Kun intissä ei edes lämmintä ruokaa saa!
Repesin ihan täysillä luettuani Hesarin tämänpäiväisen uutisen. Joku mamma suivaantunut, kun ei poijjalleen edes LÄMMINTÄ LOUNASTA enää intissä tarjota! Kyllä ovat v*hervassarit tämänkin maan nyt lopullisesti mädättäneet, ensin kasvisruokaa ja tämäkin vielä!
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005975862.html
(Oikeesti: ei se, että ruoka on lämmin, mitenkään sitä energiasisältöä lisää. Voipa oikeassa sodassakin tulla aikoja, ettei pääse nauttimaan äidin makaronilootasta. Intti on intti eikä mikään päiväkoti.)
Kommentit (84)
Ja toiset saman ikäiset vähän tummemmat tapaukset marisee siitä kun heille valmiiksi tehty lämmin ruoka joka heille vielä ilmaiseksi tarjotaan ruokalassa on heidän makuunsa mautonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intistä mitään tietämättömät mammat taas toksisesti femspleinaamassa miesten asioita.
Menkää itse 24h vuorokaudessa pakkasella kannonnokkaan istumaan ja järsimään jäistä maksapasteijaa tuubista. Tulkaa sen jälkeen kertomaan oliko mukavaa.
Juu, se on kovaa koulutusta kun aletaan mummonpotkijoista kasvattaa oikeita miehiä.
"Mummonpotkijoista".
Kertoo kaiken taas tämä kommentti palstan naisista ja palsta miesvihasta.
Äidin pikku tissiposkiveeti olisi kyllä kuvaavampi sana nykypojille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Intistä mitään tietämättömät mammat taas toksisesti femspleinaamassa miesten asioita.
Menkää itse 24h vuorokaudessa pakkasella kannonnokkaan istumaan ja järsimään jäistä maksapasteijaa tuubista. Tulkaa sen jälkeen kertomaan oliko mukavaa.
Juu, se on kovaa koulutusta kun aletaan mummonpotkijoista kasvattaa oikeita miehiä.
Ei ole koulutus mennyt ihan putkeen kun tilalle tulee vaimonhakkaajia ja pettäjiä joista saa täällä joka päivä lukea.
"Ennen oli miehet rautaa
Laivat oli puuta, hiiohoi!
Puuta ovat miehet nyt ja laivat ovat rautaa
Hiiohoi!"
🎶 🎶
Kerran oli intissä suunnilleen kiehuvaa keittoa.Kaikki muut paitsi yksi vain odottelivat jäähtymistä,tämä yksi hullu söi sitä nopealla tahdilla.
Perse homeessa aamusta iltaan palstalla makaavien siiderivalaiden on helppo huudella.
Naisten on hyvä naureskella täällä kun ei ole mitään maanpuolustusvelvoitetta itsellään.
Sodassa ei aina ole lämmintä ruokaa tai edes ruokaa. Niin isä kertoi. Hyvä kokeilla rajoja rauhanaikana. Mm avantouintia varusteilla.
treffit kirjoitti:
Mii mii kirjoitti:
Sinusta ovat ruokaa energiajuomat ja proteenipatukat? Ensimmäistä ei kenenkään tulisi nauttia ja toinen on korkeintaan välipala. Tuollaisella moskalla ei kukaan taistele.
Kyllä ne pahimpaan energiapulaan kelpaavat. Tiedän kun matkustelen paljon työni puolesta ja joskus aikataulut k*see niin, että jää ateria syömättä.
Tajuathan, että koko intin MENUU ei ole energiajuomat ja -patukat? Tämä on vain - kirjaimellisesti - kevyt kenttälounas. Kyllä ne lapsoset muuten siellä ihan hyvää ja ravitsevaa ruokaa saa, ja useamman kerran päivässä.
Ja just toi että mitä luulet olevan tarjolla, jos tulee "oikea" sota? Ankanrintaa ja hanhenmaksaa vai? Kyllä veteraanit, jotka veti sisulla ja petulla eteenpäin, kääntyisivät haudassaan jos tietäisivät, minkälaisia tissiposkia Suomi nykyään kasvattaa.
Ymmärrän hyvin, että eivät ole koko päivän menu. Tajuatko kuitenkaan itse, mihin tällaiset "kokeilut" yleensä johtavat? Niitä nimittäin pyritään aina laajentamaan.
Ei siis ole kyse siitä, etteikö välipalana menisi.
Minä mistään hienostoruoista puhunut, miksei voisi olla vaikka kaakaota tai hernerokkaa?
Sitäpaitsi, eikö vanhempana saa enää olla huolissaan lapsista ja nuorista ilman, että saa ylihuolehtivan mamman leiman otsaansa?
Eikös silloin vähän aikaa sitten ruikutettu, kun kerran viikossa on kasvisruokaa? Mitenköhän kun Israelin armeijassa on 10 000 kasvissyöjää, ja täällä itketään kun ei saada nauravia nakkeja ja muusia.
Pahan pähkinäallergian omaavalle tuo lounaspussi on onneton. Suklaassa vähintään merkintä "saattaa sisältää pähkinää", joka pojallemme kielletty tuote. Välipalapatukoissa lähes aina pähkinää.
Kamala kokeilu ellei sitten allergiset saa pusdia, jossa ei yhtään pähkinää mutta samat kalorit kuin muilla
Vierailija kirjoitti:
Pahan pähkinäallergian omaavalle tuo lounaspussi on onneton. Suklaassa vähintään merkintä "saattaa sisältää pähkinää", joka pojallemme kielletty tuote. Välipalapatukoissa lähes aina pähkinää.
Kamala kokeilu ellei sitten allergiset saa pusdia, jossa ei yhtään pähkinää mutta samat kalorit kuin muilla
Kyllä siellä huomioidaan erikoisruokavaliot. Ja jos ei huomioida, niin kyllä joku äiti taas ottaa yhteyttä iltapäivälehtiin.
Minusta se on ihan ok ettei ole lämmintä ruokaa. Mutta mä ainakin kärsisin kuvotuksesta monta tuntia jos pitäisi tuollaista syödä. Olen joskus yrittänyt, ottanut lounaaksi tölkin Batteryä ja jotain vitaminoitua proteiinipatukkaa, ja hyi että kun oli paha olo kolmisen tuntia.
Luonnollisempiakin vaihtoehtoja olisi - itse retkeilyä ja vaeltamista harjoittavana otan kylminä syötäviksi eväiksi mukaan esim. erilaisia kuivapähkinä-kuivahedelmä/marja patukoita ja kuivalihaa. Näistä saa hyvin energiaa eikä minulla ainakaaan tule niistä paha olo kuten noista täyssynteettisestä teollisuustuotteista.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Mii mii kirjoitti:
Sinusta ovat ruokaa energiajuomat ja proteenipatukat? Ensimmäistä ei kenenkään tulisi nauttia ja toinen on korkeintaan välipala. Tuollaisella moskalla ei kukaan taistele.
Kyllä ne pahimpaan energiapulaan kelpaavat. Tiedän kun matkustelen paljon työni puolesta ja joskus aikataulut k*see niin, että jää ateria syömättä.
Tajuathan, että koko intin MENUU ei ole energiajuomat ja -patukat? Tämä on vain - kirjaimellisesti - kevyt kenttälounas. Kyllä ne lapsoset muuten siellä ihan hyvää ja ravitsevaa ruokaa saa, ja useamman kerran päivässä.
Ja just toi että mitä luulet olevan tarjolla, jos tulee "oikea" sota? Ankanrintaa ja hanhenmaksaa vai? Kyllä veteraanit, jotka veti sisulla ja petulla eteenpäin, kääntyisivät haudassaan jos tietäisivät, minkälaisia tissiposkia Suomi nykyään kasvattaa.
Kyllä maailmassa osataan antaa MRE eli meal ready to eat jokaiselle sotilaalle eiköhän osata suomessakin jos halutaan. Entisissä kommunisti maissakin osattiin eikai suomen armeija nyt huonompi voi olla?
Oletko koskaan maistanut noita MRE-pakkauksia? :) Minä olen, ex-mies sai niitä työnsä puolesta näytteinä (taisi olla vielä USA:n paketti). Ihan hirveätä sontaa, maistui lähinnä keitetyltä pahvilta. Mutta oli toki lämmin "ruoka" :D
Nämä oli siis niitä että kun paketti rikotaan niin siellä aktivoituu joku kemikaali joka lämmittää ruuan. Kuulostaa ihan yhtä herkulliselta kuin mitä olikin.
Ruokailu on myös psyykkinen tapahtuma. Ei tuollaiset kylmät eväät helpota stressiä, kun kaikilla on vamiiksi leukaperät kireällä. Ruuan pitäisi täyttää ja lämmittää, ei noin pureskeltavaa vaan helposti nieltävävää ja suolaisen maukasta. Ihan höpöhöpöä tuollainen patukkaruoka.
Suomen armeijassa ei käytetä noita jenkkin harrastamia itse-lämpenevia aterioita. Kotimaisen pussukan voi lämmittää kuumassa vedessä uittamalla, ja jos ei ole aikaa lämmittää vettä, niin sen voi survoa vaikka saappaanvarteen, ja siellä se lämpiää sen verran että sen saa kauhottua lusikalla suuhun. Itse kelkkakuskina lämmitin oman sapuskani moottorin jäähdytysaukossa, jolloin se kuumeni suuta polttavaksi. Kaverit vieressä nieleskeli juuri ja juuri sulaa mössöä, ja itse joutui puhaltelemaan lusikalliseen, että sai syödyksi. :-)
Vierailija kirjoitti:
Suomen armeijassa ei käytetä noita jenkkin harrastamia itse-lämpenevia aterioita. Kotimaisen pussukan voi lämmittää kuumassa vedessä uittamalla, ja jos ei ole aikaa lämmittää vettä, niin sen voi survoa vaikka saappaanvarteen, ja siellä se lämpiää sen verran että sen saa kauhottua lusikalla suuhun. Itse kelkkakuskina lämmitin oman sapuskani moottorin jäähdytysaukossa, jolloin se kuumeni suuta polttavaksi. Kaverit vieressä nieleskeli juuri ja juuri sulaa mössöä, ja itse joutui puhaltelemaan lusikalliseen, että sai syödyksi. :-)
Soititko kuitenkin lehteen ja valitit liian kuumasta/kylmästä ruuasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei armeijan ole tarkoituskaan olla mukavaa.
Niin. Se on nuorille miehille rangaistus siitä, että ovat nuoria miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soititko kuitenkin lehteen ja valitit liian kuumasta/kylmästä ruuasta?
Eipä tullut mieleen.
"Mummonpotkijoista".
Kertoo kaiken taas tämä kommentti palstan naisista ja palsta miesvihasta.