Eikö uskovaiset olekaan siveitä? Miespuolinen uskiskaverini flirttailee avoimesti, melkein syö minut elävältä
Teillä uskovaisillahan seksi kuuluu vain avioliittoon. Onko sitten kuitenkin ok flirttailla noin avoimesti ei-uskovaisen naisen kanssa? Ja tämä mieskaverini on siis harras uskovainen ja osallistuu seurakunnan toimintaan.
Kommentit (46)
Kaikki ihmiset ovat syntisiä, myös uskovat.
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin
me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole
meissä.
Jos me tunnustamme syntimme, on hän
uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa
meidät kaikesta vääryydestä.
Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi,
ja hänen sanansa ei ole meissä. (Johanneksen 1. kirje, jakeet 8-10)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset ovat syntisiä, myös uskovat.
Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin
me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole
meissä.
Jos me tunnustamme syntimme, on hän
uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa
meidät kaikesta vääryydestä.
Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi,
ja hänen sanansa ei ole meissä. (Johanneksen 1. kirje, jakeet 8-10)
Uskovat ovat syntisiä, mutta uskova ei voi elää synnissä. Sitäkin käsitellään tuossa samassa Johanneksen kirjeessä.
Muuan tuttavapastorimme vuosia sitten tuli iltayöstä suoraan rippileiriltä koputtelemaan ovelle. Hän sanoi olevansa tuskissaan, tarvitsevansa apua. Vaimo oli jo yöpaitasillaan, lapset nukkumassa. Mitäs apua meistä olisi, löin leikiksi, vaikka vakava paikkahan se oli. Vieras meni suoraan asiaan. Elävä totuus on, hän sanoi, himo ei taltu ilman naista. Siinä katseltiin toisiamme. Noloa, väärin, syvästi loukkaavaa olisi tuollainen tunnustus torjua. Jokin ratkaisu oli löydettävä, ja varovasti ehdotin vaimolle: kondomin kanssa. Meillä niitä oli, vaikka olihan vaimolla kierukka. Niin siinä kuitenkin kävi, lopulta, ettei kondomia käytetty. Seksuaalisuus on luomistyön jatketta, ja niin vaimo tarjosi veljelle helpotuksen ja nautinnon, jonka jälkeenpäin yhdessä julistimme synnittömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen puolisoni petti mua, "kännissä ja läpällä". Samoin kaksi uskistuttuaan on tehneet syrjähyppyjä.
Naisia kaikki. Mitään omatuntoa tai käsitystä oikeasta ja väärästä ei vaikuta olevan.
Uskoisitko jos kertoisin vielä näin monen vuoden jälkeen että monet haluavat esiintyä uskovaisina ja kristittyinä, mutta hyvin harvat heistäkään oikeasti seurata Jeesusta?
Assburger kirjoitti:
Usein tiukkaan yhyeisöön kuuluvilla kontrolli katoaa täysin, kun ollaan yhteisön ulkopuolella.
Ja usein heillä on outo käsitys "ei-uskovaisista" , ajatellaan, että kaikki heille paha ja kielletty on muille arkipäivää.
Juuri tämä. Oletus että ei-uskovat ovat valmiita pettämään puolisoitaan ja tekemään mitä vaan.
Vähän haiskahtaa joo. Itse olen uskovainen mies ja ei-uskovaiset naiset juurikin halveksii minua, koska olen heidän mielestään liian perinteinen. En siis oikein ymmärrä, miten tuollainen ystävyys voisi onnistua.