Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eronneet: Miten teillä jaetaan lasten elatuskulut?

Vierailija
24.01.2019 |

Ihan käytännössä siis. Maksaako jompi kumpi toiselle elareita, vai jaetaanko kulut muuten ja miten.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa pientä elatusmaksua ja kela loput eli saan minimin. Yksin huolehdin ja maksan kaiken. Ei exällä kiinnosta ja koska en mokoman kanssa halua olla tekemisissä niin en pyydä mitään. Onhan tässä kulua ollut ja tulossakin mm. Keskimmäinen haluaa hakea lukioon nyt yhteishaussa.

Vierailija
2/8 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vastaavat lasten ruoka-ym. kuluista omalla viikollaan ja tietenkin oman kotinsa hankinnoista ja lomamatkoista. Kaikki muut lasten kulut maksetaan puoliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä maksan exälleni elareita 200 euroa kuukaudessa ja exäni maksaa luonani asuvalle jo 18-vuotiaalle lukiolaiselle 300 euroa koulutuskorvausta. Lisäksi maksamme tuon nuoremman lukiokirjat ja muut koulukulut puoliksi, samoin harrastuksiin menevät kulut. Myös vanhemman lapsemme harrastuksiin annamme saman verran rahaa - hän maksaa osan itse, koska saa tosiaan tuota koulutusavustusta. Jos tulee isompia hankintoja kummallekaan, osallistumme niihin yhtä suurella panoksella, yleensä nuoremman kohdalla 50/50, kun hänellä ei vielä ole minkäänlaisia tuloja.

Vierailija
4/8 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäinen tyttö. Minä maksan vakuutukset, vaatteet. Isänsä maksaa 200e/kk elareita sekä tarvittaessa ja pyydettäessä enemmän. Esim. rippileirin maksamme puoliksi, harrastuksen maksaa isä (kertaluontoinen maksu.) Reissut ja retket maksaa se vanhempi kenen kanssa tyttö menee. Vuosi sitten kävi isänsä kanssa Thaimaassa ja pari vuotta sitten mun kanssa Kanarialla.  Meillä hyvät ja asialliset välit.

Vierailija
5/8 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää

Vierailija
6/8 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten isä maksoi säännöllisesti vain ja ainoastaan sovitut 150 egee per/kk lapsistaan. Tapasivat joka toinen viikonloppu sekä kerran viikossa arkena, joten silloin toki ruokki tms omalla kustannuksellaan.

Vierailija
7/8 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen tili, johon menee lapsilisät + molemmat maksaa tulojen suhteessa tietyn summan joka kuussa. Sieltä maksetaan sitten kaikki lasten kulut, paitsi asumiseen ja ruokaan menevät, jotka molemmat hoitavat tahoillaan. Mutta siis harrastukset, vakuutukset, vaatteet ja muut hankinnat, lasten puhelinlaskut jne. menee yhteiseltä tililtä. 

Vuoroviikot. 

Vierailija
8/8 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muut vuoroviikkolaiset toimivat lapsilisän suhteen? Meillä se laitetaan puoliksi. Tuttavaperheessä taas lapsilisä menee äidille, ja siitä hoidetaan lasten vaate- ym. kulut. Äiti siis ostaa vaatteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme