Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oleko kohdannut suomalaisena r.a.sismia missään toisessa länsimaassa, esim. Usassa?

Vierailija
24.01.2019 |

Itse luin kerran jutun suomalaisesta miehestä, joka kohtasi r.a.sismia Yhdysvalloissa. Asui ja oli töissäkin siellä. Mutta kerran kun mainitsi suomalaisuudestaan joillekkin jenkkimiehille, niin ne alkoivat olemaan töykeitä ja alkoi kuulumaan, "mene takaisin kotiisi" huuteluja.

Mutta oletko sinä tai tiedätkö ketään suomalaista, joka olisi kohdannut r.a.sismia tai muunlaista syrjintää syntyperänsä vuoksi jossain toisessa länsimaassa?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut jenkeissä enkä kohdannut rasismia siellä. Oli mukavaa.

Olen asunut jenkeissä enkä ole kohdannut rasismia siellä. Ei ollut mukavaa.

Vierailija
22/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa.

Suomenruotsalaista pohjanmaata ei varmaan lasketa toiseksi länsimaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Ruotsissa, etenkin ruotsalaisten työkavereiden toimesta.

Vierailija
24/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut rasismia Helsingissä. Olen maalta kotoisin ja töissä eräs helsinkiläinen koko ajan aukoo päätään ja haukkuu maalaisuuttani. Tämä henkilö on yli 30v mies. Tosin rahavaikeuksissa, perinnässä, ylipainoinen ja varmaan tyytymätön elämäänsä, joten ymmärrän hänen purkavan pahaa oloaan.

Just joo, klassisesti se on päin vastoin kuten hyvin osoitit kirjoituksessasi. Helsinkiläisiä haukutaan tälläkin palstalla ja usein. Eräs helsinkiläinen Helsinkiä edustava henkilökö sinua oikein haukkuu? Hän on ylipainoinnen ja rahavaikeuksissa jne? Kukaan muu ei hauku kuin sinä tässä. 

Vierailija
25/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani aikoinani aupairina Englannissa juutalaisperheessä tiesin olevani "samanarvoinen mutta erilainen". Perhe ja heidän tuttavansa olivat tosi mukavia ja fiksuja ihmisiä, ottivat minut viikoittaisiin rituaaleihin ja bat mitzvah'ssakin olin vieraana. Kuitenkin he tekivät aivan selväksi sen, että juutalaisyhteisön lapset eivät missään tapauksessa menisi muunlaisen kanssa naimisiin, eivät edes rakkaudesta. Noita juttuja kuunnellessani tuli outo olo: miten ei-juutalainen voi olla tasavertainen mutta kuitenkin kielletty?

Vierailija
26/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä Ruotsissa, etenkin ruotsalaisten työkavereiden toimesta.

Mitä työtä teet?

Millaista rasismia olet joutunut kohtaamaan?

Vierailija
27/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlannissa, jossa asuin pitempään jokunen vuosi sitten. Huudellaan että mene kotiin puolalainen (en ole puolalainen), haukutaan kielitaitoa (kuitenkin tein suht vaativia toimistotöitä englanniksi, eikä asiakkailta tai työkavereilta tullut valituksia), kysellään että oletko nyt tyytyväinen kuin pääsit pois sieltä entisestä Neuvostoliitosta... Turistia leikkiessä ja turistikohteissa oltiin kyllä supermukavia. Asiat meni usein ihan toisin heti, kun yritti hoitaa asioita virastoissa, sairaaloissa tai ihan vaikka kaupassa. Tai ihan vaikka omassa seurassaan odotteli bussia pysäkillä.

Vierailija
28/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut rasismia suomessa. Olen syntynyt ja elänyt koko elämäni suomessa, mutta koska toinen vanhemmistani on venäläinen, olen saanut 6-vuotiaasta asti r*ssittelyä ja painu sinne mistä oot tullutkin -huutelua.

N27

Älä paljasta kenellekään että toinen vanhemmistasi on venäläinen. Itse voin kertoa että olen supisuomalainen, tuskinpa siitä on siltikään mitään apua rasisteja vastaan.

Tuo on varmaan piilorasismia. Lisää tarkoitettavan hyvää , kun sanotaan että piilota etninen taustasi. Miksei siitä saisi olla ylpeä?

Itse olen kokenut rasismia vanhassa engl. siirtomaassa. Mutta koska minua luultiin englantilaiseksi.

Vierailija
29/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa virastossa ja kadulla nuorten taholta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan