"Menisit lääkäriin ja pyytäisit jotkut lääkkeet!"
Tuota lausetta on nyt tullut kuultua niin paljon, että hermot repeää. Kärsin vaikeasta endometrioosista ja kivut on sitä luokkaa, että meinaa taju lähteä. Muista oireista mainitsemattakaan. Viimeksi eilen jouduin peruuttamaan iltalenkin kaverin kanssa, kun makasin kivuista täristen sängyssä. Vastaus oli vähän ylimielinen "Sun varmaan kantsis kyl käydä lääkärissä hakemassa lääkkeitä, ei toi oo normaalia!".
Ei ole normaalia ei ja lääkäritkin on tullut tutuksi. Valitettavasti kaikkiin sairauksiin ja vaivoihin ei ole sellaista hoitoa, että kaikki oireet saisi pysymään poissa. Jos olen joutunut kivun vuoksi sairaslomalle tulee esimieheltä alentuvasti kehotus hakea paremmat lääkkeet. En kait mä missään jumalattomissa lääketokkuroissa voi olla kassalla? :D
Toinen vastaava on masennus, jota sairastin aiemmin. Silloinkin sain toistuvasti kuulla sukulaisilta, että hakisit hyvä tyttö lääkkeet ja hoitaisit itsesi kuntoon.
Onko muita kohtalontovereita? Varmaan monikin kroonisesti sairas saa kuulla tuota shittiä ja kaipaan vertaistukea! :D
Kommentit (33)
silma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisykapseli on pitänyt minulla kuukautiset poissa. Kannattaa kokeilla jos se auttaisi edes vähän. Ja masennukseen kyllä lääkehoito oikeasti auttaa.
Masennus onneksi selätetty 7 vuotta sitten. Kapselia olen kokeillut, mutta ei sopinut. Nyt ei ole ehkäisyä käytössä, koska on vauva toiveissa. Tosin olen miettinyt, että onko yritys tämän arvoista.
Ehkäisykapselin sparraaja haluaisi syottää masennuslääkettä toiselle, ja tulla lopulta itse äidiksi? Huaaaaa ha ha ha. Ovelaa. Ja lopulta aika ilkee.
Täh? Olen käyttänyt lääkitystä masennukseen vuosia. Selvä ero voinnissa silloin, kun lääkitys on käytössä. Ehkäisykapselin laitoin synnytysten jälkeen. Itsellä kuukautiskivut olivat niin järkyttäviä, että kivut synnytyksessä menivät samaan sarjaan kuin kuukautiset ilman lääkitystä. Yhtä lailla siellä ripuloin, oksentelin ja kouristelin kuin kuukautisten aikaan, jos särkylääkettä ei ollut ottanut ajoissa. Siksi ehkäisypillereitä vedinkin aina useamman liuskan putkeen.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen sairastuu elintapojen vuoksi. Itseä niskasta kiinni ja kuntoutumaan!
Hei vaan hei!
Voisitko kertoa, millä elintavoilla esim endometrioosikivuista pääsee?Toinen plas
Alkoholi, sokeri ja viljat ekana pois! Niistä ne kivut tulee tai korvien välistä. Oletko sressaantunut?
V**tu sä olet tyhmä! 😂
OhisLaita linkki siihen tutkimukseen, jossa kumotaan sanomiseni! Ainiin, eihän sellaista ole :)
Faktoihin perustumatonta väitettä ei voi faktoilla kumota, siinä olet oikeassa.
Aijaa.
Väite jota ei ole vielä faktalla todennettu: "Talossa on yksi käärme....... ei muita"
Vaitteen tarkistus: Talossa todetaan sisään menon jälkeen asustelevan 2 kpl kobria.
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen sairastuu elintapojen vuoksi. Itseä niskasta kiinni ja kuntoutumaan!
Hei vaan hei!
Voisitko kertoa, millä elintavoilla esim endometrioosikivuista pääsee?Toinen plas
Alkoholi, sokeri ja viljat ekana pois! Niistä ne kivut tulee tai korvien välistä. Oletko sressaantunut?
V**tu sä olet tyhmä! 😂
OhisLaita linkki siihen tutkimukseen, jossa kumotaan sanomiseni! Ainiin, eihän sellaista ole :)
Faktoihin perustumatonta väitettä ei voi faktoilla kumota, siinä olet oikeassa.
Kun faktoja vaadit niin haluttaisi kuulla perustelut miksi kannabis on lääkkeenä mörkö? Sillä on tehoa enemmän ja sivuvaikutuksia vähemmän kuin esim. ssri lääkkeillä.
Just tän takia ei kannata palkata naista
Vierailija kirjoitti:
Tuota lausetta on nyt tullut kuultua niin paljon, että hermot repeää. Kärsin vaikeasta endometrioosista ja kivut on sitä luokkaa, että meinaa taju lähteä. Muista oireista mainitsemattakaan. Viimeksi eilen jouduin peruuttamaan iltalenkin kaverin kanssa, kun makasin kivuista täristen sängyssä. Vastaus oli vähän ylimielinen "Sun varmaan kantsis kyl käydä lääkärissä hakemassa lääkkeitä, ei toi oo normaalia!".
Ei ole normaalia ei ja lääkäritkin on tullut tutuksi. Valitettavasti kaikkiin sairauksiin ja vaivoihin ei ole sellaista hoitoa, että kaikki oireet saisi pysymään poissa. Jos olen joutunut kivun vuoksi sairaslomalle tulee esimieheltä alentuvasti kehotus hakea paremmat lääkkeet. En kait mä missään jumalattomissa lääketokkuroissa voi olla kassalla? :D
Toinen vastaava on masennus, jota sairastin aiemmin. Silloinkin sain toistuvasti kuulla sukulaisilta, että hakisit hyvä tyttö lääkkeet ja hoitaisit itsesi kuntoon.
Onko muita kohtalontovereita? Varmaan monikin kroonisesti sairas saa kuulla tuota shittiä ja kaipaan vertaistukea! :D
Mitä kaikkea olet kokeillut endon hoitoon ja oireiden lievittämiseen? Itsellä endoa poltettu, kipukynnyslääkeet ovat olleet käytössä kun oli paha jakso, lantionpohjanfysioterapia auttoi tosi hyvin (tälläkin hetkellä sähköllä hoidan kotona lievää kiputilaa), kehon tulehdustilaa vähentävä ruokavalio käytössä sekä Mirena. Endometrioosiyhdistys järjestää vertaistukitapaamisia eri kaupungeissa, sieltä ehkä saat parempaa vertaistukea sekä vinkkejä hyvistä gynekologeista sekä vinkkejä oireiden lievittämiseen.
Kas kun ennen hoidettiin navetat ja muut eikä kitisty
Onko hormonipistoksia jo kokeiltu? Eli keho vaihdevuosiin hetkeksi ja kun endo on alkanut kutistua, raskauden yritys? Raskaus voi parantaa endon jopa kokonaan!
Vierailija kirjoitti:
Kas kun ennen hoidettiin navetat ja muut eikä kitisty
Siksi sinusta tuollainen tulikin, puulele patterin välissä ja ikkuna Venäjälle. Vai onko tuo geeneissä?
Tuo elintavoista jankkaava esittää asiansa heikosti ja kärjekkäästi yksinkertaistaen, mutta siinä on myös pieni viisauden siemen. Jos on edes hiukan toivoa pienestä askeleesta parempaa oloa, niin mainitut elintapamuutokset ja kenties jotkin muut vaihtoehtoiset metodit saattavat olla kokeilemisen arvoisia. Rajun endometrioosin kanssa tosin ei ole mitenkään oletettavaa, että mitään äkkiparantumista tapahtuu.
Minipillerit tai kierukka poistaa kuukautiset, useimmilta kokonaan. Voi kokeilla. Kierukka oli parempi kuin pillerit ainakin minulle.
Tsemppiä kaikille. Tä ei oo kivatauti, mutta hoitoa voi saada. Ensin toki pitää saada diagnoosi
Vierailija kirjoitti:
Eli sinulla siis on jo e-pilleri, hormonikierukka tai muu hormonilääkitys (esim. jatkuva keltarauhashormoni), joka ei sekään auta? Edes yhdessä kipulääkkeiden kanssa? Sitten varmaan kannattaa seuraavalla lääkärikäynnillä jutella leikkaushoidosta. Ei varmaan ole sinunkaan etujesi mukaista, että ystävyyssuhteesi kärsivät ja työnteosta ei tule mitään?
Taas yksi jakaa viisauksia vaikka ei prkle asiasta mitään tiedä, on vaan tietävinään.. Itsellä vaikea endi ja ei auta hormonit(kaikkia en voi käyttää aurallisen migreenin takia) 3kertaa leikattu, apua n. 3kk per leikkaus ja lääkärit ei määrää tarpeeksi kovia kipulääjkeitä niin minkäs siinä vttu teet.. Jos ette oikeesti tiedä niin pitäkää päänne kiinni.. Ap koita kestää, osanotot kärsimästäsi helvetistä, moni ei tajua mitä se voi olla kun hyvä että pystyy hengittämään kivun takia..
Sinä kun tunnut olevan niin viisas, syö sitten sokeria, alkoa ja vehnäpullaa seuraavat vuodet ja katsotaan millainen taikinamiäs olet ja millaisilla kivuilla. Sun viesti se vasta tyhmä olikin. Siinä ei ollut mitään totuuspohjaa. Toisessa edes jonkin verran meille, jotka osaavat ajatella omilla aivoillaan.