Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yökylässä Maria Veitola: Jorma Uotinen

Vierailija
24.01.2019 |

Onpa kyllä makea kämppä Jormalla. Mistäköhän Maria piilovi###ilee Uotiselle?

Kommentit (366)

Vierailija
261/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette taida tietää miten, millä käytöksellä ja millasta seuraa herra baarista jatkoille halajaa? Vois mielipide muuttua.

No kerro meille muillekin, vihaan näitä "minäpä tiedän mutta en kerro"-puolipaljastuksia.

Vierailija
262/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jorma ei asu tuossa talossa, jossa ohjelma on kuvattu. 

t. naapuri

Eikä muuten asu siinäkään talossa toisessa Töölön osoitteessa, jonka Eniro ilmoittaa hänen osoitteekseen.

Seuraavaksi sinun pitää kysyä maistraatista suoraan.

Ei tarvitse kysyä, kun ei tarvitse tietää, missä hän asuu. Laitoin vain tietoni, missä ei ainakaan asu, koska itse asun siellä.

Ok, vaikutti siltä, että kiinnostaa todella paljon, koska olet enirostakin tietoja katsellut.

Voipi olla muitakin syitä kuin kiinnostus tai uteliaisuus,  millä asioita selviää tai, miksi niitä pitää selvittää tai miksi asiat täällä yhteiskunnassa pyörii. Ihan vain tiedoksi.

Toki, mutta miksi ihmeessä joku selvittelisi, onko eniron osoitetiedot Uotisesta paikkansapitäviä.

Muusta kuin kiinnostuksesta tai uteliaisuudesta.

Jos vaikka viran puolesta osoitetietoja ihmisistä tarvitsee, niin ne löytyy muualta.

Ei sitä tarvitse hävetä, jos on utelias, sehän kuuluu ihmisen lajityypilliseen käyttäytymiseen.

Eli olisko niin, että ulkopuolelta kuvataan väärää, esim. samantyyppistä taloa, mielikuvan luomiseksi, mutta niin ettei oikea paikka paljastu. Sisällä kuvattu voi olla oikeassakin paikassa. Ei sillä, mun mielestä ihmiset oli ohjelmassa paljon kiinnostavampia kuin joku kämppä.

Reino Nordinin jaksostahan editoitiin jälkeen päin pois kohtaus, josta kävi ilmi asunnon sijainti ja ulko-ovi. Heillehän sisäänkäynti on suoraan kadulta.

Hassua, koska Iholla -sarjassa aikanaan sisäänkäynti näkyi moneen kertaan, siitä sen itsekin tiedän.

Ehkä eivät tulleet silloin ajatelleeksi asiaa, kun olivat muuttamassa ko asunnosta pois. Mutta ovatkin palanneet takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ole Uotisen oma koti. Nimi ovessa lyhyt + himmennetty. Peilikaappikin tyhjä kylpyhuoneessa. Täysin persoonaton huusholli, kuin hotelli. Varmaan tarkoitettu esim. oopperassa, teatterissa vieraileville taiteilijoille tms.

Vierailija
264/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole Uotisen oma koti. Nimi ovessa lyhyt + himmennetty. Peilikaappikin tyhjä kylpyhuoneessa. Täysin persoonaton huusholli, kuin hotelli. Varmaan tarkoitettu esim. oopperassa, teatterissa vieraileville taiteilijoille tms.

Minusta taas oli ihan Uotisen persoonaan istuva.

Vierailija
265/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuvia kämpästä

https://www.is.fi/viihde/art-2000005975370.html

Produce placement- palatsi.

Kodikkuus kaukana.

Kiillottelee varmaan kaiken vapaa-aikansa jotain oivatoikan lasilintuja...

Vierailija
266/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan vielä paremmaksi: oletteko varmoja, että Veitola oli tuolla todellakin yötä, vai kävikö nukkumassa kotonaan xD

Vierailija
267/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. naapuri

Eikä muuten asu siinäkään talossa toisessa Töölön osoitteessa, jonka Eniro ilmoittaa hänen osoitteekseen.

Eniro ja Fonecta ottavat osoitetiedot liittymän omistajan perusteella, joka voi Uotisen tapauksessa hänen firmansa tai joku muu.

Ei löydy minunkaan oikeata osoitetta, vaikka olen asunut tässä osoitteessa jo 7v, kun liittymän omistaa firma ja osoitetietoni menevät ihan toiseen kaupunkiin, missä asun.

Vierailija
268/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pettynyt, että Jorma asuu vuokralla. Jotenkin hänestä henkii yläluokkaisuus, mutta se onkin vaan päälleliimattua. 

Yläluokka asuu vuokralla. Näin Euroopan kulttuurikaupungeissa aivan yleisesti. "Oma tupa, oma lupa" -ajatus kuuluu maatalousvaltaiseen yhteiskuntaan.

Vierailija
269/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitetaan vielä paremmaksi: oletteko varmoja, että Veitola oli tuolla todellakin yötä, vai kävikö nukkumassa kotonaan xD

Mä olen aina miettinyt tätä. Nukutaanko oikeasti hotellissa, tehdäänkö kuvaukset oikeasti jo yhdessä päivässä? Onko asiat noin, miltä näyttävät?

Vierailija
270/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina miettinyt tätä. Nukutaanko oikeasti hotellissa, tehdäänkö kuvaukset oikeasti jo yhdessä päivässä? Onko asiat noin, miltä näyttävät?

Samaa miettinyt. Oliko kyseessä Uotinen vai naapurin Jorma.

Vierailija
271/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt. Oliko kyseessä Uotinen vai naapurin Jorma.

Ja oliko kyseessä Uotisen jorma vai naapurin jorma. Mä vaan en kykene hankkimaan elämää.

Vierailija
272/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako kukaan sanoa, mistä toi samppanja cooleri on ostettu?

Se on Georg Jensenin:

https://www.stockmann.com/product/indulgence-grand-cooler/1172580106

eeiiii halpa

Se oli kyllä tämä yhden pullon pienempi samppanjajäähdytin, hinta 215 €.

https://www.stockmann.com/product/cocktail-samppanjajaahdytin/1172579015

Vierailija
273/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pettynyt, että Jorma asuu vuokralla. Jotenkin hänestä henkii yläluokkaisuus, mutta se onkin vaan päälleliimattua. 

Yläluokka asuu vuokralla. Näin Euroopan kulttuurikaupungeissa aivan yleisesti. "Oma tupa, oma lupa" -ajatus kuuluu maatalousvaltaiseen yhteiskuntaan.

Se on muutenkin aika suomalainen piirre, että asunnon omistamisesta edes väännetään jotain kriteeriä yhteiskunnalliseen statukseen.  Varsinkin, asuntoja omistetaan meillä kaikissa yhteiskuntaluokissa. Duunarit ja köyhätkin.

Vierailija
274/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin taitaa olla. Monet kuuluisat julkkikset asuvat vuokralla ja ovat aina asuneet. Kuten Baba Lybeck ja Roman Schatz.

Vierailija
275/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin kommentoitiin Ilta-Sanomissa eilen Jorman asuntoa. 

"Töölöntorin vihreä talo, jossa mieheni tytär asui vuosia sitten. Hienot näkymät runskille ja kauas merelle. Uotisella upea koti."

"Tuo asunto on Vakuutusyhtön vuokratalo. Siis ne kaikki olivat ensin vuokra-asuntoja. Neliöitä on 125. Jos omistaa noin kalliita taide-esineitä ei varmasti asu vuokralla. Moni menetti omaisuutensa 90-luvulla. Voi olla että näin väärin tai muistan väärin. Serkkuni on oopperan tanssija, eläkkeellä. Kiva kuitenkin että Jorma voi nyt hyvin. Kotini on siinä lähellä Hesperiankadulla. Ei se mitään vaikka ohjelmaa varten leikitään vähän suomi-filmin kulisseja, ja ollaan ihan hemuleja. Töölöö rules."

Vierailija
276/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jormalla oli mustat Pantonin tuolit. Ne on hienot ja kalliit.

Vierailija
277/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. naapuri

Seuraavaksi sinun pitää kysyä maistraatista suoraan.

Ei tarvitse kysyä, kun ei tarvitse tietää, missä hän asuu. Laitoin vain tietoni, missä ei ainakaan asu, koska itse asun siellä.

Ok, vaikutti siltä, että kiinnostaa todella paljon, koska olet enirostakin tietoja katsellut.

Voipi olla muitakin syitä kuin kiinnostus tai uteliaisuus,  millä asioita selviää tai, miksi niitä pitää selvittää tai miksi asiat täällä yhteiskunnassa pyörii. Ihan vain tiedoksi.

Toki, mutta miksi ihmeessä joku selvittelisi, onko eniron osoitetiedot Uotisesta paikkansapitäviä.

Muusta kuin kiinnostuksesta tai uteliaisuudesta.

Jos vaikka viran puolesta osoitetietoja ihmisistä tarvitsee, niin ne löytyy muualta.

Ei sitä tarvitse hävetä, jos on utelias, sehän kuuluu ihmisen lajityypilliseen käyttäytymiseen.

Sitäkään ei tarvitse hävetä, jos ei ymmärrä, että Uotisen osoitetta voi olla selvitetty ihan muista syistä kuin uteliaisuudesta. 

Veikkaan, että selkeästi suurin osa ihmisten osoitteiden selvittämiseen johtuu muista syistä kuin uteliaisuudesta, noin niinkuin yleensä.

Vierailija
278/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että Jorma asuu oikeasti tuossa. Asunto on tuunattu osin hänen tavaroillaan...

Vierailija
279/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille fakta: Uotinen ei asu siinä talossa, jossa ohjelma kuvattiin. Koittakaas nyt uskoa. Tai no, samapa tuo, ei ole pakko uskoa. :)

Talossa asuu muutama muu julkkiksen tapainen  kylläkin. 

Vierailija
280/366 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin jäi vaikutelma, ettei ole Jorman koti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän