Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttuuko elämä koskaan paremmaksi 30v jälkeen?

Vierailija
24.01.2019 |

Viimeisen 5v aikana kaikki sosiaaliset suhteet ovat laimenneet. Vanhat kaverit ovat pariutuneet, hankkineet lapsia tai muuttaneet ulkomaille. Kenelläkään ei ole aikaa nähdä ja sitä vain möllöttää kotona koulun/duunin jälkeen. Ei ole mitään kivoja juttuja mitä odottaa ja kaikki on vain arkista suorittamista

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama räällä, kunnes hoksasin alkaa veivaamaan tumppuun.

Vierailija
2/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joskus kaipaan tuota kun nyt tulee kotiin piiitkän päivän jälkeen ja sen jälkeen saat muutaman tunnin ajan toimia viihdytysjoukkoina taaperolle ja kun lapsi menee nukkumaan, niin itse on jo niin väsynyt että jaksaaa vain raahautua sänkyyn ja jäädä sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se johdu iästä, olet vain jäänyt paikalleen kun muut ovat menneet eteenpäin elämässä. Mieti, mitä haluaisit oikeasti tehdä ja lähde toteuttamaan sitä. Oli se sitten muutto uudelle paikkakunnalle, asunnon vaihto, lomamatka, kitaransoiton opettelu, koiran hankkiminen tai mitä vaan. Nyt sinulla on aikaa toteuttaa unelmia.

Vierailija
4/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se johdu iästä, olet vain jäänyt paikalleen kun muut ovat menneet eteenpäin elämässä. Mieti, mitä haluaisit oikeasti tehdä ja lähde toteuttamaan sitä. Oli se sitten muutto uudelle paikkakunnalle, asunnon vaihto, lomamatka, kitaransoiton opettelu, koiran hankkiminen tai mitä vaan. Nyt sinulla on aikaa toteuttaa unelmia.

Haluaisin, että kaikki olisi niin kuin ennenkin. Hengailtaisiin porukalla, käytäisiin juhlimassa tai syömässä, reissattaisiin jne.

AP

Vierailija
5/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissäkäyntiä, lasten perässä menoa ja heistä huolehtimista, hieman treeniä ja kaupassa käyntiä. Tuota se elämä on. Aika harvoin enää näkee kavereita tai ehtii jaksaa käydä missään.

Vierailija
6/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin, että kaikki olisi niin kuin ennenkin. Hengailtaisiin porukalla, käytäisiin juhlimassa tai syömässä, reissattaisiin jne.

AP

Juuri tuotahan se paikoilleen jämähtäminen on: halutaan, että kaikki pysyisi ennallaan, mikään ei muutu. Perusta sinäkin perhe. Muuten on edessä aika tylsä ja yksinäinen elämä aikuisena.

Vierailija
7/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Juuri tuotahan se paikoilleen jämähtäminen on: halutaan, että kaikki pysyisi ennallaan, mikään ei muutu. Perusta sinäkin perhe. Muuten on edessä aika tylsä ja yksinäinen elämä aikuisena.

Ei ole kiinnostusta perustaa perhettä. Lähinnä mua kiinnostaisi kuulla perheettömien 30+ miesten ja naisten kokemuksia siitä menikö tämä tyhjyyden ja yksinäisyyden tunne jossain vaiheessa itsestään ohi vai teittekö jotain. Kaikki muut asiat elämässä ovat mielestäni hyvin

AP

Vierailija
8/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parantunut kyllä kaikki asiat elämässä 30 jälkeen. Tosiystävät ovat erottautuneet muista, olen perustanut perheen, palkkani on hyvä, asuntomme on mukava, kivoihin harrastuksiin on varaa, hyvään ruokaan on varaa, viikonloppuisin on mielekästä tekemistä (ei enää baari-iltoja).

Kymmenen vuotta sitten kutakuinkin kaikki oli huonommin. Ainoastaan matkustelua kaipaan ajoittain niistä ajoista. Nyt tulee tehtyä vain pari löhölomaa vuosittain.

Vierailija
9/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mitä vastoin käymisiä olisi niin koen aina eläväni parasta aikaani, en ajattele nuoruuteeni menneen ja vanhuuden tulleen, itse asiassa en koe kiskaan olevani ”jonkun” ikäinen.

Ehkä tämä on joku elämän katsomus ja elämis kysymys?

En kuvittele elämäni olleen joskus parempaa tai mahdollisesti tulevaisuudessa parantuvan, mä elän aktiivisesti niitä asioita mitkä tekevät minut onnelliseksi. Niin ja minun onnellisuus ei ole kiskaan ollut sidottuna toisiin ihmisiin, edes mieheeni joka nyt on ihanin tyyppi jonka tiedän.

N33

Vierailija
10/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Mulla on samanlainen tilanne ku ap:llä. Mistä mä löytäisin sen miehen, joka mun kanssa haluaisi lisääntyä? vastaus: en mistään

Vierailija
11/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä elämä on 30+ parempaa kuin ennen. Tunnen itseni paremmin enkä ole enää niin epävarma tai riippuvainen muiden mielipiteistä. Koen olevani vapaa ja onnellinen. Voin keskittyä tekemään juuri niitä asioita, jotka tekevät minut tyytyväiseksi.

Mun lähipiirini tosin koostuu muistakin perheettömistä ihmisistä, joten en ole yksinäinen. Tosin pystyn kyllä ihan hyvin yksinkin esim. matkustelemaan, jos ei seuraa irtoa mukaan.

Vierailija
12/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi muuttua.. - Itse ainakin koen monesti helpotusta siitä, että olen jo vähän iäkkäämpi enkä ikuisesti epävarma teini-ikäinen...   

Vierailija
13/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremman jälkeen muuttuu huonommaksi jonka jälkeen paranee. Elämä on muutosta. Ilman muutosta ei ole elämää?

Vierailija
14/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, moni vanha tuttava on perustanut perheen ja ei ehdi/jaksa viettää yhtä paljon aikaa kaveriporukalla. Toisaalta, olen löytänyt uusia kavereita ja uusia asioita elämääni. Joten en voi valittaa. Et vaan voi jäädä odottamaan että elämä palautuisi entiselleen, koska se ei palaa! Sen sijaan voit vielä kokea paljon uutta ja kivaa, uusien kavereiden kanssa. Usko pois.

Vierailija
15/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ainakin mennyt huonommaksi. Koin urahuipun 32-33-vuotiaana. Perhettä en saanut. Harrastuksissakaan ei taidot riitä. Olisi kiva olla edes kavereita ja illanviettoja. Ei ole niitäkään enää.

Vierailija
16/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki mitä toivot on jo täällä." Ei tulevaisuus voi ihmeitä tuoda muassaan. Kyse on mahdollisuuksien näkemisestä ja perspektiivistä. Jos et arvosta asiaintilaa nykyhetkenä, mieti mikä se aiheuttaa ja muuta se. Eivät asiat itsekseen odottamalla yleensä muutu.

Vierailija
17/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Muut ovat aikuistuneet, sinä taas haluat viettää pitkitettyä nuoruutta.

Vierailija
18/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon takia moni niin kovasti haluaa löytää parisuhteen ajoissa. Jotkut on tyytyväisiä siihen suhteeseen, ja jotkut sitten haluavat lapsiakin. Kukaan ei kuitenkaan halua olla se, joka jää yksin, ja jolle ei enää löydy seuraa illanviettoihin ja matkoille.

Vierailija
19/54 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Vaihdetaan kavereita. Omat kaverini haluaisivat edelleen hengailla porukalla jopa monta kertaa viikossa, käydä juhlimassa ja reissaamassa kavereiden kesken, mutta itse nautin paljon enemmän kotoilusta ja joskus kahvittelusta yhden kaverin kanssa kerrallaan. Kaikki ollaan 30+. Tuntuu yksinäiseltä, kun ketään kaveria ei oikein saa rauhallisempaan ajanviettoon, aina pitäisi olla lähdössä baariin tai istumassa iltaa isolla porukalla kuin teinit konsanaan. Meitä on moneksi.

Vierailija
20/54 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Muut ovat aikuistuneet, sinä taas haluat viettää pitkitettyä nuoruutta.

Voi olla. Olisi kiva tietää mitä tekevät ne perheettömät sinkut, jotka eivät vietä "pitkitettyä nuoruutta" ja ovatko he olotilaansa tyytyväisiä

AP