Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vakuuttava syy haastattelijalle, miksi olet vaihtamassa työpaikkaa?

Vierailija
23.01.2019 |

Minkälaisen koukun keksin, jos nykyinen pomo on aivan ihana. Mutta haluan vaihtaa koska työpaikalla on myrkyllinen ihminen, simputtaja. Toimari ei muistanut 10 vuotista etappiani mitenkään ja palkka on yhtä pieni kuin ennenkin.

Uudet haasteet ja kehitys on kauniisti ilmaistu syy, mutta jos se ei välttämättä tulisi toteutumaan uudessa paikassa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uudet haasteet ei toteutuisi?

Jos työnhakija vähääkään selittelee työpaikan vaihtoa edellisellä paikalla, niin en palkkaisi!

Vierailija
2/13 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntilanne. Perheessä joku muuttaa x asiaa. Työtä, työmatkoja.

Uutta aloitettava nyt, muuten ei tule koskaan ottaneeksi askelta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työnhakija vähääkään selittelee työpaikan vaihtoa edellisellä paikalla, niin en palkkaisi!

En ikinä tekisi niin tai puhuisi pahaa kenestäkään.

Uudet haasteet tavallaan pitää sisällään selityksen, ettei sellaisia saanut/tarjottu edellisessä paikassa.

Mikä ei ole sekään totta.

Uudet haasteet ei ehkä toteutuisi, koska kyseinen työtehtävä on usein hyvin rajattu. Saatetaan mainita että mahdollisuuksia muuhun on, mutta en viitsisi perustaa aiettani vaihtaa paikkaa siihen.

Vierailija
4/13 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

??

Vierailija
5/13 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh, eiköhän se työpaikan vaihto jotenkin aina liity vanhaan paikkaan, joko siihen kyllästyy tai leipiintyy tmv. Ei kukaan varmaan unelmien paikasta lähde toiseen :D

Vierailija
6/13 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan hanurista, että jos kiusattu ihminen suoraan kertoo haluavansa pois työpaikasta, jossa häntä kiusataan, niin varmasti jää uusi duuni saamatta.

Vierailija
7/13 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusohje kaikkiin uusiin tilanteisiin on se, että älä arvostele mitään.

Se ei anna hyvää ensivaikutelmaa. Eli olet hakemassa uuteen työpaikkaan koska se uusi työpaikka on kiinnostava, et siksi että edellisessä paikassa oli ongelmia.

Vierailija
8/13 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ihan hanurista, että jos kiusattu ihminen suoraan kertoo haluavansa pois työpaikasta, jossa häntä kiusataan, niin varmasti jää uusi duuni saamatta.

Niin, vaikka se nyt ole se koko syy.

Mistä mahtaa johtua? En ole tehnyt elettäkään kiusaajan suuntaan, hoidan työt kunnolla, olen todella harvoin pois töistä.

Kestän sen suun aukomisen niin kun ei mitään, vaikka kyllähän se todellisuudessa häiritsee.

Pidän etäisyyttä kyseiseen ihmiseen ja ihan varmasti hän tietää mitä tekee. Silti jatkaa.

Mutta jos olen tilanteesta rehellinen ulkopuoliselle, MINÄ olen se joka luokitellaan "heikoksi."

Kumma maailma.

-ap

Vierailija
9/13 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusohje kaikkiin uusiin tilanteisiin on se, että älä arvostele mitään.

Se ei anna hyvää ensivaikutelmaa. Eli olet hakemassa uuteen työpaikkaan koska se uusi työpaikka on kiinnostava, et siksi että edellisessä paikassa oli ongelmia.

Mutta ihan itse kuitenkin ensin menin hakemaan työpaikkoja..

Niin, näin aionkin, mutta se tuntuu vähän kevyeltä syyltä. Tykkäisin niin kovin olla rehellinen, oli tilanne mikä vaan.

- ap

Vierailija
10/13 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei kannata haukkua edellistä työpaikkaa, ainakaan sen ihmisiä, koska silloin haastattelija arvelee, että sinun on vaikea tulla ihmisten kanssa toimeen. Hän voi päätellä, että saatat itse olla syypää. Toisinaan niin onkin. Ne ikävät ihmiset ajattelevat itse, että kiusatuissa on jotain vikaa.

Itse lähdin narsistisen pomon takia, mutta haastattelussa sanoin, että opettaisin mieluummin pienemmässä koulussa. Toinen antamani syy oli, että olen ollut edellisessä paikassa jo kymmenen vuotta ja olisi kiva nähdä uusi koulu ja oppia sitä myötä uusia asioita. Eräässä toisessa haastattelussa sanoin, että olisi mukava opettaa kotipaikkakunnalla, mikä oli kyllä ihan puhdas vale.

Rehellisyys on tyhmyyttä. Ei haastattelussa voi sanoa, että haen paikkaa, koska tarvitsen rahaa. Tai että inhoan nykyistä työpaikkaa. Negatiivisuus ei anna koskaan positiivista kuvaa. Kaikki haluavat töihin kivan, iloisen, helpon ihmisen, joka tykkää kaikesta ja kaikista, vaikkei se realismia olekaan.

Vierailija
11/13 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten kukaan jaksaa ns. vasaroida staattista kohdetta. (minä) Kyllä töissä pitäisi pystyä käyttäytymään, ilman että hukkaa osan päivästä sellaiseen piiri pieni pyörii leikkiin. 8 ensimmäistä vuotta ei ollutkaan mitään ongelmia, kunnes tämä kyseinen henkilö tuli ja asettui taloon.

Edellisessä työpaikassani työskentelin sitkeästi ansaitakseni esimieheni kunnioituksen je kehittyäkseni, tulinhan taloon harjoittelijana. Jotenkin, ajoittain pidin tilannetta hieman hankalana ja myöhemmin kuulinkin että kaikki muut pitivät kyseistä esimiestä ihan hirveänä ja mahdottomana. Me tulimme kuitenkin toimeen.

Herään aamulla yleensä hyvällä tuulella, menen töihin hyvällä tuulella, osaan asennoitua. Teen sitä paljon mielummin kun jäisin kotiin.

- ap

12/13 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset vaan sano että huonot työehdot?

Vierailija
13/13 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaan ihan rehellisesti "huono työilmapiiri" ja "palkka ei kehittynyt vastuun ja työmäärän lisääntyessä". Takaan, että jokaisen täysjärkisen mielestä nuo ovat täysin ymmärrettäviä ja hyviä syitä vaihtaa työpaikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä