Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä yhtiövastikkeeseen kuuluu?

Vierailija
15.05.2006 |

Ehkä tyhmä kysymys, mutta mitä yleensä esimerkiksi rivitalon yhtiövastikkeeseen kuuluu? Usein mainitaan erikseen vesimaksut ja mm kaapeli-tvmaksu, mutta entäs lämmitys? Tuleeko sekin vielä vastikkeen päälle vai sisältyykö se siihen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko se mahd. yleisessä tiedossa, että lämmityskulut tulevat asuntokohtaisesti kulutuksen mukaan tai jotain?

ap

Vierailija
2/8 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ainakaan koskaan kuullut että lömpö tms kuuluisi vastikkeeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kaukolämpö niin yleensä kuuluu, jos sähkölämmitys niin ei kuulu.

Vierailija
4/8 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vastikkeeseen ei kuulu lämmitys, vaan jokainen huoneisto maksaa itse sähkölaskussaan lämmityksen.

Hoitovastikkeella katetaan mm. palkkakustannukset, sähkö, vesi ja kaukolämpö, jätehuolto, vakuutukset, talohuolto, isännöinti, tonttivuokra, kiinteistövero ja korjauskustannukset.

Vierailija
5/8 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun vuokra-asuntojakin ajattelen, niin ehkä 5%:ssa on sähkölämmitys, jonka asukkaat maksavat itse vuokran lisäksi (jolloin vuokra myös on alhaisempi kuin vastaavassa kaukolämmöllä lämmitettävässä). Olen lueskellut Etuovessa noita myynti-ilmoituksia ja todella harvassa mainitaan mitään lämmityksen kustannuksista tai edes lämmitysmuodosta... Kai se on siis kaukolämpö yleensä (kyse kerrostaloista ja rivitaloista kaupungissa kaava-alueella)....?

T. ap

Vierailija
6/8 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalokolmio vm.88.

Vierailija
7/8 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen (ap) katsellut noita rivitalokolmioita ja -neliöitä ja 80-250e välillä ne liikkuvat. Harmittavan useissa on tuo päälle 200 euroakin ja minusta se on kyllä todella paljon lainanhoitokulujen lisäksi... Tuollaista alle 150 euron vastiketta toivottaisiin kuin teillä.

T: ap

Vierailija
8/8 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältää 4x vesimaksun, 2x autopaikan, lämmityksen (öljylämmitys) ja kaikki taloyhtiölle kuuluvat menot kuten korjaukset, huollot, piha-alueiden siistimiset, jäteastiat, vakuutukset yms. En pidä summaa suurena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi