Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erossa olo parisuhteessa?

Vierailija
25.01.2019 |

Ollaan oltu yli vuosi yhdessä, ja kun olemme yhdessä niin kaikki on hyvin. Mutta jos ja kun ollaan erossa viikonloppuja (mm molempien lasten ja töiden vuoksi) iskee ahdistus. Mietin eroa enkä pysty luottamaan. Jokaikinen kerta. Miten ihmeessä tämän saa pois? Kellään kokemuksia samasta.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäät siis, että hän pettää sinua erossa oloaikana? Jos hän ei ole antanut mitään merkkejä epärehellisyydestään, niin onko sinulla ollut pettämistä edellisissä suhteissa, jotka peilaavat nyt tähän nykyiseenkin? Itsellä oli joskus alkuaikoina vähän samaa, mutta totesin epäluottamukseni johtuvan edellisestä suhteesta, jossa minua viilattiin linssiin oikein kunnolla. Nykyinen mieheni ei ole ikinä tehnyt mitään sellaista, joka saisi minut oikeasti epäilemään jotain, mutta epävarmuuteni kumpusi menneisyydestä.

Vierailija
2/6 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap jos ajattelisit asian niin, että miksi hänen pitäisi juosta muualla kun hänen ei oikeasti tarvitse. Minä olen edellisen suhteen uhri jossa asuttiin yhdessä ja petettiin ja nyt kun on suhde missä molemmilla on omat asunnot, niin ajattelin että on helpompaa pettää, kun en ole läsnä aina siellä hänen luona. Mieheni istutti minut alas tuolille ja kertoi, että hänen ei tarvitse mennä muualle, kun saa kaiken minulta ja haluaa olla minun kanssa.

Hän ei tarvitse muita siihen väliin sekoittamaan pakkaa ja hän on saanut ihannekumppanin, kun ei heti asuta yhdessä ja yhteiselämä on vasta vuosien päästä kun lapset on isompia. Molemmille on tärkeää se oma aika ja nyt sitä omaa aikaa saa. Minä lopetin sen ajattelun tuon keskustelun jälkeen, että miksi hän tarvitsisi toista naista, kun en minäkään tarvitse toista miestä. Näin on hyvä ja hän on hyvä mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on joo jotain luottamuspulaa, lähinnä omassa päässä. Mutta myös ajatuksia että "ei tästä tule mitään" ja "antaa olla", "haluan erota".. :( ja kun olemme yhdessä näitä ajatuksia ei tule. Hiton raskasta!

ap

Vierailija
4/6 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/6 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu kiintymystyyliteorioihin ja erityisesti turvattomaan kiintymystyyliin, esim.

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/nettikurssit/parisuhde-puheeksi-ne…

Sitten vaan työtä itsesi kanssa joko yksin tai ammattilaisen kanssa.

Vierailija
6/6 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan on joo jotain luottamuspulaa, lähinnä omassa päässä. Mutta myös ajatuksia että "ei tästä tule mitään" ja "antaa olla", "haluan erota".. :( ja kun olemme yhdessä näitä ajatuksia ei tule. Hiton raskasta!

ap

Niin mieti nyt oletko sinä tosissaan halukas olemaan hänen kanssa? Jos oikeasti toisesta välittää ja on onnellinen suhteessa, niin ei todellakaan tule ajatusta, että "haluan erota". Ehkä hän vain ei anna sinulle sitä mitä oikeasti haluat eli hän ei ole oikea sinulle. Älä ainakaan leiki toisen tunteilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän