Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suuttua siitä, jos sanoo, ettei tarvitse loukkaantua toisten jutuista?

Vierailija
24.01.2019 |

Sitä en vaan ymmärrä, minkä takia porukka suuttuu ja höpsöttelee, jos sanoo, että ei tarvitse antaa ihmisille valtaa loukata teitä?

Mun korvaan toi kuulostaa ainakin äärimmäisen vapauttavalta ja täynnä iloa olevalta asialta, jos voin itse päättää miten reagoin toisiin ihmisiin.

Koska paremmalta se kuulostaa, kuin elämä ns. Pikku-apinana, joka käyttäytyy ennakoidusti, joka kerta, kun vähän hännästä kääntää.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin Suomessa tapahtuu paljon sitä, että joku käyttäytyy jatkuvasti törkeästi ja ihmiset ympärillä vaan hyssyttelevät ja sanovat että "se nyt vaan on tollainen/sä oot fiksumpi, älä anna sen vaikuttaa/se on kaikille tuollainen" jne. Minusta pitäisi pikemminkin olla paljon enemmän sellasta asennetta, että ei hyväksytä ja selitellä loukkaamista ja huonoa käytöstä. Tuo mitä ap ehdottaa lähinnä palvelee ilkeitä ja huonotapaisia ihmisiä.

Höpöhöpö. Siitähän ne sellaiset ihmiset vasta riemastuukin, kun joku alkaa vastailemaan ja reagoimaan heidän juttuihinsa. :)

Mitä tarkoitat?

Noku ne näkee, että joku on todella ottamassa vakavasti heidän juttunsa, niin kivahan se sitä on jatkaa!

Vierailija
22/32 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin Suomessa tapahtuu paljon sitä, että joku käyttäytyy jatkuvasti törkeästi ja ihmiset ympärillä vaan hyssyttelevät ja sanovat että "se nyt vaan on tollainen/sä oot fiksumpi, älä anna sen vaikuttaa/se on kaikille tuollainen" jne. Minusta pitäisi pikemminkin olla paljon enemmän sellasta asennetta, että ei hyväksytä ja selitellä loukkaamista ja huonoa käytöstä. Tuo mitä ap ehdottaa lähinnä palvelee ilkeitä ja huonotapaisia ihmisiä.

Höpöhöpö. Siitähän ne sellaiset ihmiset vasta riemastuukin, kun joku alkaa vastailemaan ja reagoimaan heidän juttuihinsa. :)

En mä sanonut mitään vastailusta tai reagoinnista näille ilkeille. Mun mielestä vaan tuo "valitset itse, koska loukkaannut" on vaarallista, self-gaslightingia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhunut mitään siitä, ettei sais suojella itseään ja jotenkin korjata vääryys jos sitä havaitsee.

Mut kuten sanottu, jatkakaa vaan sätkynukkena elämistä, jos se kerta parempaa ja inhimillisempää elämää (toisten hallittavana) on. :D

Miksi kuvittelet, että loukkaantuessa toinen hallitsee toista?

t.kristallikissa

Koska jos loukkaaja haluaa jonkun kokevan sellaisia ikäviä fiiliksiä joita hänellä on mielessään ja sit tämä ihminen ottaa sen vastaan ja ennakoidusti loukkaantuu, niin kyllä se on hallitsemista.

Ja sama päinvastoin; sama tai joku toinen tyyppi sit voi kehua, niin johan tuntuu taas hyvältä.

You see?;)

Entä jos se, joka loukkasi minu ei ole halunnut loukata minua, mutta loukkasi silti? Tällainen on paljon useammin se tilanne. Niin jos mä sit loukkaannun, niin ei se ihminen siinä hallitse minua mitenkään, vaan hän on tehnyt väärin, kyllä mulla on siitä oikeus suuttua ja loukkaantua ja vaatia asian korjaamista, vaikkei toinen ois mitään pahaa tarkoittanutkaan. Aivan idioottia väittää, ettei asialle tartte tehdä mitään, ettei ois "hallittavissa". Oot hieman i.di.ootin oloinen, sori vaan.

t.kristallikissa

Vierailija
24/32 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiseen olen itse törmännyt, että sille joka on jo loukkaantunut ja pahoilla mielin, tullaan sanomaan, että eihän tuo mitään. Tai ihmetellään, että miksi nyt tuosta loukkaannuit ja sitten kerrontaan kuinka mimämimäneuvoja (ja parempi ihminen) en tuommoisesta välittäisi.

Sehän on suoraa v'ttuilua ja toisen ihmisen lyttäämistä.

On ihan eri asia keskustella tuommoisesta silloin kun tilanne ei ole liian tuore. Mutta silloinkin henkilökohtaisuuksiin meneminen on loukkaavaa.

Vierailija
25/32 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

Noku ne näkee, että joku on todella ottamassa vakavasti heidän juttunsa, niin kivahan se sitä on jatkaa!

Kuvitteletko sä v.tun urpo retardi, että loukkaantumisessa on kyse siitä, että joku tahallaan kiusaa?

t.kristallikissa

Vierailija
26/32 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asiasta.

Jos joku tulee minulle lässyttämään minulle mistä saan suuttua suutun siitä.

Toisaalta olen samaa mieltä, että typeryksille on turha suuttua. Jos joku on vain on parantumattomasti kiero venkula niin turha muuta odottaa.

Mutta Turun taksijono riidassa myötätunto on kyllä sen poliisin puolella. Juuri tuollaiset lässyttävät ja inisevät mukamas sopua rakentavat ihmiset antavat maamme röyhkeimpien käsiin.

Vierailija
27/32 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tunteet ei toimi käskyttämällä. Ap! Rakastu nyt heti appiukkoosi! No, rakastuitko?

Kyllä ne toimii useimmilla meistä sen mukaan antaako toiset kehua vai keppiä. Hyväksyntää vai hylkäystä.

Mutta siitä voi vapautua!

Millaista hyväksyntää tai kehua? Jotenkin veikkaan, että arvotat nyt oman kehumisesi aivan liian korkealle vaikuttimena toisiin.

t.kristallikissa

Vierailija
28/32 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin poliisi kyllä mäiski ja purki vihaansa väärin. Tajuan, että suuttui, mutta olisi alunalkaenkin täytynyt laittaa kuriin ne toiset.

Vierailija
29/32 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa kehun ihmiseltä jota arvostaa se on hienoa. Jonkun ylemmyydentuntoisen lässytys ei hetkauta. Samoin kritiikin laita.

Vierailija
30/32 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa vietiin just satanen siksi, (syntyi siis satatsen kulu, jonka joudun maksamaan olematta osaa eikä arpaa virheeseen, josta se syntyi) että joku toinen ihminen oli törkeän huolimaton eli käyttäytyy p.skasti minua kohtaan. Kyllä loukkaannuin siitä, ettei aio korvata aiheuttamaansa vahinkoa.

t.kristallikissa

Vierailija
31/32 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa kehun ihmiseltä jota arvostaa se on hienoa. Jonkun ylemmyydentuntoisen lässytys ei hetkauta. Samoin kritiikin laita.

Mä en ainakaan ota muiden kehuja minään vaikuttimena itseeni, ellei kyseessä ole joku pomo tms jolloin kehuista voi seurata jotain hyvääkin. Muussa tapauksessa kehujahan saattaa ainoastaan petailla etuja itselleen, evvk.

t.kristallikissa

Vierailija
32/32 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä totta. Siis todellisessa elämässä joukko nynnyjä antaa aina joillekin oikeuden tehdä mitä vain. Sitä selitetään milloin rauhanrakentamusella taikka armolla. Kummasti vain se menee niin, että niitä ymmärretään joita ei oikeasti uskalleta oikaista.

Netissä ihmisen tulee saada purkaa myös negatiivisia tunteita. Siis yleisesti.