Tekisitkö yötyötä roudaajana 9 euron tuntipalkalla?
Nyt ois tarjolla keikkaa roudauksen ja purun merkeissä useina öinä enimmäkseen klo 21-07 välillä. Palkka 9,00 €/h (+9% lomakorvaus) ja työturvallisuuskortin lisäksi omasta takaa täytyy löytyä turvajalkineet ja huomioväriluokitellut asusteet. Firma ei niitä siis hanki. Myös Valttikortti eli rakennustyömaiden henkilökortti vaaditaan, mutta firma tilaa sen ja maksaakin sen kaikille niille, jotka tekee vähintään 20 tuntia töitä.
Suostuisitko työhön näillä ehdoilla?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Nyt ois tarjolla keikkaa roudauksen ja purun merkeissä useina öinä enimmäkseen klo 21-07 välillä. Palkka 9,00 €/h (+9% lomakorvaus) ja työturvallisuuskortin lisäksi omasta takaa täytyy löytyä turvajalkineet ja huomioväriluokitellut asusteet. Firma ei niitä siis hanki. Myös Valttikortti eli rakennustyömaiden henkilökortti vaaditaan, mutta firma tilaa sen ja maksaakin sen kaikille niille, jotka tekee vähintään 20 tuntia töitä.
Suostuisitko työhön näillä ehdoilla?
Todellakin! Ei ole muuten työnantaja-homma ostaa vaatteita
Palkka on kyllä kehno ja toi että pitäis ite hommata jalkineet ja asusteet. Mut jos ei olis mitään hommia ja sais jostain asusteet lainaan niin miksipä ei
Helppoa työtä, ei vaadi koulutusta. Sopii oikein hyvin niille, joiden mielestä koulu on paskaa.
Mulle tarjottiin 100 euroa keikalta, joka olisi ollut toisessa kaupungissa ja sisälsi ruodauksen ennen konserttia ja sen jälkeen, eli yli kymmenen tuntia olisi mennyt plus matkat n 4h.
Sama homma, että työssä tarvittava vaatetus ja suojavälineet olisi pitänyt olla itsellä tai hankkia, kuten työturvakorttikin.
Pidin kohtuuttomana, kunnon turvakengätkin maksaa sen satasen, en mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tarjottiin 100 euroa keikalta, joka olisi ollut toisessa kaupungissa ja sisälsi ruodauksen ennen konserttia ja sen jälkeen, eli yli kymmenen tuntia olisi mennyt plus matkat n 4h.
Sama homma, että työssä tarvittava vaatetus ja suojavälineet olisi pitänyt olla itsellä tai hankkia, kuten työturvakorttikin.
Pidin kohtuuttomana, kunnon turvakengätkin maksaa sen satasen, en mennyt.
Olisitko päässyt myös kuuntelemaan keikkaa? Joskus noihin hommiin sisältyy kivoja luontaisetuja...
Miten tuollinen on mahdollista? Eikö laki velvoita työnantajaa hankkimaan työntekijöilleen tarvittavat suojavarusteet?
Mulla on kaveri kenellä tämä olisi täydellinen duuni. Kova painamaan töitä, eikä vähän epämukavammatkaan olot haittaa.
Mulla on sen verran itsesuojeluvaistoa, että kiertäisin sellaisen firman kaukaa, joka vaatii työntekijöitä hankkimaan omat suojavälineet.
Huono on palkka yötyöstä ja huonot on ehdot. En menisi, ei ole vaivan arvoinen.
Kyllä tekisin. Siinä saa sivupesää itsekin todella hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Helppoa työtä, ei vaadi koulutusta. Sopii oikein hyvin niille, joiden mielestä koulu on paskaa.
Joo ei sovi tuollainen tosimiesten homma kilteille kympin tytöille ja etupenkin nörteille. Se kun vaatii miehistä voimaa!
Itse lopetin kokonaan työnteon jo 20v sitten ja hyvin pärjään :)Jos ei oltaisi lähdössä kaverin kanssa moottorikelkkailemaan nukkuisin puoleenpäivään mutta pakko siirtää kelkat kun poliisi juo aamukaffetta vielä.Vain hölmöt tekevät töitä halvalla ja silti tulevat saamaan saman eläkkeen kuin minä :)Tämä elämäntapa vain sopii jos ei ole tehnyt sitä virhettä että hommasi jälkikasvua.
vapaa sielu kirjoitti:
Itse lopetin kokonaan työnteon jo 20v sitten ja hyvin pärjään :)Jos ei oltaisi lähdössä kaverin kanssa moottorikelkkailemaan nukkuisin puoleenpäivään mutta pakko siirtää kelkat kun poliisi juo aamukaffetta vielä.Vain hölmöt tekevät töitä halvalla ja silti tulevat saamaan saman eläkkeen kuin minä :)Tämä elämäntapa vain sopii jos ei ole tehnyt sitä virhettä että hommasi jälkikasvua.
Totta. Teen työtä paskalla palkalla ja eläkettä tulen saamaan saman verran kuin ikänsä kotona lorvinut. Teen sitä sen takia että palkastani jää käteen kuitenkin 2 x enemmän kuin mitä saisin työttömyyskorvausta eikä työkkäri huohota niskaani ja pakota pupukursseille ym pöljäilyihin. Muita korvauksia, esim asumistuki, en saisi koska miehelläni on kohtalaisen hyvä palkka. Yhdessä meidän palkkamme takaa meille suhteellisen mukavan elämän.
Miten voi olla noin huono palkka? Saan liitosta käteen 1500€/kk enkä todellakaan suostuisi tollasella palkalla mihinkään! Eihän tosta jää mitään käteen!
Mulle tarjottiin kesällä töitä leirintäalueen järjestyksenvalvojana, palkka 9 €/tunti sisältäen kaikki lisät. Edes sunnuntaitunneilta ei olisi maksettu enempää. Ja kyse siis yötyöstä jossa voi sattua ja tapahtua vaikka mitä.
Ja sitten itketään työvoimapulaa, vaikka vika on palkassa ja muissa työehdoissa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuollinen on mahdollista? Eikö laki velvoita työnantajaa hankkimaan työntekijöilleen tarvittavat suojavarusteet?
Velvoittaa, mutta lain noudattamista ei valvota kunnolla.
Mikääs hevari se sellanen on kuka ei jaksa itte kantaa kamojaan lauteille.
Sivuhommana viikonloppuna menisi, oman työn lisänä.
Tosin aika raskasta työtä enkä pienenä naisena jaksaisi kantaa lavalle vahvistimia tms. vaikka apuna olisi huli tai nokkakärry.
Vierailija kirjoitti:
Siinä alkaa monelle koulu maistua kun tajuaa, millaista paskaa muuten joutuu kestämään elantonsa eteen.
Riippuu bändistä.