Olen yksi näistä mediassa parjatuista työhaluttomista
Elän siis mieluummin tuilla, kuin tekisin niitä töitä joita minulla on mahdollisuus saada. En koe mielekkääksi uhrata joka päivä 9-10 tuntia elämästi päästäkseni lähelle nykyistä elintasoani.
Minulla ei ole koulutusta lukion lisäksi, ja työhistoriani on olematon..lukeudun nykyisin pitkäaikaistyöttömäksi.
Työttömiä on 400 000, ja vapaita paikkoja 20 000. Miksi se siis on paha asia, että kaltaiseni työelämästä syrjäytyneet helpottavat paremmin työllistyvien mahdollisuuksia, ja elävät tyytyväisinä tuilla?
Kaikille ei kuitenkaan ole tarjolla "uraa"; joillekin on vain päättymätön pätkätöiden ja epävarmuuden syvä suo alhaisen statuksen tehtävissä.
Kysy minulta mitä haluat, tai ole eri mieltä kirjoitukseni kanssa.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Täällä on paljon työttömiä.. AV lla siis
Mistä sitä kukaan tietää?
Vierailija kirjoitti:
Täällä on paljon työttömiä.. AV lla siis
Itse kuulin työkaverilta n. 10 vuotta sitten, että hän harrastaa vauva palstaa vapaa ajalla. Olin hiukan ihmeissäni. Aikuinen nainen. No nyt ymmärrän, itse tänne "löytänyt". Ja aikuinen nainen. Että ei täällä olo työttömyydestä mitenkään välttämättä kerro.
Lisään vielä, että yleinen asenne työttömään on monesti ankea sekin. Ainakaan ei olisi saanut nauttia ja olla tyytyväinen. Olin kyllä. Kiva breikki työ elämästä