Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömäksi jääminen kesken Kelan psykoterapian

Vierailija
23.01.2019 |

Aloitin Kelan korvaaman 3-vuotisen psykoterapian. Olen pian valmistuva opiskelija. Terapiahan on tarkoitettu työ- ja opiskelukyvyn ylläpitämiseksi. Jos käy huonosti olen ensi vuonna työtön valmistumiseni jälkeen, niin hylkääkö Kela tässä tapauksessa automaattisesti terapian jatkohakemuksen toiselle vuodelle? Onko jollain tästä omakohtaista kokemusta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hylkää ole huoleti.

Vierailija
2/14 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaankaan hylkää, tavoitteenasi on kuitenkin työllistyminen ja sitä kela tukee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko. Työkykyä voi nimittäin kohentaa, vaikka olisi työtön.

Vierailija
4/14 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai jatkaako Kela yleensä terapian korvaamista sen kolme vuotta vaikka hakijan tilanne muuttuisikin kesken terapian?

Vierailija
5/14 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, mutta käsittääkseni terapiaan hakeutuessa on oltava olemassa työ- tai opiskelupaikka.

Vierailija
6/14 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai jatkaako Kela yleensä terapian korvaamista sen kolme vuotta vaikka hakijan tilanne muuttuisikin kesken terapian?

Luultavasti ketään ei kiinnosta kunhan hoidat omavastuusi. Ja työllistyähän sinä työttömänäkin yrität.

Vierailija
7/14 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psychotheraby, psychotherapy, psychotheraby...

Vierailija
8/14 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, mutta käsittääkseni terapiaan hakeutuessa on oltava olemassa työ- tai opiskelupaikka.

Ei todellakaan tarvitse. Itse kävin sen kuntoutustuella, ja sen jälkeen jäin psysyvästi työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
9/14 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, ole huoleti. Terapia tukee opiskelukykyä tai työkykyä. Vain eläkeläisille sitä ei anneta. Varma tieto.

Vierailija
10/14 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä olla mitään terapiaa varten (opiskelupaikkaa tms.), itse olin vuosia työtön, sitten saikulla, lopuksi kuntsarilla ja pääsin ihan normaalisti Kelan tukemaan psykoterapiaan. 

Vierailija
11/14 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan tarvitse. Itse kävin sen kuntoutustuella, ja sen jälkeen jäin psysyvästi työkyvyttömyyseläkkeelle.

Hienoa, kiitos vastauksesta!

Vierailija
12/14 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan ollut

Vierailija
13/14 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hylkää, työttömien mielenterveys on tärkeä asia työllistymismahdollisuuksien kannalta, ja olisi virhe antaa työttömän mielenterveyden vaarantua elämäntilanteen muutoksen takia

Vierailija
14/14 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatristen palvelujen saanti turvataan myös tilanteessa jossa jäät työttömäksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi