Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen yksi näistä mediassa parjatuista työhaluttomista

Vierailija
24.01.2019 |

Elän siis mieluummin tuilla, kuin tekisin niitä töitä joita minulla on mahdollisuus saada. En koe mielekkääksi uhrata joka päivä 9-10 tuntia elämästi päästäkseni lähelle nykyistä elintasoani.

Minulla ei ole koulutusta lukion lisäksi, ja työhistoriani on olematon..lukeudun nykyisin pitkäaikaistyöttömäksi.

Työttömiä on 400 000, ja vapaita paikkoja 20 000. Miksi se siis on paha asia, että kaltaiseni työelämästä syrjäytyneet helpottavat paremmin työllistyvien mahdollisuuksia, ja elävät tyytyväisinä tuilla?

Kaikille ei kuitenkaan ole tarjolla "uraa"; joillekin on vain päättymätön pätkätöiden ja epävarmuuden syvä suo alhaisen statuksen tehtävissä.

Kysy minulta mitä haluat, tai ole eri mieltä kirjoitukseni kanssa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mäkin.

Vierailija
2/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään kysyttävää.

Kiitos että et ole kilpailemassa minun kanssani niistä töistä joihin minä haluan päästä. Minä olen myös pitkäaikaistyötön, ja minulla on useampi ammatti keskiasteen koulutuksilla, olen hyvä työntekijä mutta silti erittäin vaikea saada sopivaa työtä. Sitten kun minä ja kaikki muut työhaluiset ollaan vakitöissä, voisit sinäkin jotain hommaa vaikka hakea, tai mennä kouluun hankkimaan joku kiva ammatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään mieltä. Teet niinkun haluat tehdä. Minä käyn töissä ja tienaan hyvin sillä heräämisellä. Teen asioita palkallani ja nautin elämästä eikä tarvitse miettiä onko rahaa jos pesukone menee rikki. Mulle on ihan yks lysti onko joku duunissa vai ei ole, multa se ei ole pois kuitenkaan. Sama raha sieltä tulee tilille joka kuukausi. Minä en kuuntele kenenkään vttuilua, että minulla on sitä ja tätä ostettuna ja sinä vaan matkailet.. Joo olen tietoisesti rakentanut tämä elintason itselleni ja se ei muille kuulu.

Vierailija
4/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän siis mieluummin tuilla, kuin tekisin niitä töitä joita minulla on mahdollisuus saada. En koe mielekkääksi uhrata joka päivä 9-10 tuntia elämästi päästäkseni lähelle nykyistä elintasoani.

Minulla ei ole koulutusta lukion lisäksi, ja työhistoriani on olematon..lukeudun nykyisin pitkäaikaistyöttömäksi.

Työttömiä on 400 000, ja vapaita paikkoja 20 000. Miksi se siis on paha asia, että kaltaiseni työelämästä syrjäytyneet helpottavat paremmin työllistyvien mahdollisuuksia, ja elävät tyytyväisinä tuilla?

Kaikille ei kuitenkaan ole tarjolla "uraa"; joillekin on vain päättymätön pätkätöiden ja epävarmuuden syvä suo alhaisen statuksen tehtävissä.

Suomessa on voimissaan herroja palveleva lammastelukulttuuri. Suomilampaalle ei ole mitään väliä, vaikka herra kerii lampaan paljaaksi viljoista uudelleen ja uudelleen. Sitä lammas ei sijaan hyväksy, että kaikki eivät herran palvelijaksi suostu.

ts. no jos perkele mäkin alistun ton palvelukseen, niin kyllä jumalauta tonkin pitäs alistua!

Nämä lampaat hakevat myös ylemmyydentunnetta tällä. Kun herran edessä polvistutaan, siitä ei luonnollisesti mitään ylemmyydentunnetta saa ja sitten ylemmyydentunne on haettava halveuksumalla ja víhaamalla niitä jotka eivät lammasteluun alistu.

Vierailija
5/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Järjestelmää pitää muuttaa niin että sun pitää tehdä edes jotain, jos haluat elää. Nykyiset tukimallit on rakennettu sille ajatukselle että kaikki haluaa tehdä töitä. Sehän ei ole totta.

Vierailija
6/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko onnistuneesi elämässäsi? Mitä aiot tehdä tavoitteidesi eteen?

Vierailija
7/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki tuet vain vastikkeellisiksi ja vastaavasti kevennetään työverotusta. Taitaa kokoomus taas saada roppakaupalla ääniä. Meitä työssäkäyviä ryöstöverotettujakin on. 

Vierailija
8/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole ihan ruusuista tuntemieni vastaavien kavereiden elämä ap. Itselläni on paljon pätkätöitä alalta jota en voi enää tehdä ja uusi ala jolle haluaisin palkkaa harvoin. Olen kuitenkin löytänyt kolme paikkaa johon hakea töihin viimeisen kolmen kk:n sisään. Kahteen ei edes kutsuttu haastatteluun, katsotaan jos kolmas natsaisi. Aktiivimalli on päällä muttei vaikuta työnhakuuni tai suunnitelmiini, päivärahoihin kyllä vaikuttaa ja motivaatioon hyppiä heidän pillinsä mukaan, jota en kyllä teekkään. Eikä siitä mitään apua ole ollut, ei aktiivimallista eikä työkkäristä. Työkkäri ei ole työllistänyt minua koskaan, vaan minä itse.  

Vierailija
9/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaikki tuet vain vastikkeellisiksi ja vastaavasti kevennetään työverotusta. Taitaa kokoomus taas saada roppakaupalla ääniä. Meitä työssäkäyviä ryöstöverotettujakin on. 

Millähän rahoilla ajattelit sitä verotusta keventää? Kas kun vastikkeellisuuskin maksaa.

Vierailija
10/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yhteikunnalle vaarallinen, samalla tavalla kuin aikoinaan irtolaiset, joita varten oli olemassa oma lakinsa, irtolaislaki.

Kaikki jotka erottautuvat jollakin tavalla yhteiskunnan valtavirrasta, työnteon pakollisuudesta, tappamisen oikeutuksesta kun käsketään tappaa tai jotka elävät yhteiskunnan ulkopuolella prosenttijengeissä, muissa ekologisissa lokeroissa, joiden toiminta ei hyödytä välittömästi tai välillisestu eliittiä, pidetään vaarallisina, jonka tavan tallaaja huomaa parhaiten työttömiä kohtaan kasvaneena halveksuntana ja lakien ja tukien kiristämisenä. Vapaaehtoisesti ulkouolelle jäävä on vaarallinen, sillä ilmiselvästi hän on kykenevä ajattelemaan omilla aivoillaan ja näkee propagandan ja sumuverhon taakse ja ymmärtää, että samanlaista punaista verta virtaa jokaisen kansalaisen suonissa.

Ei ole olemassa käskijää, eikä käskytettävää, sillä valtaa ei voida ihmiseltä ottaa muuta kuin väkivalloin ja siinä on se yhteiskunnan eliitin laatimia sääntöjä rikkovan oikeutus omalle tavalleen elää.

Lakeja, asetuksia, ukaaseja ja paragrafeja omaan ajatteluun kykenemätön noudattaa tarkasti ja luovuttaa oman valtansa joillekin muille.

Omat lakinsa ja sääntönsä luova ihminen elää omantuntonsa kanssa sopusoinnussa, eikä häntä voi käskeä kukaan, sillä hänellä on kaikki käskyvalta omaan itseensä.

Myös Jeesuksen opetus sisältää tämän faktan.

Vierailija
11/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän rahoilla ajattelit sitä verotusta keventää? Kas kun vastikkeellisuuskin maksaa.

Leikataan vaikka tukia reilusti.

Vierailija
12/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyden ehdottomuus tuomitsee työttömän itsensä. Ei se työttömyys ole vapautta tai korkeampaa ajattelua jos se sitoo sinut työttömyyteen ilman vaihtoehtoja. 

Vierailija
13/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla puolisoa? Entä lapsia?

Tuntuuko elämäsi mielekkäältä?

Vierailija
14/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikataan vaikka tukia reilusti.

voisi testata kuinka lähelle nollaa pääsee. Sitten jos haluaa tukea, voi ilmoittautua pitäjänsä kaupungintalolla joissa heille annetaan talvella lumilapio tai hiekoitusämpäri, valvoja (helkkarin paljon paremmin palkattu) sitten seurailee heidän tekemisiään ja tarkastaja seuraa valvojia.

Vierailija
15/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivat sulle. Itse ainakin olen niin masentunut tästä työttömyydestä. Ja olenkin valmis opiskelemaan jälleen uuden ammatin työllistyäkseni paremmin. Ihmettelen, miten et ole mistään koulutuksesta kiinnostunut. Ehkä tuosta innottomuudesta kannattaisi jonkun ammattilaisen kanssa keskustella.

Vierailija
16/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet nuori ei kannattaisi vielä lyödä hanskoja tiskiin. Mä olen kohta 50 v ja jouduin YT:ssä työttömäksi. Hain aluksi hyvillä mielin hiljakseen kiinnostavia paikkoja. Lopulta hain melkein mitä vaan työtä. Tällöin tuli ongelmaksi, etteivät työnantajat uskoneet, että voisin edes kiinnostua niistä töistä.

Nyt alkaa jo toivo mennä. En vaan pääse mihinkään. Toivo alkaa sammua. Kiva lukee, että on luuseri, vaikka kymmeniä vuosia olin työelämässä. Ahdistaa jo etukäteen työkkärin yhteydenotot. Aktiivimalli vielä rangaistuksena päälle.

Vierailija
17/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on voimissaan herroja palveleva lammastelukulttuuri. Suomilampaalle ei ole mitään väliä, vaikka herra kerii lampaan paljaaksi viljoista uudelleen ja uudelleen. Sitä lammas ei sijaan hyväksy, että kaikki eivät herran palvelijaksi suostu.

ts. no jos perkele mäkin alistun ton palvelukseen, niin kyllä jumalauta tonkin pitäs alistua!

Nämä lampaat hakevat myös ylemmyydentunnetta tällä. Kun herran edessä polvistutaan, siitä ei luonnollisesti mitään ylemmyydentunnetta saa ja sitten ylemmyydentunne on haettava halveuksumalla ja víhaamalla niitä jotka eivät lammasteluun alistu.

Hyh, tuli ihan lampaaseensekaantujaolo.

Vierailija
18/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömyyden ehdottomuus tuomitsee työttömän itsensä. Ei se työttömyys ole vapautta tai korkeampaa ajattelua jos se sitoo sinut työttömyyteen ilman vaihtoehtoja. 

Työn ensisijaisen tarkoituksena on tuottaa eliitille tuloja.

Kun tämän työnteon matematiikan oikein ymmärtää, orjan asemasta vapauteen pääsevä ottaa elämänsä uudelleen omiin käsiinsä.

Työnteon orja, joka saa vain murusia tekemänsä työn arvosta itselleen, pystyäkseen maksamaan muille huijareille korkoja asunto-autolainoistaan ja kulutusluotoistaan, on orjaakin alemmassa asemassa.

Orjan ei tarvitse tehdä työtä saadakseen maksaa asumisestaan ja ruoastaan, sillä hän saa ne ilmaiseksi orjanomistajalta.

Eliitille työtä tekevä maksaa työstä saamastaan palkasta vielä kaikki kulunsakin.

Vapaudu kaksinkertaisesta orjuudestasi vapaaksi kansalaiseksi.

Vierailija
19/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nuori ei kannattaisi vielä lyödä hanskoja tiskiin. Mä olen kohta 50 v ja jouduin YT:ssä työttömäksi. Hain aluksi hyvillä mielin hiljakseen kiinnostavia paikkoja. Lopulta hain melkein mitä vaan työtä. Tällöin tuli ongelmaksi, etteivät työnantajat uskoneet, että voisin edes kiinnostua niistä töistä.

Nyt alkaa jo toivo mennä. En vaan pääse mihinkään. Toivo alkaa sammua. Kiva lukee, että on luuseri, vaikka kymmeniä vuosia olin työelämässä. Ahdistaa jo etukäteen työkkärin yhteydenotot. Aktiivimalli vielä rangaistuksena päälle.

Minä taas nautin työttömyydestä. Olen suunnilleen samanikäinen.

Vierailija
20/43 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työn ensisijaisen tarkoituksena on tuottaa eliitille tuloja.

Kun tämän työnteon matematiikan oikein ymmärtää, orjan asemasta vapauteen pääsevä ottaa elämänsä uudelleen omiin käsiinsä.

Työnteon orja, joka saa vain murusia tekemänsä työn arvosta itselleen, pystyäkseen maksamaan muille huijareille korkoja asunto-autolainoistaan ja kulutusluotoistaan, on orjaakin alemmassa asemassa.

Orjan ei tarvitse tehdä työtä saadakseen maksaa asumisestaan ja ruoastaan, sillä hän saa ne ilmaiseksi orjanomistajalta.

Eliitille työtä tekevä maksaa työstä saamastaan palkasta vielä kaikki kulunsakin.

Vapaudu kaksinkertaisesta orjuudestasi vapaaksi kansalaiseksi.

vapaa kansalainen ei mitään tukia tarvi. Saat puolestani olla niin vapaa kuin haluat SITTEN kun kätesi ei enää ole minun taskuissani.