Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvatus ja lapsenlapset - oliko ennen muka huonommin?

Mummo55
24.01.2019 |

Luin sellaista kirjaa kuin Rakas lapsi. Kirjoittaja on Vappu Taipale, jonka muistan olleen ministerikin. Hän kirjoittaa, että koskaan Suomessa asiat eivät ole olleet lapsilla niin hyvin kuin nyt.
Saanen olla eri mieltä. Kyllä ainakin omat lapsenlapseni ovat aika kiittämättömiäsaanko tässä suoraan nyt sanoa. Eivät auta kotitöissä ja ovat kännyköillään ihan koko ajan.

Omassa lapsuudessa ei ollut paljon ruokaa, mutta oli hyvä kuri. Kun olin nuori äiti, oli tarpeeksi hyvä kuri.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nykyään ovat asiat paremmin. Lapset tarvitsevat vanhemmiltaan aikaa, ymmärrystä ja vuorovaikutusta. Ennen siihen ei useinkaan ollut mahdollisuutta tai siihen ei kannustettu. Hemmottelu voi olla nykyään ongelma joissain perheissä, mutta se on pientä verrattuna siihen että lapsia ei saa enää vähätellä, lyödä, haukkua, jättää henkisesti yksin tai konkreettisesti pihalle yksin jos 2-vuotiaina.

Ei lämmin ja läsnäoleva kasvatus mitenkään automaattisesti johda pilallehemmotteluun.

Vierailija
2/4 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä vaan Vappu on viisas nainen! Olen seurannut hänen tekemisiään jo vuosikymmeniä. Meitä mummoja tarvitaan! Katsokaas tämä. https://www.youtube.com/watch?v=A4U6n9XOb0g

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/4 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu-fani kirjoitti:

Mutta kyllä vaan Vappu on viisas nainen! Olen seurannut hänen tekemisiään jo vuosikymmeniä. Meitä mummoja tarvitaan! Katsokaas tämä. https://www.youtube.com/watch?v=A4U6n9XOb0g

Ihana video <3 Kyllä Vappu tietää!! 

Vierailija
4/4 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurinpito on nimenomaan se mikä aiheuttaa lapselle kokemuksen kylmistä vanhemmista jotka eivät välitä.

Tähän on myös lainsäätäjä puuttunut, kun kurinpito kiellettiin lailla 80-luvulla. Tänä päivänä onneksi lähes kaikki perheet ovat siirtyneet asettamaan lapsille rajoja sen sijaan, että pitäisivät kuria.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän