintä on se mitta kaulakuopasta nänniin. Jos se kriteeri täyttyy ja ei ole liiemmin ylipainoa, leikkauslupa pitäisi tulla. Myös se että lapet on tehtynä, auttaa.
Onnea arviointiin!