Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä minulla on suonissa? Voiko veritukoksen tms tuntea?

Vierailija
23.01.2019 |

Eli tunnen suonissa tai jossain erilaisia tuntemuksia. Ennen niitä oli harvoin, mutta nykyään enemmän. Inhottavin tunne on, kun tuntuu sellainen "pillillä ryystämisen" -tunne. Eli tuntuu kuin suoni olisi pilli, ja sillä ryystetään loppuja, niin sellainen pieni pulputus tuntuu. Joskus tuntuu sellainen "tukkoinen" olo, niinkuin jossain kohtaa olisi tukos. Yleensä kestää useamman minuutin, joskus puolisen tuntiakin, kunnes liikkuu pois. Näitä on yleensä jaloissa. Mutta päässäkin aivojen alueella on sellaisia paineen tunteita, jotka ei ole päänsärkyä.
Hankala selittää, ja kuulostaa todella mielenvikaiselta kun nämä asiat tähän kirjoitti. Mutta on ihan oikeita tuntemuksia, joita minulla on ollut pidemmän aikaa. Eli voiko nämä olla jotain verisuonitukoksen oireita, kalkkeumaa tms mitä näitä nyt on. Vai onko tämä jotain ihan normaalia?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep, eikö kellään ole kokemusta?

Vierailija
2/17 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verisuonissa ei ole tuntoaistia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tuo pulputus jotain elohiiren tyyppistä. Niitä voi olla ympäri kehoa Jotain hermostoon tai lihaksiin liittyvää.. En usko että kukaan voi tuntea veren virtausta suonissa. En ole kuitenkaan lääkäri.

Vierailija
4/17 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verisuonissa ei ole tuntoaistia.

Näin olen kuullut. Luin joskus ehkä täältä palstalta jutun, jossa joku henkilö oli ollut jossain sydänjutussa kai, jossa ei olisi pitänyt tuntea mitään kun tökittiin suonia, mutta tunsi. Harmi kun en nyt keksi mikä tarina se oli, mutta mielestäni oli mielenkiintoinen, jos sitten joillakin olisi joskus jotain tuntoja?

Ap

Vierailija
5/17 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten yllä sanottiin niin ei verisuonissa ole tuntoaistia. Ei ole mitään mahdollisuutta, että syy olisi niissä.

Hyvänlaatuisena oireena voisi olla, että jos verisuoni kulkee lähellä korvaa niin joskus voi kuulla suhinaa tai pulssin jos on hyvin hiljaista.

Ikävä kyllä muut syyt johtavat herkästi psyykkeen puolelle. Onko elämässäsi jotain erityisen stressaavaa juuri nyt? Herkistyminen kuuntelemaan kehon sisäisiä asioita, todellisia tai ei, vie nopeasti ongelmiin. Yritä olla kiinnittämättä niihin huomiota.

Vierailija
6/17 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan tuo pulputus jotain elohiiren tyyppistä. Niitä voi olla ympäri kehoa Jotain hermostoon tai lihaksiin liittyvää.. En usko että kukaan voi tuntea veren virtausta suonissa. En ole kuitenkaan lääkäri.

No voihan se tietenkin olla. Olen joskus jossain isommassa lihaksessa tuntenut elohiirtä, ja se on tuntunut sitten erilaiselta. Tietty jos tuo tunne on vaikka jonkin pienemmän lihaksen elohiiri?

Typerältähän se tuntuisi, jos virtauksen voisi tuntea suonissa. Mutta voiko jotain tukoksia tuntea? Tuo "tukoksen tunteet" minulla on välillä sellaisia hieman kipeitäkin, pistäviä ehkä. Tai niitä on erilaisia. Ja niitä voi olla myös vaikka kädessä. Ja päässä myös tuntuu sellainen hetkellinen pistävä kevyt kipu yhdessä kohtaa. Sekin vaihtelee kevyestä tukkoisesta tunteesta, sellaiseen melkein lamauttavaan hetkelliseen pistoon.

Ap

Vierailija
7/17 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet huolissasi verenvirtauksesta niin käy mittauttamassa verenpaineesi ja hemoglobiinisi. En usko että muita tutkimuksia tuosta oireesta tehdään. Verenpaine antaa osviittaa suoniston tilasta ja hemoglobiini veren paksuudesta.

Vierailija
8/17 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten yllä sanottiin niin ei verisuonissa ole tuntoaistia. Ei ole mitään mahdollisuutta, että syy olisi niissä.

Hyvänlaatuisena oireena voisi olla, että jos verisuoni kulkee lähellä korvaa niin joskus voi kuulla suhinaa tai pulssin jos on hyvin hiljaista.

Ikävä kyllä muut syyt johtavat herkästi psyykkeen puolelle. Onko elämässäsi jotain erityisen stressaavaa juuri nyt? Herkistyminen kuuntelemaan kehon sisäisiä asioita, todellisia tai ei, vie nopeasti ongelmiin. Yritä olla kiinnittämättä niihin huomiota.

Lähdin miettimään tätä asiaa, kun tuntuu, että jotain tunnetta on nykyään päivittäin. Ennen oli vain joskus. Tuo "tukoksen tunne" saattaa olla sellainen, että olen ihan rauhassa, ja yhtäkkiä hoksaan sen sellaisena tosi epämiellyttävänä. En siis erikseen tutki keho-oloa, vaan se ilmestyy ja hoksaa kun tulee hankala olo. Se saattaa olla kipeäkin, niin että tuntuu että pitää liikutella hieman, mutta se ei auta.

Hieman tietty pelottaa, kun on epillerit, joissa sivuoireena saattaa olla tukoksia. Joten lähdin miettimään voiko nämä olla sellaisia, kun en ole kenenkään koskaan kuullut puhuvan vastaavista tuntemuksista. Tai jos on jotain lievempää, vaikka jotain vitamiininpuutosta, niin tietäisi mitä tehdä asialle.

Ap

Vierailija
9/17 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukoksen oireet ovat laajempia kuin joku nipistely, esim jos jalkaan tulee tukos niin koko jalka kipeytyy ja turpoaa, muuttuu kosketusaraksi ja vaihtaa jopa väriä. Minä uskoisin että tuollaiset pistelyt ovat lihasperäisiä tai neurologisia. Mene kuitenkin lääkäriin jos pelkäät , he ovat asiantuntijoita. Minä olen maallikko.

Vierailija
10/17 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No e-pillerit ovat kyllä aika iso riskitekijä veritulppiin. Onko sinulla muita riskitekijöitä ja onko verenpaine ja verikokeet kontrolloitu. Ne kannattaa ainakin tehdä.

Vierailija
11/17 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet huolissasi verenvirtauksesta niin käy mittauttamassa verenpaineesi ja hemoglobiinisi. En usko että muita tutkimuksia tuosta oireesta tehdään. Verenpaine antaa osviittaa suoniston tilasta ja hemoglobiini veren paksuudesta.

Nämä tutkittiin muistaakseni muutama vuosi sitten, eikä niissä ollut mitään. En muutenkaan kehta mennä lääkäreitä vaivaamaan tällaisilla epämääräisillä oireilla, minut varmaan naurettaisiin pihalle kun en tahtonut tännekään kehdata kirjoittaa. Mutta en tosiaan ole muiden kuullut kertovan vastaavanlaisesta, niin mietin että mitähän tämä sitten voi olla.

Ap

Vierailija
12/17 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukoksen oireet ovat laajempia kuin joku nipistely, esim jos jalkaan tulee tukos niin koko jalka kipeytyy ja turpoaa, muuttuu kosketusaraksi ja vaihtaa jopa väriä. Minä uskoisin että tuollaiset pistelyt ovat lihasperäisiä tai neurologisia. Mene kuitenkin lääkäriin jos pelkäät , he ovat asiantuntijoita. Minä olen maallikko.

Näin olen lukenut. En ole oikein muuta tapaa keksinyt miten kuvata oireitani. Kun ne tuntuu siltä, kuin jossain suonessa tapahtuisi, kun on sellaisia pieniä tunteita. Mutta mistä sitä tietää.

Olen jonkun muun vaivan yhteydessä kertonut toisesta pienestä vaivasta, eikä sille tehty oikeastaan mitään. Niin tuntuu ettei näillekään varmaan mitään tehtäisi. Enkä turhaan tahtoisi vaivata, kun mitään sen vakavampaa näihin ei ole liittynyt, kuin ainoastaan epämiellyttävää tunnetta. Juu, on osunut muutama tosi ilkeä lääkäri kohdalle aikanaan, niin en tahdo mennä moitittavaksi, tai turhaan tuhlaamaan aikaa. Jos täältä löytyisi joku toinen jolla on vastaavaa, ja keksisi mitähän voisi olla.

Ap

Vierailija
13/17 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla oikeasti olisi noin paljon tukoksia, etköhän jonkun infarktin olisi jo saanut.

Käy mittauttamassa verenpaineesi just in case. Et tee mitään parin vuoden takaisilla tiedoilla, verenpaine kun voi muuttua...

Vierailija
14/17 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No e-pillerit ovat kyllä aika iso riskitekijä veritulppiin. Onko sinulla muita riskitekijöitä ja onko verenpaine ja verikokeet kontrolloitu. Ne kannattaa ainakin tehdä.

Ei pitäisi olla muita riskitekijöitä, että aika epätodennäköistähän tuo on. Pari vuotta sitten muistaakseni on nuo katsottu, eikä ollut mitään. Verenpainetta voisin tietty kotonakin mittailla, kun muistin että onhan meillä se laite.

Ap

Vierailija
15/17 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla oikeasti olisi noin paljon tukoksia, etköhän jonkun infarktin olisi jo saanut.

Käy mittauttamassa verenpaineesi just in case. Et tee mitään parin vuoden takaisilla tiedoilla, verenpaine kun voi muuttua...

No joo, totta. :D Nyt kun näitä tunteita on melkein päivittäin, niin ehkä hieman hermostuttaa, että entä jos kohta sitten saankin jonkun kohtauksen. Tuolla kotilaitteella varmaan saa mitattua myös, ihan totta että pari vuotta on jo pitkä aika.

Ap

Vierailija
16/17 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa parestesia. Voi pahimmillaan olla oire esim. Ms-taudista, fibromyalgiasta tms. mutta ehkä huomaisit muitakin oireita jos niistä olisi kyse. Jos haluat oman mielenrauhan takia käydä lääkärissä, välttäisin kuvailemasta oireita verisuoniperäisiksi. Siinä alkaa heti lääkäri pohtimaan onko päässä vikaa. Kuvaile oireita esim. pistelynä, nykimisenä ympäri kehoa tms.

Vierailija
17/17 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo voisi olla jokin neurologinen oire, mutta myös ihan harmitonta tyyliin huono verenkierto. Kävisin ottamassa normaalit perusverikokeet ja kuvailisin samalla lääkärille oireet. Hän voi sitten antaa lähetteen lisätutkimuksiin.

Jos mitään ei löydy niin panostaisin liikuntaan, venyttelyä, kävelyä ja ehkä lymfahierontaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi