Jos olisit vuokranantajallesi taloudellista vahinkoa aiheuttanut asukas, miten mieluiten korvaisit asian?
A) Maksat vahingon
B) Otat vuokrankorotuksen,,jota ei ole tehtynä eikä ilman tätä olisi tehty
C) Jätät asian levälleen, jolloin jos jotain hajoaa tai muuten tarvitset, vuokranantaja ei pidä asioittesi kanssa mitään kiirettä tai hoida niitä kovinkaan hyvin
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vuokrantajana vähennät sen satasen verotettavasta tulosta. Piste.
Ja myyt asunnon pois, kun on noin helvetin vaikeaa.
En myy, odotan periväni samasta taloyhtiöstä vielä 2-3 asuntoa.
Ap
Oon kyseistä taloyhtiötä rakennuttamassa olleen jälkeläinen.
Ap
Ja vuokraa saan korottaa kuulemma missä kuussa haluan, jos en ole sitä ennen sinä vuonna korottanut :)
Ap
Se vaan kun en tiedä, minkä vaihtoehdon mun vuokralainen haluaa :/
Ap
Vois sanoa vuokralaiselle perusteluissa vuokrankorotukselle, että jouduin takiasi myös liittymään vuokranantajiin, ja maksamaan jäsenmaksun. Se nosti kulujani, jotka nyt SÄ maksat. Vuokra on muutenkin alakanttinen alueen yleiseen vuokratasoon nähden. :)
Ap
Minulle joskus soitti edellinen vuokranantaja kun olin jo muuttanut pois kyseisestä asunnosta. Hän väitti että minä olin tehnyt pyöreät painaumat muovimattoon, vaikka ne olivat siellä jo kun muutettiin sisään.
Yllätyin hieman, nainen vaikutti niin kunnolliselta, eikä hänellä varmasti ollut vaikeuksia vuokrata asuntoa eteenpäin. Ehkäpä mieli teki hänelle tepposet.
Kirjatkaahan yhdessä ylös kaikki virheet ennen muuttoa.
Mulla ei ole tänä vuonna pääomatuloista verotettavaa tuottoa. Tappiot syö sen ilmankin tätä. Toki tämä siirtää muun tappion hyödyntämistä eteenpäin, mutta ei se nyt vaikuta mitään.
Ap