Millä diagnooseilla ei pääse armeijaan?
Kommentit (84)
Huonokuntoisuus, yliliikkuvat nivelet ja alentunut henkinen jaksaminen minulla.
Mun tuttu sai vapautuksen vaikean atooppisen ihottuman takia oltuaan viikon intissä, eli jos sanoo vaikka että saa pahaa ihottumaa pesuaineista niin luulisi C-paperit napsahtavan ilman että tarvii edes käydä kokeilemassa.
Vierailija kirjoitti:
No eihän nykyään armeijaan oteta läskejäkään. Siis oikeasti tiedän yhden tyypin, joka painoi reilun sata kiloa ja sai vapautuksen, koska on obeesi.
Ennen vanhaan armeijaan menivät kaikki aina läskeistä lievästi kehitysvammaisiin. Läskit laihtuivat ja kehitysvammaisille hommattiin jotakin kykyihin sopivaa tehtävää, tyyliin ampumaradan taulujenvaihtaja. Nykyinen systeemi syrjäyttää jopa liian helposti nuoria.
Onko kaikki naiset siis syrjäytyneitä?
itse sain ainakin vapautuksen kun olin lykännyt 28 vuotiaaksi armeijaa ja sit huomasin mitä pelleilyä kaikki oli, yritin päästä 6 kkdelal ja tehä alkutestit päin persettä muttei ne uskoneet että yliopistotutkinnon suoruttaneella on niin huonot tulokset, kapinoinkin ja sit 1 kkpäästä ryömintäharjoituksissa sanoin että "hommatkaa mut pihalle täältä" -alikessut sanoi että "oletteko tosissanne?" sitten heitin lonkalta että "joo"
ne vei sairaalaan ja sit psykologille armeijan sairaalaan helsinkiin haastatteluun. psykologi tai mikä lie ukko se on kysyi vaan että"oletko masentunut?" - joo
"oletko ajatellut itsemurha-ajatuksia"- joo
sain vapautuksen rauhan ajaksi !!!! mitäs eivät antaneet 6 kk reissua vaan 11 keissiä olisin tehnyt sen 6 kk!
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö asperger +adhd?
Ei tietenkään.
AndyMcCoys kirjoitti:
itse sain ainakin vapautuksen kun olin lykännyt 28 vuotiaaksi armeijaa ja sit huomasin mitä pelleilyä kaikki oli, yritin päästä 6 kkdelal ja tehä alkutestit päin persettä muttei ne uskoneet että yliopistotutkinnon suoruttaneella on niin huonot tulokset, kapinoinkin ja sit 1 kkpäästä ryömintäharjoituksissa sanoin että "hommatkaa mut pihalle täältä" -alikessut sanoi että "oletteko tosissanne?" sitten heitin lonkalta että "joo"
ne vei sairaalaan ja sit psykologille armeijan sairaalaan helsinkiin haastatteluun. psykologi tai mikä lie ukko se on kysyi vaan että"oletko masentunut?" - joo
"oletko ajatellut itsemurha-ajatuksia"- joo
sain vapautuksen rauhan ajaksi !!!! mitäs eivät antaneet 6 kk reissua vaan 11 keissiä olisin tehnyt sen 6 kk!
Arvelinkin, että olet täysi pahvi.
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö asperger +adhd?
Sehän simputettaisiin siellä kuoliaaksi.
Oikeasti, armeijaan on näin vaikea nykyään päästä??
Ei tietääkseni automaattisesti diabeetikkoja ja nivelongelmaisia hylätä, jos he itse tahtovat mennä, muttei heitä myöskään ilman omaa tahtoa oteta.
B-miehenä pääsee melko vaivainenkin kai, jos itse haluaa.
Pojallani on vaikea atooppinen ihottuma. C-paperit sen takia.
Homoseksuaalisuus. Siis jos ei parane siitä.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti, armeijaan on näin vaikea nykyään päästä??
On. Eikä sairauksien ja tapaturmien suhteen oteta mitään riskiä. Poikkeuksena vain homeiset kasarmit, niistä ei sitten kai ole mitään ongelmaa.
Tiedän erään joka vapautettu rauhan ajaksi, eikä hänessä ole mitään fyysistä eikä psyykkistä vikaa. Ja armeijakin siis sen tietää, ei ole huijannut itseään ulos.
Mietin että pääseeköhän poikani jolla on lievä autismi ja adhd?
Hän itse haluaa mennä mutta on siihen nyt vielä jokunen vuosi aikaa.
Ihan normi koulua käy ja kavereina tavis-tyyppejä. Ei jankuta mitään tiettyjä juttuja, on vaan vähän enemmän itsekseen viihtyvää sorttia ja omissa maailmoissaan perusjannua enemmän.
Ei ole mitään kehitysvammaa.
Vierailija kirjoitti:
Mietin että pääseeköhän poikani jolla on lievä autismi ja adhd?
Hän itse haluaa mennä mutta on siihen nyt vielä jokunen vuosi aikaa.
Ihan normi koulua käy ja kavereina tavis-tyyppejä. Ei jankuta mitään tiettyjä juttuja, on vaan vähän enemmän itsekseen viihtyvää sorttia ja omissa maailmoissaan perusjannua enemmän.
Ei ole mitään kehitysvammaa.
Sanon ihan suoraan, ettei se armeija ole herkkua jos on sosiaalisissa kyvyissä puutteita. Simputus ei ole nykyään ongelma, mutta pennalismi sen sijaan on.
Nykyään ei pääse diabeetikot ollenkaan, huonossa hoitotasapainossa olevat astmaatikot ja allergikot, useat suolistosairaudet myös esteenä, samoin krooniset mielenterveyssairaudet mm. masennus. Kuulovammoissakin vaikuttaa vamman syntymekanismi ja vaikuttaminen toimintakykyyn.
Kannatta tutustua puolustusvoimien omiin sivustoihin ja etsiä tietoa sieltä ja aina voi soittaa aluetoimistoon, sieltä neuvotaan.
Pahin vitsaus... kirjoitti:
Homoseksuaalisuus. Siis jos ei parane siitä.
Oikeasti, eikö homoja oteta?
Monen diagnoosin kohdalla katsotaan tilannekohtaisesti. Esim. täällä mainittu astma on todella yleinen varusmiehillä, diabeetikotkin nykyään saavat suorittaa armeijan halutessaan, vaikka pakko ei ole ja jopa aikaisemmin masennusdiagnoosin saanut otetaan kyllä sisään jos hän kokee itsensä nykyään terveeksi.