Naapuri ei avaa oveaan vaikka on kotona kun soitan ovikelloa.
Haluaisin henk.koht kutsua pihatalkoisiin tai jotain muuta pientä aina silloin tällöin, mutta tämä yksi naapuri ei avaa oveaan. Naurattevaa tästä tekee se, että joskus olen kävellyt hänen perässään ja nähnyt kun hän menee sisälle ja heti perään yritän soittaa ovikelloa niin ei avaa.
On valot päällä ja ääniä kuuluu mutta oveaan ei avaa.
Mistä voi johtua? Meillä pieni pihapiiri joten ihan "tuttuja" naamoja tässä ollaan tätä yhtä lukuunottamatta.
Kommentit (145)
En avaa ovea jos en tiedä kuka siellä oven takana on. Meidän asuinalueella on nyt alkanut käymään feissareita jotka kulkevat ovelta ovelle eivätkä meinaa uskoa kun sanoo ei kiitos. Toivottavasti kielletään kotioville tuleminen näiltä pian! Ja onhan se nykypäivänä ihan turvallisuuskysymyskin olla avaamatta ovea tuntemattomille. Sukulaiset, ystävät ja tuttavat ovat sopineet tulonsa tai soittavat ennen tuloaan.
Tule ap minun ovelleni. Avaan oven ja sinä lähdet niskapers-otteella. Voi olla, ettet sen jälkeen kävele perässäni.
Voin vaan todeta, että suomalaiset erakoituvat yhä enemmän. Ei puhuta kenellekään. Tietysti pitäisi small-talkkia harrastaa, eikä ole pakko mennä yksityisyyteen.
Sitte pimahtaa kun alkaa puhumattomuus ahdistaa.
Käytöshäiriöinen on kun ei edes tervehdi talossa.
Suomi-poika ei saa apua kun muita kieliä puhuvat saavat avun heti. Onko teidän talossa ulkomaalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin henk.koht kutsua pihatalkoisiin tai jotain muuta pientä aina silloin tällöin, mutta tämä yksi naapuri ei avaa oveaan. Naurattevaa tästä tekee se, että joskus olen kävellyt hänen perässään ja nähnyt kun hän menee sisälle ja heti perään yritän soittaa ovikelloa niin ei avaa.
Mistä voi johtua? Meillä pieni pihapiiri joten ihan "tuttuja" naamoja tässä ollaan tätä yhtä lukuunottamatta.
Et sitten siinä käytävällä voi kertoa pihatalkoista?
Vierailija kirjoitti:
Tule ap minun ovelleni. Avaan oven ja sinä lähdet niskapers-otteella. Voi olla, ettet sen jälkeen kävele perässäni.
Älä nyt isoa, kai rappukäytävässä saa kulkea rauhassa. Entä jos soittaja olisikin ehkä jonkun muun maalainen. Rohkenisitko, tai jos näiden kakarat riehuisivat pihalla ja rapussa äänekkäästi?
Vierailija kirjoitti:
Voin vaan todeta, että suomalaiset erakoituvat yhä enemmän. Ei puhuta kenellekään. Tietysti pitäisi small-talkkia harrastaa, eikä ole pakko mennä yksityisyyteen.
Sitte pimahtaa kun alkaa puhumattomuus ahdistaa.
Käytöshäiriöinen on kun ei edes tervehdi talossa.
Suomi-poika ei saa apua kun muita kieliä puhuvat saavat avun heti. Onko teidän talossa ulkomaalaisia?
Mä puhun tuntemattomille ja tunnen kauppojen myyjätkin.
Ovea en avaa, haluan olla kotona rauhassa.
Eikä meillä ketään käy noin vaan.
Lapset jo teinejä niin ei niiden kaveritkaan tuu noin vain.
Naapureilla ei pitäisi olla mitään asiaa meille.
Yleensä oven takana jotkut kerjääjät.
Muutenkin ollaan aina vähissä vaatteissa, ei voi edes avata ovea.
Mulla nytkin kerrasto päällä.
Ihan sairasta seurata naapuria ja käydä soittelemassa ovikelloa! Jos minulle joku naapuri noin tekisi, että tullaan oven taakse rimputtelemaan, niin arvaa saisko kuulla kunniansa!
Minun isäni, nyt jo kuollut mutta muutama vuosi sitten hän sai sydänkohtauksen. Hän ei osannut soittaa eikä ymmärtänyt miten soitetaan ja oli kovin hätääntynyt, tästä yhtäkkiä tulleesta puristavasta kovasta rintakivusta.Hän oli mennyt rappuun ja soittanut naapurin ovikelloa tai tarkemmin hän oli soittanut kolmea eri ovikelloa hädissään, joista kukaan ei avannut. Kaiteesta pidellen ja järkyttyneenä hän oli vielä kokeillut viimeistä siinä kerroksessa olevaa ovikelloa.Sieltä oli nuori mies avannut ja nähnyt tilanteen vakavuuden ja soittanut ambulanssin joka oli tullut pillit soiden.Kello oli ollut siinä puolen yön tienoilla. Ymmärrän että ensin voi säikähtää naapuri että kuka soittaa ja vielä yöllä,mutta joku voi olla siellä oikeasti kuoleman vaarassa ja yrittää hakea apua naapurista.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan ihmisiä, jotka ei osallistu talonyhtiön talkoisiin. Ei mitään sosiaalisuutta. Kuitenkin heitäkin ilahduttaa siisti pihapiiri, jonka muut ovat omalla ajallaan ja ilman palkkaa hoitaneet!
Vihaan siistiä pihaa ja talkoisiin osallistujia. Kuules vihaaja, talkoot ovat täysin vapaaehtoisia. Talkoista ei makseta palkkaa. Koskaan. Saathan sinä palkaksi vihata osallistumattomia ja ylenkatsoa heitä. Nauti. Ja ihan omalla ajallasi, ajatella sentään.
Vierailija kirjoitti:
Soita puhelimella hyvä ihminen.
Tuontyyppiset ihmiset ei todellakaan vastaa tuntemattomiin numeroihin, jos nyt numeronsa sattuisi julkinen olemaan.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään avaa ovea. En osallistu talkoisiin ja muihin pihajuttuihin. On parempaakin tekemistä kuin olla yhtä suurta perhettä. Moikkaan naapureille, kun lähden ovesta ulos mutta siihen se jää. Juorumuijat päivystää muutenkin aina tossa pihassa ja haukkuu niitä naapureita, jotka ei ole juuri sillon ringissä läsnä. Miksi haluasin oppia tuntemaan paskaa puhuvia ihmisiä. Sitten yhdessä ne tekee kaikenlaista. Se on niin teennäistä sontaa, että tosta sais hyvän tv sarjan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan ihmisiä, jotka ei osallistu talonyhtiön talkoisiin. Ei mitään sosiaalisuutta. Kuitenkin heitäkin ilahduttaa siisti pihapiiri, jonka muut ovat omalla ajallaan ja ilman palkkaa hoitaneet!
Sinunlainen ihminen on syy miksi ei kiinnosta osallistua oman pihan talkoisiin ja muihin juttuihin. Olen sosiaalinen, mutta valitsen kenelle olen sosiaalinen ja pihakyttä ei siihen kuulu. Se, että teette omalla ajalla ilman palkkaa huoltoyhtiöiden työt, niin sehän on vaan omaa tyhmyyttä. Pihatalkoot ei ole mikään pakollinen juttu taloyhtiössä. Naurattaa nämä hallituksen puheenjohtajat jossain vtun pihayhteisössä. Se sisäpiiri luulee olevansa jotain tärkeää yhteiskunnassa. Jos mulla on ongelma, niin soitan isännöitsijälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisellä olekaan oikeutta päättää, kenelle ovensa avaa?
Ei ole! Ap:n kaltaisten henkilöiden järjestämät pihatalkoot pupuleikkeineen ja pussijuoksuineen ajaa kaiken muun edelle...
Kun meillä oli pihatalkoot, järjestin itselleni aina menoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ihmisellä olekaan oikeutta päättää, kenelle ovensa avaa?
Ei ole! Ap:n kaltaisten henkilöiden järjestämät pihatalkoot pupuleikkeineen ja pussijuoksuineen ajaa kaiken muun edelle...
Kun meillä oli pihatalkoot, järjestin itselleni aina menoa.
Niissä talkoissa on aina samat naamat ja sitten kaksi sellasta naamaa väkisin, jotka ei kehtaa olla osallistumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soita puhelimella hyvä ihminen.
Tuontyyppiset ihmiset ei todellakaan vastaa tuntemattomiin numeroihin, jos nyt numeronsa sattuisi julkinen olemaan.
Miksi vastaisi ja olisi julkisena numero. Mulla on numero annettu niille keille olen halunnut antaa, eikä numeroani näy missään.
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa et tee mitään muuta kuin omassa sisimmässäsi harmittelet omaa saamattomuuttasi. Siksi lapsellinen uho. No, eihän käsiksi käyminen toki järkevää olisikaan.
En varmasti avaa. Pistä lappu postiluukusta.
Voi olla mt ongelmia, voi pelätä ihmisiä.
Jos eristäytyy kokonaan.
"joskus olen kävellyt hänen perässään ja nähnyt kun hän menee sisälle ja heti perään yritän soittaa ovikelloa"
Onko lääkityksesi kunnossa? Jos tämä ei ole trolli niin olen kyllä aika sanaton.