Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekisitkö yötyötä roudaajana 9 euron tuntipalkalla?

Vierailija
24.01.2019 |

Nyt ois tarjolla keikkaa roudauksen ja purun merkeissä useina öinä enimmäkseen klo 21-07 välillä. Palkka 9,00 €/h (+9% lomakorvaus) ja työturvallisuuskortin lisäksi omasta takaa täytyy löytyä turvajalkineet ja huomioväriluokitellut asusteet. Firma ei niitä siis hanki. Myös Valttikortti eli rakennustyömaiden henkilökortti vaaditaan, mutta firma tilaa sen ja maksaakin sen kaikille niille, jotka tekee vähintään 20 tuntia töitä.

Suostuisitko työhön näillä ehdoilla?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi, mutta minä olenkin panostanut elämääni kouluttautumalla, jotta en joudu tekemään nälkäpalkalla töitä. Niin sitä makaa, kuin petaa.

Vierailija
22/35 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi. Raskasta työtä jota tehdään aamuun asti, eikä julkisilla kuitenkaan pääsisi kotiin niin aikaisin.

Tuplapalkalla voisin jo harkita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tarjottiin 100 euroa keikalta, joka olisi ollut toisessa kaupungissa ja sisälsi ruodauksen ennen konserttia ja sen jälkeen, eli yli kymmenen tuntia olisi mennyt plus matkat n 4h.

Sama homma, että työssä tarvittava vaatetus ja suojavälineet olisi pitänyt olla itsellä tai hankkia, kuten työturvakorttikin.

Pidin kohtuuttomana, kunnon turvakengätkin maksaa sen satasen, en mennyt.

Mulle tarjottiin tismalleen samaa enkä mennyt. Oliko kyseessä kenties niin jalo perheyritys nimeltään Roudaamo Oy?

Vierailija
24/35 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi tuota edes päivällä tuolla palkalla.

Vierailija
25/35 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota kun käy muutaman kuukauden tekemässä niin halukkuus koulutukseen ja parempaan palkkaan kasvaa. Eli tekisin jos nykyinen palkka ei olis 5 kertainen tuohon nähden.

Vierailija
26/35 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ehkä suostua, jos olisin pitkäaikaistyötön enkä saisi mistään mitään muuta/parempaa työtä. Ihan vaan siksi, että olisin epätoivoisessa tilanteessa jossa CV:hen on pakko saada edes jotain täytettä.

Muuten olen sitä mieltä, että noin huonon palkan maksaminen öisestä roudauksesta on törkeää riistoa.

Vierailija
27/35 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa työtä, ei vaadi koulutusta. Sopii oikein hyvin niille, joiden mielestä koulu on paskaa.

Siinä alkaa monelle koulu maistua kun tajuaa, millaista paskaa muuten joutuu kestämään elantonsa eteen.

On muuten totta, että osalle nuorista tekee ihan hyvää tehdä jotain huonosti palkattua paskaduunia. Omakin asenteeni koulunkäyntiin muuttui kummasti positiivisemmaksi, kun rupesin aikoinani yläasteen jälkeisenä kesänä jakamaan mainoksia.

Vierailija
28/35 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tarjottiin 100 euroa keikalta, joka olisi ollut toisessa kaupungissa ja sisälsi ruodauksen ennen konserttia ja sen jälkeen, eli yli kymmenen tuntia olisi mennyt plus matkat n 4h.

Sama homma, että työssä tarvittava vaatetus ja suojavälineet olisi pitänyt olla itsellä tai hankkia, kuten työturvakorttikin.

Mulle tarjottiin tismalleen samaa enkä mennyt. Oliko kyseessä kenties niin jalo perheyritys nimeltään Roudaamo Oy?

Olisitteko saanut kimppakyydin tai matkakorvauksia vai joutunut maksamaan matkat itse?

Vierailija
29/35 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla mielenkiintoista... kunhan vain riittää rahat vuokraan, bensaan ja ruokaan.

Vierailija
30/35 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo paska palkka jos vähänkin ajattelee. Kokoaikatyöksi muutettuna palkka jäisi alle 1500 €/kk ja sen eteen täytyisi hikoilla yöt läpeensä.

Vierailija
31/35 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitteko saanut kimppakyydin tai matkakorvauksia vai joutunut maksamaan matkat itse?

Itse olisi saanut matkat maksaa.

Vierailija
32/35 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ois tarjolla keikkaa roudauksen ja purun merkeissä useina öinä enimmäkseen klo 21-07 välillä. Palkka 9,00 €/h (+9% lomakorvaus) ja työturvallisuuskortin lisäksi omasta takaa täytyy löytyä turvajalkineet ja huomioväriluokitellut asusteet. Firma ei niitä siis hanki. Myös Valttikortti eli rakennustyömaiden henkilökortti vaaditaan, mutta firma tilaa sen ja maksaakin sen kaikille niille, jotka tekee vähintään 20 tuntia töitä.

Suostuisitko työhön näillä ehdoilla?

Todellakin! Ei ole muuten työnantaja-homma ostaa vaatteita

Tällöin ei voida pakottaa myöskään hankkimaan niitä itse.

Vierailija
33/35 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks roudarit pöki bändäreitä sinä aikana kun bändi soittaa?

Suostuisin.

Vierailija
34/35 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitäkin miten pitkä työmatka on ja onko hyvät joukkoliikenne yhteydet. Ei ole autoa.

Vierailija
35/35 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiks roudarit pöki bändäreitä sinä aikana kun bändi soittaa?

Suostuisin.

Ei kotimaan skenessä niinkään, mutta voisi se olla kiinnostavaa seurata artisteja.