Minkä ruokien kanssa MAITO ohittaa kaikki muut juomat?
Itse lopetin maidon juomisen kun muutin pois kotoa. Syynä oli maidon hinta. Ei tuntunut järkevältä maksaa siitä enkä opiskelijana juonut ruuan kanssa mitään muutakaan. Vettä tuli juotua aterioiden välillä. Vanhempana olen huomannut, että maito ruokajuomana on vatsalle jotenkin liikaa, enkä nykyään juo sitä enää paljon ollenkaan. Piimää on joskus ihanaa juoda lasillinen.
Kuitenkin joidenkin ruokien kanssa maito on aivan taivaallisen hyvää. Itselleni (punainen) maito on suunnaton makuelämys seuraavien ruokien kanssa:
- ranskalaiset ja nakit
- lihamakaronilaatikko
- keksit ja piparit
- grilliruoka
Minkä kanssa teille maito on ehdoton juomaruoka? :)
Kommentit (73)
Letut ja hillo
Nakkikastike+keitetyt perunat
Ruispuolukkapuuro. Olisi aika vekkulia veden kanssa, eikä mehukaan oikein sopisi.
En käytä muuten maitoa kuin kahvissa, mutta jos kotona on tuoretta pullaa, kylmä maito on ihanaa sen kanssa.
Olen kasvissyöjä ja maito pierettää myös, siksi harvoin tulee juotua.
Oreo keksien kanssa. Maistettuani en ensin ymmärtänyt hypetystä, mutta maitoon kostutettuna niin voi luoja. Ovat vielä yleistyneet Suomenkin kaupoissa niin itsekuri koetuksella.
grilliranskalaisten, tai ihan kotiranskalaistenkin.
Puuro, hampparit + ranskalaiset, banaani.
Vierailija kirjoitti:
En käytä muuten maitoa kuin kahvissa, mutta jos kotona on tuoretta pullaa, kylmä maito on ihanaa sen kanssa.
Olen kasvissyöjä ja maito pierettää myös, siksi harvoin tulee juotua.
Jos sulle tulee ilmavaivoja maidosta, niin kannattaisi koittaa laktoositonta maitoa. Luulenpa että auttaa.
Joku tosi tulinen ruoka ja maito sopii hyvin yhteen.
Mutakakku tai suklaakakku - En juo maitoa missään olosuhteissa minkään muun kanssa, mutta suklaakakun kanssa juon.
Vielä uunilämpimät pullat, sämpylät ja piirakat (eritoten mustikka!). Suklaa. Piparit ja keksit. Tuoreet mansikat (mansikkamaito <3). Juustonaksut ja salmiakki. Ja jostain syystä hernekeitto :D
(En muuten juo ruuan kanssa maitoa, yleensä vettä tai viiniä.)
Talkkunapuuro, kunnon ruisvoileipä.
Grilliruoka ja pulla! Varsinkin lämmin, vastaleivottu pulla vaatii ehdottomasti maidon kaverikseen :)
Vierailija kirjoitti:
En ole ala-asteen jälkeen ikinä edes ajatellut juovani maitoa. Puoliso on käyttänyt kahvissa mutta hänkin on vaihtanut kauramaitoon. Ruuanlaitossa ja leipomisessa hänelle saatan sitä käyttää (perunamuusi, pannari), mutta ajatus maidon juomisesta sellaisenaan on kyllä meille kummallekin täysin vieras.
Ja te pidätte itseänne niin mielenkiintoisina ihmisinä, että tällaisia tietoja piti tulla kirjoittamaan tänne, vaikka täällä on aiheena "minkä ruokien kanssa maito ohittaa kaikki muut juomat"?
Vierailija kirjoitti:
Ruispuolukkapuuro. Olisi aika vekkulia veden kanssa, eikä mehukaan oikein sopisi.
Kuohukerma käy maidon korvikkeena, mämmiäkin vain kermalla.
Minua huvittaa nämä trendikkäät kommentit siitä, ettei MISSÄÄN MUUALLA KUIN JUNTISSA SUOMESSA juoda maitoa. No eipä vaikkapa kurkumaakaan tungeta joka paikkaan missään muualla kuin Intiassa ja nyt sen kanssa läträäminen on trendikästä täälläkin. Monesta suomalaisesta jutusta on tullut hittituote ulkomailla, esim. näkkileivästä. Kannattaa olla edelläkävijä ja juoda maitoa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kasvissyöjä ja maito pierettää myös, siksi harvoin tulee juotua.Jos sulle tulee ilmavaivoja maidosta, niin kannattaisi koittaa laktoositonta maitoa. Luulenpa että auttaa.
Välttämättä ei auta, koska laktoosittomassa on jäljellä laktoosia.
Suomalainen kotiruoka.