Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oleko kohdannut suomalaisena r.a.sismia missään toisessa länsimaassa, esim. Usassa?

Vierailija
24.01.2019 |

Itse luin kerran jutun suomalaisesta miehestä, joka kohtasi r.a.sismia Yhdysvalloissa. Asui ja oli töissäkin siellä. Mutta kerran kun mainitsi suomalaisuudestaan joillekkin jenkkimiehille, niin ne alkoivat olemaan töykeitä ja alkoi kuulumaan, "mene takaisin kotiisi" huuteluja.

Mutta oletko sinä tai tiedätkö ketään suomalaista, joka olisi kohdannut r.a.sismia tai muunlaista syrjintää syntyperänsä vuoksi jossain toisessa länsimaassa?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut jenkeissä enkä kohdannut rasismia siellä. Oli mukavaa.

Vierailija
2/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa 70luvulla.

Olin jungmannina suomalaislaivassa ja uddevallassa menimme

kapakkaan ja kun ruotsalaiset kuulivat meidän puhuvan suomea

alkoivat halveksivasti puhua finnjääveleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Ranskassa, Italiassa, Ruotsissa ja Irlannissa. Olen siis asunut noissa maissa, en vain vieraillut. Varsinkin työpaikoilta löytyy aina joku k.pää. Toimistohommia, porukka ihan hyvin koulutettua, mutta k.pää on aina k.pää.

Vierailija
4/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että tämä ketju ei täällä kauan vanhene.

Vierailija
5/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

UK:ssa ei pienemmillä paikkakunnilla ulkomaalaisista tykätä.

Vierailija
6/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa, vuosi sitten Ikeassa asiakaspalvelijoiden toimesta

Vierailija
7/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa, Virossa, Ruotsissa, Kreikassa, Ranskassa, Kiinassa ja Egyptissä.

Vierailija
8/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohdannut Suomessa, ihan suomalaisten taholta.

Olen itse hämäläinen, kuulun erittäin vanhaan suomalaiseen sukuun ja heimoon. Olen siis todella etninen suomalainen.

Vierailija
9/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kohdannut Suomessa, ihan suomalaisten taholta.

Olen itse hämäläinen, kuulun erittäin vanhaan suomalaiseen sukuun ja heimoon. Olen siis todella etninen suomalainen.

Lisäys, ulkomailla en muista ikinä kohdanneeni rasismia, enkä Suomessa asuvien ulkomaalaisten taholta. Suomalainen ei suvaitse edes etnistä suomalaista.

Vierailija
10/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut rasismia suomessa. Olen syntynyt ja elänyt koko elämäni suomessa, mutta koska toinen vanhemmistani on venäläinen, olen saanut 6-vuotiaasta asti r*ssittelyä ja painu sinne mistä oot tullutkin -huutelua.

N27

Vierailija
11/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englannissa hermostuneet brexitin odottajat huutelevat kaikille ,

vaikka olisit asunut siellä vuosikausia.

Amerikassa 40 vuotta asunut siskoni on kokenut vain ihailua. Tyyliin: oo olet siis Suomesta , tosi hienoa, vain suomalaiset maksoivat sotavelkansa.

Olen asunut Ruotsissa, enkä koskaan kuullut pahaa sanaa suomalaisuudestani.

Vierailija
12/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut rasismia suomessa. Olen syntynyt ja elänyt koko elämäni suomessa, mutta koska toinen vanhemmistani on venäläinen, olen saanut 6-vuotiaasta asti r*ssittelyä ja painu sinne mistä oot tullutkin -huutelua.

N27

Älä paljasta kenellekään että toinen vanhemmistasi on venäläinen. Itse voin kertoa että olen supisuomalainen, tuskinpa siitä on siltikään mitään apua rasisteja vastaan.

Vierailija
13/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa alueella, jossa noin puolikas väestöstä on ruotsinkielisiä. Joidenkin asenne suomenkielisiin on erittäin nyrjällään.

Vierailija
14/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N27

R asistit eivät välitä ketä vihaavat jokainen joka on mitenkään vihattavissa kelpaa. Ihan sama oletko suomalainen vihattava, jota r asisti ei vain hyväksy. Opiskelin venäjää koulussa ja minuakin haukuttiin r.ssäksi, vaikka olen syntyperäinen suomalainen.

Vierailija
15/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä Suomessa. Puoliksi suomalainen ja puoliksi romanialainen olen.

Vierailija
16/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut Ruotsissa rasismia monen monta kertaa siellä työskennellessäni. Ruotsalaiset ovat rasistisimpia ihmisiä maan päällä ja erityisesti suomalaisia kohtaan.

Vierailija
17/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa, Norjassa ja Saksassa - en toki kaikkien paikallisten taholta, mutta joskus kyllä.

Vierailija
18/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että tämä ketju ei täällä kauan vanhene.

Niinpä_ "Aihe vapaa", mutta todellisuus on ihan toinen, kun aletaan täällä keskustella oikeista ongelmista.

Vierailija
19/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa alueella, jossa noin puolikas väestöstä on ruotsinkielisiä. Joidenkin asenne suomenkielisiin on erittäin nyrjällään.

Kerro tarkemmin.

Vierailija
20/29 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut rasismia Helsingissä. Olen maalta kotoisin ja töissä eräs helsinkiläinen koko ajan aukoo päätään ja haukkuu maalaisuuttani. Tämä henkilö on yli 30v mies. Tosin rahavaikeuksissa, perinnässä, ylipainoinen ja varmaan tyytymätön elämäänsä, joten ymmärrän hänen purkavan pahaa oloaan.